پایگاه خبری - تحلیلی
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
مواجهه پرحاشیه اوباما و پوتین در پکن
مواجهه پرحاشیه اوباما و پوتین در پکن
 
در ظاهر به نظر می‌رسد اوباما و پوتین روسای جمهور آمریکا و روسیه دشمنان خونی یکدیگر باشند؛ اما در مواقعی خاص آنها برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، رفتار می‌کنند؛ یکجا به هم می‌رسند و فقط دست می‌دهند و جایی دیگر با هم بذله‌گویی می‌کنند و خوش و بش راه می‌اندازند.
اما دور از نگاه دوربین‌ها، این دو رهبر در اجلاس جهانی در چین با احتیاط گرد هم می‌چرخند، با هم چهره به چهره می‌شوند و گپ و گفت می‌کنند؛ در حالی که روابط دو کشور تعریف چندانی ندارد. کاخ سفید اعلام کرد که پوتین و اوباما روز سه‌شنبه سه بار در حاشیه اجلاس آسیا – پاسیفیک (APEC) با هم دیدار داشتند و برخی از مسائل مهمی را که بر روابط آنها سایه افکنده مورد بررسی قرار دادند که ازجمله آن مسائل می‌توان به تحریکات روسیه در اوکراین و حمایت این کشور از دولت اسد در سوریه اشاره کرد. همچنین پرونده هسته‌ای ایران هم یکی دیگر از مسائلی بود که در دیدار دو طرف مورد بحث قرار گرفت.
برخلاف برخی دیدارهای گذشته‌شان، اوباما و پوتین مخالفت‌های سیاسی ریشه‌دار خود را در پشت پرده همچنان حفظ کردند؛ اما مواجهه‌های عمومی‌شان نشان می‌داد که روابط‌شان همچنان تنش‌زا است. دریاچه خوش‌منظره «یانچی»- بیرون پکن- به خیابانی دوطرفه در روابط نزدیک میان دو رهبر قدرتمند دنیا تبدیل شد. با ورود به اتاقی بسیار مزین و آراسته‌شده با چوب برای آغاز جلسه، اوباما و پوتین ‌اندکی شبیه به مرئوسان و مطیعان «شی جین پینگ» به نظر می‌رسیدند.
میزبان اجلاس نقش هدایتگر مسیر را داشت و اوباما در یکسو و پوتین در سوی دیگر «شی» حرکت می‌کردند. پوتین در طول مسیر به اوباما گفت: «زیباست، مگه نه؟» اوباما هم بدون اینکه به چشمان پوتین نگاه کند یا تماس چشمی با او برقرار کند بدون اینکه به فرد خاصی اشاره کند گفت: «بله، چنین است.»
وقتی هر سه رئیس‌جمهور به دور میز رسیدند، پوتین نزدیک اوباما رفت و با کف دست بر پشت او زد اما رئیس‌جمهور آمریکا خود را به کوچه علی چپ زد و جانبی دیگر را نگاه کرد. انگار نه انگار که دست پوتین بر پشت اوباما خورده است. چند ساعت بعد، بار دیگر دو رهبر با هم رو در رو شدند و آن هم زمانی بود که رهبران در زیر آسمان تیره ایستادند تا هر کشوری به احترام کشور متبوع خود یک درخت بکارد. پوتین با گام‌های مطمئنی از پیش روی اوباما به سوی درخت خود رفت، در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا هم دستان خود را از پشت به هم گره زده بود و پیش از برداشتن بیل و کلنگ برای کندن زمین به گروه تلویزیونی اسپانیا سلام می‌کرد.
نه کاخ سفید و نه کرملین هیچ توضیح تکمیلی‌ای درمورد گفت‌وگوهای اوباما- پوتین در حاشیه اجلاس ارائه ندادند. سخنگوی پوتین اعلام کرد که این دو رهبر تنها دقایقی کوتاه با هم حول «روابط دوجانبه، وضعیت اوکراین، سوریه و ایران» سخن گفتند. آمریکا از نقش روسیه در مورد پر و بال دادن به شورشیان هوادار روسیه در اوکراین خشمگین است. مقام‌های کاخ سفید روسیه را به ارسال سلاح‌های سنگین به جدایی‌طلبان و یورش به نیروهای اوکراینی متهم می‌کنند و تقویت مواضع روسیه در طول مرز را محکوم کرده‌اند.
به دنبال آن تحریم‌های آمریکا و اروپا باعث وخامت اوضاع اقتصادی روسیه و کاهش ارزش روبل شد. «بن رودز»، معاون مشاور امنیت ملی اوباما، روز سه‌شنبه اعلام کرد: «ما از روسیه می‌خواهیم در مسائلی که به آن اهمیت می‌دهیم نیرویی ثبات بخش باشد. وقتی آنها به تمامیت سرزمینی کشور همسایه خود یورش می‌برند نمی‌توانند چنین نقشی را ایفا کنند.»
«بن رودز» افزود اوباما به دنبال دیدار با پوتین نیست و این در حالی است که دو رهبر بار دیگر در استرالیا در اجلاس گروه ۲۰ رو در روی هم قرار خواهند گرفت. او گفت: «پوتین می‌داند ما چه می‌خواهیم» و در عین حال تصریح کرد که اوباما با سایر رهبران گروه ۲۰ در مورد اقدامات روسیه صحبت خواهد کرد. در دیدارها احتمال مواجهه رهبران روسیه و آمریکا می‌رود اما این بار در چین مساله اوکراین در مرکز توجهات بود. در ماه ژوئن هم یکبار دیگر اوباما و پوتین در یادبود نرماندی در فرانسه از دیدار چهره به چهره با هم سر باز زدند و این بار اوباما بود که ملکه بریتانیا را به عنوان حائل میان خود و پوتین قرار داد.
دوشنبه شب اقدامی از سوی پوتین در اجلاس APEC رخ داد که به سرعت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. این لحظه، لحظه‌ای گذرا بود که اگرچه در رسانه‌های چین سانسور شد اما از سوی سایر رسانه‌های بین‌المللی شکار شد. آن لحظه، لحظه‌ای بود که پوتین برخاست و پالتوی خود را روی شانه‌های «پنگ لی یوان» بانوی اول چین و همسر «شی جین پینگ» ‌انداخت. این بانوی خندان هم این اقدام پوتین را مهربانانه پذیرفت اما ثانیه‌هایی بعد این پالتو روی دستان یکی از دستیاران بانوی چین قرار گرفت. این عمل «کوچک اما جوانمردانه» که لحظاتی بعد «مودبانه رد شد» و روی دستان دستیار قرار گرفت در تلویزیون چین به‌صورت سرسری از آن عبور شد و تنها جمله‌ای که در مورد آن گفتند این بود: «رئیس‌جمهور روسیه کتی بر شانه‌های پنگ لی یوان‌ انداخت.»
به نوشته فارن پالیسی، این اقدام به سرعت در رسانه‌های اجتماعی بازتاب یافت اما صبح هنگام اثری از آن نبود. در سرویس‌های اجتماعی و فضای مجازی چین هم یا اثری از آن نبود یا لینک‌های مرتبط با آن از کار افتاده بود و نشان می‌داد که پلیس اینترنتی چین در این زمینه فعال شده تا مانع بازنشر آن شود. آقای «شی» که فاصله چندانی با همسرش نداشت و در حال صحبت با دستیارانش و رئیس‌جمهور آمریکا بود واکنشی به این مساله نشان نداد. سی.ان.ان می‌گوید: «قصد پوتین از این کار معلوم نیست. آیا می‌خواست روابطش با چین را گرم‌تر کند؟ یا اینکه سرما بود و او بی‌قصد و نیت این کار را کرد؟» برخی سرتیترهای روزنامه‌ها از این قرار است: «سیدنی هرالد مورنینگ» نوشت پوتین به بانوی اول «نظر داشت.» «اسلیت» نوشت قصد «معاشقه با پنگ داشت» در حالی که «فارن پالیسی» هم نوشت که پوتین قصد «هوسبازی» داشت.
این اقدام پوتین یادآور شوخی‌ها و «بگو بشنو»های اوباما با «هله تورنینگ اشمیت» نخست وزیر دانمارک در مراسم خاکسپاری نلسون ماندلا بود. حداقل این بود که پوتین- بر خلاف اوباما که در مراسم ماندلا با نخست‌وزیر دانمارک شوخی می‌کرد و عکس یادگاری از خود گرفتند- عکس یادگاری از این اقدام خود نگرفت.
*** نشست رهبران جهان در حالی در چین ادامه دارد که اژدهای زرد در حال چنگ و دندان نشان دادن به رقبای خود است. در همین راستا، پلیس پکن روز دوشنبه رزمایش مبارزه با تروریسم را با هدف تامین امنیت نشست‌های اوپک برگزار کرد. سخنگوی اداره امنیت عمومی پکن گفت ماموران پلیس بخش‌های مختلف پکن، بدون‌آنکه در جریان این رزمایش باشند، به مقابله با حوادث تروریستی شبیه‌سازی شده در ۳۵ دقیقه در دو محل برگزاری نشست‌های اپک، یعنی مرکز ملی کنگره چین و دریاچه یانچی پرداختند. به گزارش خبرگزاری شینهوا از پکن، هدف از برگزاری این رزمایش محک زدن توانایی پاسخ و هماهنگی نیروهای پلیس در برابر حملات تروریستی بود.
از سوی دیگر، سی‌ان‌ان گزارش داد که نمایشگاه رزمایش هوایی چین هم نشانه‌ای دیگر از چنگ و دندان این کشور بود. در این گزارش آمده: «تمام کشورها نمایشگاه‌های هوایی بزرگ برگزار می‌کنند به این امید که این تصور را ایجاد کنند که دارای صنایع صنعتی مدرن و پیچیده هستند که آنها را در باشگاه کشورهایی قرار می‌دهد که هواپیما می‌سازند.» این رزمایش هوایی در جنوب شهر «ژوهوای» با این هدف برگزار می‌شود که نشان دهد قدرت دفاعی و هوایی جمهوری خلق در سطح جهانی است و این کشور دارای قدرت سخت‌افزاری ساخت داخل است. با این حال، رزمایش پلیس پکن و نمایشگاه دستاوردهای هوایی چین در حالی برگزار می‌شود که امروز چهارشنبه سومین و آخرین روز مجمع آسیا- پاسیفیک در چین برگزار می‌شود. منبع: دنیای اقتصاد
برچسب‌ها:
مسکن وافزایش قیمت احتمالی

به گزارش سرویس اقتصادی جام
نیوز
، ابوالحسن میرعمادی – کارشناس مسکن – با اعلام مطلب فوق درباره‌ی روند
بازار مسکن اظهار کرد: جریان در بازار مسکن همیشه یک سیر صعودی و نزولی داشته
است.

وی افزود: همیشه نیاز مسکن در کشور وجود داشته اما در چند سال اخیر
رکودی در این حوزه پیش آمده که می‌توان گفت براساس نیاز‌ باید از این رکود فاصله
بگیریم.

میرعمادی با بیان این‌که در حال حاضر قیمت‌ها در بازار متعادل است،
تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در یکسال آینده قیمت‌ها افزایش یابد.

این
کارشناس مسکن تاکید کرد: اگر یک روال مدیریتی صحیح در این حوزه ایجاد کنیم،
می‌توانیم امیدوار باشیم که رونق به این بازار بر می‌گردد و بدون آنکه در بازار تب
و تابی به وجود بیاید، روال ثابت و متعادلی ایجاد شود.

وی با بیان این‌که در
مقطع زمانی آنقدر قیمت‌ها افزایش می‌یابد که با قدرت خرید مردم فاصله می‌گیرد،
تصریح کرد: این میزان افزایش قیمت باعث رکود در این حوزه می‌شود.

این
کارشناس مسکن خاطر نشان کرد: قیمت‌ها در کشور به جای این‌که روی یک منحنی حرکت کند
به صورت پلکانی و غیرمتناسب پیش می‌رود.

میرعمادی با اشاره به این‌که
سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن کاهش داشته، افزود: اما می‌توان امیدوار بود که رونق به
این حوزه باز می‌گردد، چرا که نیاز در این بخش وجود دارد.

وی در ادامه گفت:
نیاز مسکن تا 10 سال دیگر در کشور وجود دارد که این امر نیازمند مدیریت صحیح است،
زمانی که قیمت‌ها افزایش می‌یابد باید با تولید مناسب و مدیریت جلوی روند افزایش
قیمت‌ها گرفته شود.

میرعمادی خاطر نشان کرد: وقتی جمعیت متعادل شود بحران
مسکن هم کاهش می‌یابد به گونه‌ای که بعد از آن مساله‌ی کیفیت پررنگ‌تر مطرح خواهد
شد./

برچسب‌ها:
تحلیل هاشمی رفسنجانی از ریزش مخاطبان تلویزیون

تحلیل هاشمی رفسنجانی از ریزش مخاطبان تلویزیون

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: با اینکه منطقی بهتر از منطق اهل بیت(ع) در جهان وجود ندارد ولی در حال حاضر به رغم وجود حدود 20 کانال تلویزیونی در کشور، چون مباحث یکجانبه مطرح می‌شود، مخاطبان زیادی را جذب نمی‌کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بازنشر گزیده صحبت‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دی‌ماه سال 92، به نقل از وی آورده است:

«افکار عمومی بیدار و هوشیار، دیگر تفکر و ادبیات افراطی را نمی‌پذیرد و شکل نمی‌گیرد و چنانچه به این نوع تفکر در جامعه قانع باشیم نه تنها درجا خواهیم زد بلکه عقب‌گرد خواهیم داشت.

نباید از طرح بحث‌های جدّی در جامعه ترسید و باید فضا برای طرح افکار و حرف‌های مختلف بر اساس آیه شریفه: فبشر عبادی الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه، باز باشد.

با اینکه منطقی بهتر از منطق اهل بیت(ع) در جهان وجود ندارد ولی در حال حاضر به رغم وجود حدود 20 کانال تلویزیونی در کشور، چون مباحث یکجانبه مطرح می‌شود، مخاطبان زیادی را جذب نمی‌کند؛ چراکه فحاشی، توهین و اهانت و هیاهو، هیچگاه پاسخ تفکر و استدلال نبوده و نخواهد بود.

چه بخواهیم چه نخواهیم، در عصری که هر روز در آن دریچه جدیدی از علوم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باز می‌شود و شاهراه‌های اطلاعاتی و ارتباطی بسیار زیاد و متنوعی خلق می‌شود، نمی‌توان مانع ایجاد کرد بلکه باید با شناخت دقیق و علمی و تشکیل کمیته‌های مختلف، موضوعات را مدیریت و به آن جهت داد.»

برچسب‌ها:
نیلی احمدآبادی از عناصر فعال فتنه در دانشگاه تهران بوده/ وزیر پیشنهادی مدیریت سکولار داشته است

طبیب‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم:   

 
                    
زهره طبیب زاده                                                           

نیلی احمدآبادی از عناصر فعال فتنه در دانشگاه تهران بوده/ وزیر پیشنهادی مدیریت سکولار داشته است                       

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سابقه مدیریت سکولار وزیر پیشنهادی علوم در دانشکده فنی تهران، گفت: نیلی احمدآبادی جزو عناصر فعال فتنه در دانشگاه تهران بوده است.

 

زهره طبیب‌زاده عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه نمایندگان مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی علوم نظر مثبتی ندارند، اظهار داشت: آقای نیلی احمدآبادی تجربه پست مدیریتی در عرصه کلان نداشته و در حد مدیریت میانی نیز سابقه خاصی تاکنون نداشته است.

وی وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم را جزو جناح بسیار تند سیاسی معرفی کرد و افزود: به لحاظ سیاسی آقای نیلی محمودآبادی کاملا مشابه آقای فرجی‌داناست که نمایندگان پس از دادن رای اعتماد، رای خود را پس گرفتند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به دوران ریاست وی در دانشکده فنی دانشگاه تهران در دوران فتنه 88، گفت: نیلی احمدآبادی در جریان فتنه، در تعطیل کردن کلاس‌های دانشکده فنی و راه‌اندازی اعتصاب نقش داشته و در یک کلام جزو عناصر فعال فتنه در دانشگاه تهران بوده است.

طبیب‌زاده ادامه داد: نیلی احمدآبادی حتی در انتصابات خود در دوران ریاست بر دانشکده فنی تهران، به افرادی پست‌های مدیریتی داده که رسماً حدود شرعی را رعایت نمی‌کردند، لذا وزیر پیشنهادی علوم مدیریتی غیردینی و سکولار داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت سکولار وی، نقش در فتنه و نداشتن تجربه خاص مدیریتی از دلایل عدم اقبال نمایندگان به نیلی احمدآبادی بوده و طی صحبت‌هایی که بنده با نمایندگان داشتم، احساس می‌کنم نظر نمایندگان نسبت به وزیر پیشنهادی علوم مثبت نیست

برچسب‌ها:
طرح پیشنهادی وزارت کشور برای تقسیم بندی استانهای کشور

طرح ایجاد ولایات در مجمع تشخیص مصحلت نظام/ 30 استان کشور، 5ولایت می شود؟

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ازبررسی طرحی در این مجمع خبر داده که در صورت نهایی شدن، تقسیم بندی کشور را دگرگون می کند.
 

به گزارش خبرآنلاین،این خبر را خبرگزاری ایرنا به نقل از مصطفی میر سلیم و در حاشیه سفر او به بیرجند منتشر کرده است. او گفته است «طرح ایجاد ولایات همجوار در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است.»

اگر طرح مورد اشاره میر سلیم همان اداره منطقه ای کشور باشد باید سرنخ آن را از نشست های استانداران کشور در سال 88  گرفت.طرحی که به مرور پخته تر شد تا آذرماه 92 وزير كشور از طرحي خبر دهد كه به موجب آن قرار بود مديريت استاني، منطقه‌اي شود.طرحی که هدف نهایی اش تغییر «شيوه مديريت استان‌ها و شکل‌گيري نظام منطقه‌اي»  است.

2 تیر ماه 93 هم خبرگزاری ها از قول جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور از  تقسیم بندی استانهای کشور به 5 منطقه خبری منتشر کردند که به سرعت با واکنش های منفی در میان نمایندگان مجلس و کاربران شبکه های اجتماعی روبرو شد. طرحی که معاون وزیر می گفت مبنای تقسیم بندی آن قرار گرفتن استان‌هایی که «دارای اشتراکات و همجواری» به منظور هم‌افزایی و تبادل تجربه بود  اما کاربران انتقاد اصلی را  متوجه همین تقسیم بندی می دانستند.

این ایده البته دردسر ساز هم شد.کارت زرد به رحمانی فضلی وزیر کشور در روزی که او برای توضیح درباره اقدام هایش درباره عفاف و حجاب به مجلس رفته بود،یک بهانه  داشت؛ عصبانیت نمایندگان از وزیر کشور در رابطه با تقسیمات کشوری.موضوعی که حجت‌الاسلام ابوترابی‌ که ریاست جلسه آن روز مجلس را بر عهده داشت،بدان اذعان کرد و گفت که «خبری راجع به تقسیمات کشوری منتشر شده که وزیر به بنده اعلام کرد این خبر به طور قطع خلاف است و چنین چیزی صحت ندارد.»

طرح پیشنهادی وزارت کشور برای  تقسیم بندی استانهای کشور

 

منطقه

استانها

1

تهران، قزوین، مازندران، سمنان ، گلستان، البرز و قم

2

اصفهان، فارس، بوشهر، چهار محال بختیاری، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد

3

آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و کردستان

4

کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی و خوزستان

5

خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان

طرح فدرالی نمونه ای ضعیف شده از طرح  محسن رضایی درباره فدرالی اداره کردن استانها بود. تنها چهره ای که در سال 88 در خصوص طرح رضایی موضع گیری کرد محمود احمدی نژادبود که در مناظره با رضایی طرح  وی را برای  محیط ایران غیر قابل اجرا خواند.

فدرالیسم ، نظامی بر مبنای قواعد دموکراسی و نهادها و سازمان‌هایی است که در آن‌ها قدرت ادارهٔ کشور، بین حکومت‌های ملی و ایالتی یا استانی تقسیم می شود.

محسن رضایی میگفت که طرح او برای ایران فدرالسیم اقتصادی است  ومتفاوت از روش هایی است که درپاكستان ،هند و روسيه اجرا شده است. چرا که سیستم مستقر در این کشورها فدراليسم كامل است ، اما فدراليسم اقتصادي  مد نظر او در جايي پياده و اجرا نشده است.

تفاوت این روش با فدراليسم  کامل هم این بود که رضایی می گفت در اين نظريه اداره كشور محدود به اقتصاد  مبادلات تجاري شده است و امور علمي و فناوري.

 

برچسب‌ها:
توافق هسته‌ای نهایی
هرچه به سوم آذر ماه نزدیک‌تر می‌شویم، صدای دستیابی به توافقِ نهایی نیز از فاصله نزدیک تر شنیده می‌شود، توافقی که اگر با کارشکنی غرب همراه نباشد،به بیش از یک دهه جدال بر سر فعالیت‌های هسته‌ای ایران پایان خواهد داد.

 

به گزارش نامه نیوز، یک ماه تا پایان زمانِ نهایی تعیین شده از سوی ایران و گروه 1+5 برای دستیابی به توافقِ نهایی هسته‌ای باقی مانده است.

طرفین در حالی خود را برای آغازِ دور جدیدی از مذاکرات هسته ای برای حل اختلافات نهایی آماده می کنند که فضایی حاکی از خوشبینی ناشی از اراده‌ی جدی بین مقامات ارشد ایران و غرب حاکم شده است.

در تازه ترین اظهار نظر مقامات کشورهای عضو گروه 1+5، «سرگئی لاوروف» و «جان کری» وزرای خارجه روسیه و آمریکا در مکالمه تلفنی عنوان کردند که در دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5، شانس رسیدن به توافق وجود دارد.

وزارت خارجه روسیه پس از این مکالمه تلفنی بیانیه‌ای منتشر کرد و گفته که کری و لاوروف «به این مطلب اشاره کردند که مذاکرات برای حل اختلافات موجود بر سر برنامه هسته‌ای ایران، شانس واقعی برای رسیدن به توافق واقعی را دارد که البته در این راه باید تلاش بیشتری به کار بسته شود.»

در حالی که فرضیه‌ی تمدید مذاکرات از سوی مقامات دو طرف قویا رد شده و ایران و 1+5 بر ادامه ی تلاش های جدی برای دستیابی به توافقِ نهایی و جامع تاکید کرده‌اند، «وندی شرمن» مسئول تیم مذاکره کننده ی آمریکا در مذاکرات با ایران عنوان کرد: می توانم به شما بگویم که همه بخش های متن توافق، از سوی همه افرادی که در پشت میز مذاکرات قرار دارند مورد پذیرش قرار گرفته است.

سخنان شرمن که با ابراز امیدواری برای دستیابی به توافق نهایی همراه بود بیانگر آن است که در آخرین مذاکرات انجام شده میان وزرای خارجه ایران و آمریکا، پیشرفت های جدی و قابل توجهی درباره‌ی موارد اختلافی صورت گرفت و گام های مثبتی برداشته شده است.

شرایط منطقه از یک سو و همچنین قرار گرفتن آمریکا در آستانه‌ی برگزاری انتخابات کنگره از سوی دیگر، در کنارِ اراده‌ی جدی ایران و غرب برای دستیابی به توافق هسته ای گویای این موضوع است که صدای دستیابی به توافق هسته ای هر روز از فاصله نزدیک تری شنیده می شود.

از سوی دیگر اما نباید برخی از احتمالات را نیز فراموش کرد؛ اینکه تصمیم گیری نهایی درباره توافقات انجام شده بر عهده رهبران سیاسی کشورها است و تجربه‌ی توافق ژنو بیانگر آن است که تا آخرین لحظات باقی مانده تا امضای توافق، امکانِ شکست مذاکرات و عدم توافقِ نهایی وجود دارد.

برچسب‌ها:
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرج آنلاین و آدرس karajonline.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.