پایگاه خبری - تحلیلی
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
فرزندان رهبر معظم انقلاب بهمراه تصاویرشان

در این تصویر همه پسران امام خامنه ای در کنار مرحوم آیت الله مجتهدی دیده می شوند:

پسران امام خامنه ای + عکس دسته جمعی

اشخاص حاضر در این تصویر به ترتیب از سمت راست: «سید میثم، سید مصطفی، آیت الله مجتهدی تهرانی، سیدمجتبی و سید مسعود» می باشند.

معظم له اکنون دارای ۶ فرزند هستند. نام خانوادگی همسر ایشان«خجسته» است. نام دخترانشان بشری و هدی، و نام فرندان پسرشان سید مصطفی، سیدمجتبی، سیدمسعود و سیدمیثم است. دو تن از فرزندان پسر ایشان ۸ سال در جبهه‌های جنگ ایران و عراق حضور داشتند.

یکی از دختران ایشان همسر فرزند آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبری است که ضمن آراستگی به لباس شریف روحانیت و علم دین در دانشگاههای کشور نیز به تدریس متون حقوقی به زبان فرانسه اشتغال دارند و دختر دیگر ایشان همسر فرزند آیت الله باقری کنی از علمای تهران است.

سید مصطفی فرزند بزرگ ایشان با دختر آیت‌الله خوشوقت ازدواج کرده ‌است. سید مجتبی داماد دکتر غلامعلی حداد عادل است. سید مسعود نیز با فرزند آیت‌الله خرازی و خواهر صادق خرازی ازدواج کرده ‌است. سید میثم کوچکترین فرزند ایشان نیز به ازدواج دختر آقای لولاچیان از بازاریان متدین در آمده است.

مقام معظم رهبری همچون امام راحل فرزندان خود را از فعالیت های سیاسی و اقتصادی مبرا داشته و به ایشان توصیه کرده اند که در کارهای اقتصادی وارد نشوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی “دامت برکاته” در این رابطه چنین بیان داشتند:ایشان چهار فرزند پسر دارند که هر چهار نفر، طلبه‌ و معمم هستند و حقیقتاً هم درس می‌خوانند. خوب هم درس می‌خوانند. من با اینها مأنوسم،این توفیق را دارم. اُنسی دارم، نشست داریم، صحبت می‌کنیم. یک بار ندیده‌ام که اینها راجع به پولی، امکاناتی و چیزهای از این قبیل صحبت بکنند. گویی افرادی معمولی هستند و پدرشان هم یک فرد معمولی است.

فرزندانشان بیشتر همین مسائل درس و بحث برایشان مطرح است و نگرانی‌هایی که نسبت به مردم و نسبت به زندگی طلاب و نسبت به قضایای دیگر دارند، همان دغدغه‌هایی است که خود آقا دارند این خیلی ارزش دارد که امکانات باشد و موقعیت فراهم باشد وهیچ اقبالی به آن نشان داده نشود. این خیلی ارزشمند است. برای خود حضرت آقا، همه رقم امکانات هست ولی هیچ اقبالی ما نمی‌بینیم. نه خودشان، نه خانواده‌شان!

قطعاً خود حضرت آقا دوست ندارند که بستگانشان و مخصوصاً آقازاده‌ها‌یشان در کارهای اقتصادی باشند، قطعاً این را آقا نمی‌پسندند.خود اینها هم، هیچ رغبتی و هیچ اقبالی ندارند. حالا به هر صورت این جور تربیت شده‌اند که هیچ اقبالی به این چیزها ندارند.

فرزندانشان بیشتر همین مسائل درس و بحث برایشان مطرح است و نگرانی‌هایی که نسبت به مردم و نسبت به زندگی طلاب و نسبت به قضایای دیگر دارند،همان دغدغه‌هایی است که خود آقا دارند. این که آنها برای خودشان دنبال آینده‌ای باشند‌ زندگی، مال، منال، پول، پس‌انداز‌ اصلاً وجود ندارد. اگر بود، من مطلع می‌شدم. چون خیلی با اینها مأنوسم. من چنین چیزی واقعاً در اینها ندیده‌ام.
.................................................................................................................


ويژه نامه «تداوم آفتاب» روزنامه جام جم مردادماه87 /:"احمد مروي" معاون ارتباطات حوزه اي دفتر مقام معظم رهبري:
 

آقا مصطفی‌ آقازاده بزرگ آقا‌ همان سال اول ازدواجشان كه طلبه‌ قم بودند ‌ الان هم قم هستند‌ خانه‌ای اجاره كرده بودند و مستأجر بودند - الان هم مستأجرند - ما را یك روز برای ناهار دعوت كردند. ما رفتیم منزل ایشان. یك سال از ازدواج ایشان نگذشته بود، ماههای اول ازدواج ایشان بود. ما هم یك گلدان معمولی خریدیم و رفتیم كه دست خالی نرویم. من واقعاً‌ تعجب كردم كه آیا این خانه، خانه‌ یك تازه‌داماد است؟! حالا نه خانه‌ فرزند رهبر انقلاب و مقام اول كشور، حتّی خانه‌ یك تازه‌داماد هم این نیست. یعنی یك خانه‌ تازه‌داماد، بالاخره یك زرق و برقی دارد؛ تا مدتها این زرق و برق خانه‌ تازه‌داماد و خانه‌ تازه عروس، هست. من توی خانه‌ اینها، واقعاً همان زرق و برق معمولی یك تازه‌داماد و یك تازه عروس را ندیدم. بسیار زندگی معمولی، دوتا فرش ماشینی، آن هم نه سه‌ در چهار‌ چون من دقت داشتم به این چیزها. دور و بر خودم را نگاه می‌كردم. حواسم بود و تا آنجا كه می‌توانستم، رصد می‌كردم اوضاع و احوال خانه را‌. دو تا فرش شش متری انداخته بودند، دور خانه هم موكت بود و دو‌ سه تا پشتی ابری معمولی، نه مبلمانی، نه زرق و برقی! زندگی ساده و خوبی در آقازاده‌های ایشان سراغ داریم.

من یک وقتی درمورد آقازاده‌‌های آقا فکر می‌کردم که اینها چرا این قدر به تعبیر بنده، بچه‌های خوبی هستند. از هر جهت، خیلی خوب تربیت شده‌اند. دیانت، پاکی، زهد، بی‌تعلقی به دنیا و عدم اقبال به مسائل دنیا و امکانات. ایشان در این موقعیتی هستند، که خیلی امکانات برایشان هست. برای کسانی که خیلی خیلی مراتب پایین‌تر هستند، بالاخره امکاناتی هست. برای اینها که در این مقام، در این رتبه هستند، خیلی امکانات برایشان بیشتر هست. امّا حقیقتاً ما نمی‌بینیم که از این امکانات استفاده بکنند.‌ یک علت آن، این است که هم خود آقا، هم خانواده‌ ایشان. یعنی این پدر و مادر، دو بال هستند برای رُشد و پرورش و تربیت فرزند. هم پدر، هم مادر، هر دو نقش دارند.

اگر یک بال شکسته باشد، آن رشد و آن پرواز را ما شاهد نیستیم، باید هر دو بال باشد و این را ما در زندگی حضرت آقا کاملاً احساس می‌کنیم. همان جوری که خود آقا مقید به زهد و سادگی و بی‌آلایشی و بی‌رغبتی به دنیا و زیورهای دنیایی هستند؛ ما همین را هم در مورد خانواده‌ آقا احساس می‌کنیم. یعنی همسر ایشان هم دقیقاً همین جور هستند. این دو نمونه‌ای که من عرض کردم، هر دوی آنها مربوط به خانواده‌ حضرت آقا می‌شد.


همین جور در مهمانی‌هایی که خانواده‌ آقا تشریف می‌برند، گاهی خانواده‌های ما هم هستند، می‌آیند تعریف می‌کنند که خانواده‌ حضرت آقا تقریباً جزو ساده‌ترین‌ها در این مهمانی‌ها‌، از نظر لباس و وضع ظاهری، هستند. آقازاده‌های حضرت آقا هم همین جورند.

 

پسر ارشد مقام معظم رهبری ، سیدمصطفی خامنه ای

 

سیدمصطفی پس از مراسم تدفین آیت الله بهجت(ره) در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها

 

...............................................................................

 

سید مجتبی خامنه ای

 

مجتبی خامنه ای اخلاقی‌ترین فردی است که من در طول عمرم دیده‌ام

بخشی از گفتگوی «فریدالدین حداد عادل» با «سالنامه مثلث» که به تازگی منتشر شده است برای خوانندگان انتخاب شده است:


رابطه شما با داماد‌تان، حاج آقا مجتبی [خامنه‌ای] چگونه است؟

ایشان اخلاقی‌ترین فردی است که من در طول عمرم دیده‌ام. در این۱۳ـ۱۲ سالی که با ایشان هستم هیچ وقت صدای بلند یا کلمه‌ای خلاف ادب از وی نشنیده‌ام. هیچ وقت نشد که خواهرم از ایشان نزد ما گله کنند. هیچ زمان هم منزل آنها خشک، تلخ و بی‌روح نبوده است. همانطور که می‌گوید و می‌خندد و با بچه‌ها و جوانان معاشرت می‌کند به همان اندازه جدی، پر‌کار و پر‌تلاش و درسخوان است. معمولا تا دو سه نیمه شب مطالعه می‌کند. بسیار اهل مطالعات مذهبی و اخلاقی است. در به‌ کار بردن الفاظ و اظهار‌نظر در مورد اقوال و اعمال افراد بسیار دقیق است. در مورد بدترین دشمنانش هم منصفانه حرف می‌زند.

ایشان چند فرزند دارد؟
یک پسر دارد.

تقریبا همسن هستید؟

خیر. ایشان ۳ـ۲ سال از من بزرگتر است.

با یکدیگر رابطه خانوادگی تنگاتنگی دارید؟

بعد از برادرانشان فکر می‌کنم رابطه ما به خاطر نسبت فامیلی‌مان زیاد است و اخیرا هم با هم در سفر خانوادگی دلچسبی بودیم.

رفت و آمد نزدیک با خانواده مقام معظم رهبری هم دارید؟

نه به آن معنی ولی در حد مناسبات فامیلی بی رابطه نیستیم اما رابطه عمیق و گسترده نداریم. مادرٰها با هم سلام و علیک خوبی دارند.

اولین بار که خبر خواستگاری فرزند مقام معظم رهبری را از خواهرتان شنیدید چه احساسی داشتید؟

من و خواهر‌هایم خیلی متعجب شده بودیم.

چرا؟

خانم آقا به طور ناشناس آمده بودند از خواهرم خواستگاری کرده بودند. مادرم گفته بود ایشان درس دارد. گفتند حالا صحبت کنیم. پدر و مادرم رفتند یک گوشه و با هم صحبت کردند. ما هم علت طولانی شدن صحبت آنها را از هم پرسیدیم. من رفتم گفتم چه خبر است؟ مادرم گفت می‌دانی برای خواهرت خواستگار آمده؟ گفتم اینکه طبیعی است. وی جواب داد نه، این بار برای پسر مقام معظم رهبری آمدند. من گفتم یعنی چه می‌شود؟ بالاخره هر برادری نسبت به آینده خواهرش حساسیت‌هایی دارد چه رسد به آنکه شوهر آینده وی بخواهد پسر مقام اول نظام باشد. از این بابت خیلی ذهنم مشغول شد.

بعد که ماجرا جلو رفت چه شد؟

اولین دیدار ما خیلی خوب بود، چون وقتی حاج آقا مجتبی آمدند با خواهرم صحبت کردند من اتاق دیگر بودم. ایشان از اتاق آمد بیرون. مادر گفت بنده خدا آقای مجتبی خامنه‌ای تنهاست، برو با ایشان صحبت کن. دیدم حاج آقا مجتبی کت و شلوار به تن دارد – آن وقتا ایشان هنوز معمم نشده بود- بعد از احوالپرسی، دیدم چیزی که در ایشان نیست روحیه‌ آقازادگی و تکبر و غرور است. لذا خیلی زود با هم صمیمی شدیم. همان روز هم یک بحث داغ و سنگین در مورد شخصیت‌های معروف اصلاح‌طلبان انجام دادیم.

چه سالی بود؟
۷۶ بود.

تا پیش از این وصلت حضرت آقا را از نزدیک دیده بودید؟

یکی، دو مورد پیش آمده بود. عموی من در کرمانشاه معاون سیاسی استاندار بود و بعد‌ها سرپرست استانداری شد. در این مدت به خاطرِ غائله کردستان و بعد جنگ، حضرت آقا زیاد به آنجا سفر کرده بودند و با هم خیلی آشنا بودند. ارادت فامیلی ما به مقام معظم رهبری از همان جا شروع شد. یک بار در باغ پدربزرگ مرحومم دور هم جمع بودیم، ایشان گفت آیت‌الله خامنه ‌ای بادیگران فرق می‌کنند. اصلا یک خصلت اضافه دارد. همان موقع به عمو هم گفت ایشان را دعوت کند. یک بار بیاید منزل ما که در همان ایام ایشان دعوترا قبول کردند. بعد هم که این لطف شامل حال ما شد. روزی که عروسی خواهرم بود به من گفتند آقا می‌خواهند عروس را ببینند.

تا آن موقع خواهر شما را ندیده بودند؟

نه. در مراسم عروسی رسم است که داماد همراه یک نفر سر سفره عقد برود و گفتند کسی باشد که به عروس و مادر عروس محرم باشد. من به مدت پنج دقیقه در کنار حضرت آقا تنها بودم بدون انکه محافظی باشد. پدرم آن موقع نبود. ما رفتیم به منزل مقام معظم رهبری. خانه ایشان را دیدم. کف اتاق فرش ماشینی بود. ظاهرش خیلی ساده بود و یک گوشه ایستادیم و ایشان خوشامدی گفتند و به اقوام وی تبریک گفتند. یک نکته جالب اینجاست که وقتی رهبری آمدند خیلی از خانم ها آمدند جلو. خیلی التماس دعا گفتند و خیلی عرض ارادت کردند. چند نفر از خانم‌ها با دیدن ایشان منقلب شدند و گریه کردند. شما تصور کنید خانمی که آمده عروسی و بعد اشک بریزد چه وضع بدی در چهره او پیدا می‌شود. بعد از عروسی به یکی از محارم گفتم چرا چهره‌ات اینطور شده است؟ گفت آقا را دیدیم گریه کردیم. آن روز کف خانه فرش ماشینی بود. روز بعد که خانم من هم حضور داشت گفتم چطور بود؟ گفت موکت بود. یعنی همان یک شب خانه رهبری مملکت فرش ماشینی پهن بود.


از آن سال تا به حال حاج آقا مجتبی در آپارتمانی زندگی ‌می‌کنند. ایشان سه بار در طول زندگی‌شان اسباب‌کشی کرده‌اند. همیشه یک کامیون وسایل منزل را جابه‌جا می‌کند.

منزل مقام معظم رهبری از آن تاریخ نرفتید؟

تنها باری که رفتم روز عروسی خواهرم بود. بعد‌ها به اتفاق پدرم به کتابخانه‌ شخصی ایشان رفتم. فقط می‌توان بگویم ما نمی‌توانیم اینطور زندگی کنیم. یعنی ‌خواهید دید خدا چگونه با آقای مخملباف رفتار خواهد کرد. چون دروغ‌هایی را نسبت می‌دهد که هیچ کدام آنها صحت ندارد. ای کاش یک دانه از حرف‌های وی در یک سال اخیر درست بود.

آقا خیلی کتاب دارند، خیلی کتاب به ایشان هدیه می‌شود و خیلی کتاب هم می‌خرند و خیلی کتاب هم می‌خوانند. اما این محیط کاملا ساده است. کف آنجا موکت است. هیچ تجملات خاصی در آن نیست. نه اینکه امکان آن نباشد بلکه رهبری اجازه ورود تجملات به زندگی خودشان را نمی‌دهند. یک وقت هم به مناسبت تولد پسرم، آقا را دیدم و ایشان در گوش یحیی ما ( محی‌الدین) اذان گفتند. حاج آقا مجتبی به ایشان گفتند آقا فرید دوست دارند از شما یک چیزی به یادگار داشته باشند. مقام معظم رهبری گفتند یادگاری چه باشد؟ حاج آقا مجتبی چون می دانست من دوست دارم یک انگشتری از آقا بگیرم توصیفاتی کرد. ایشان فرمودند: فهمیدم و انگشترشان را دادند.

من خیلی از گرفتن این انگشتر خوشحال شده بوده و هستم. به خواهرم گفتم عجب انگشتری! همشیره‌ام گفت می‌دانی قصه‌اش چیست؟ یکی از شیعیان یمن یک شیشه بلورین بزرگ عقیق درجه یک یمنی برای آقا فرستاد. اول که آمده بود کسی از قیمت آن خبر نداشت و به مناسبت یکی از اعیاد مقدس ایشان به عروس‌ها و پسران خود یک نگین هم داده بودند. بعد به طریقی کسی توانسته بود قیمت عقیق را بفهمد و از گران قیمت بودند آن آگاهی پیدا کند. بعد که آقا این قضیه را فهمید برای آنکه نرم زندگی تغییر نکند بقیه آن عقیق‌ها را دیگر وارده زندگی نکرده بودند و گذاشته بودند تا به خانواده شهدا بدهند. حالا انگشتر عقیق چیست که بخواهد نگین آن ارزش داشته باشد، بعد شیعه‌ای از یمن به مرجع تقلید خود آن را هدیه داده بود ولی مقام معظم رهبری اینقدر تحفظ دارند.

البته خاطره‌های مفصل دیگری دارم، ولی چون می‌دانم ایشان از بازگویی این مطلب مکدر می‌شوند نمی‌گویم. دقت‌های زیادی در این زندگی انجام می‌شود. مثلا در سفری همشیره‌ام با مقام معظم رهبری به سفر استانی رفته بود. بعد که آمد گفتم نکته جالب چه داری؟ وی گفت: آقا چندین جا را به صورت سرزده و به دور از چشم دیگران برای بازدید رفتند اما نکته عجیب این است که بعد از سفرآقا گفتند همه هزینه‌های سفر شما را از جیب خودم پرداخت کردم اگر جایی با وسیله‌ نقلیه دولتی برای کار خودت رفتی یا خریدی کردی که کسی حساب کرده یا جایی مورد پذیرایی ویژه‌ای قرار گرفتی بگو تا هزینه ان را بپردازم.

یا اینها یک جایی رفته بودند تا آثار تاریخی آن منطقه را بازدید کنند و متوجه شده بودند که مسئولان امنیتی و انتظامی آمدند یکسری بازدیدکننده‌ها را زودتر خارج کردند و جلوی ورود بقیه را نیز گرفته‌اند تا خانواده رهبری راحت بتوانند محوطه را بازدید کنند. رئیس دفتر آقا و خانواده مقام معظم رهبری از شنیدن این خبر آنقدر ناراحت شده بودند که هم از محافظین خود گله کرده و هم با مسئولان انتظامی برخورد کردند وبعد به خاطر خاصه خرجی آنها زودتر برگشتند. اینها تصویری کوچک از این زندگی است.

از لحاظ تفکر و دید سیاسی با حاج آقا مجتبی چقدر نزدیک هستید؟

خیلی دید سیاسی ما نزدیک است. چون ایشان نگاه و بینش‌ اش کاملا با رهبری همگون و همسو است و ما ازاین حیث احساس آسودگی خاطر و اطمینان صد‌در‌صد داریم. هر جا تکلیف باشد و دستور رهبری، ایشان به وظیفه خود عمل می‌کنند.

ایشان به این شکل فعالیت سیاسی ندارند. ایشان خیلی درس می‌خوانند و خارج فقه تدریس می‌کنند و در کار خود نیز موفق هستند و خیلی پیچیده‌تر از دروس متداول درس خارج طرح مطلب می‌کنند.

.................................................................................................................

سید مسعود خامنه ای(پسر سوم حضرت آقا) بهمراه پدر همسرشان آیت الله خرازی

.................................................................

سید میثم خامنه ای در کنار پدر همسرشان آقای لولاچیان

 

سید میثم در سمت راست حجت الاسلام ناطق نوری

 

از سمت راست ; سید میثم و سید مسعود

.............................................................................................

جان خود در ره "اولاد علی" می بازیم
همچو مالک به عدوان علی می تازیم
ای که گویی که خلائق ز ولی خسته شدند
کوری چشم تو بر "سید علی" می نازیم ...

برچسب‌ها:
قاضی سراج اعلام کرد؛ اخراج بیش از ۲۰۰۰ کارگر توسط آریا علی‌رغم ادعای ایجاد اشتغال

قاضی سراج گفت:‌در جلسات دادگاه در رابطه با ایجاد اشتغال در گروه ملی فولاد ایران و تراورس ادعاهایی مطرح شد که استعلام از مراجع مربوط نشان داد بعد از خصوصی سازی ۲۱۴۳ کارگر از این مجموعه اخراج شدند.

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، قاضی ناصر سراج در ابتدای پانزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی اظهار داشت: در جلسات دادگاه در رابطه با ایجاد اشتغال در مجموعه‌های گروه ملی فولاد ایران و تراورس ادعاهایی شد که مورد اعتراض کارگران این مجموعه‌ها قرار گرفت و مدعی شدند این ادعاها صحت ندارد.

وی افزود:‌ با استعلام از مراجع مربوطه مطلع شدیم تعداد2143 نفر کارگر از این دو مجموعه بعد از خصوصی‌سازی اخراج شدند.

سراج ادامه داد: در مردادماه سال 90 مجموعه گروه ملی فولاد ایران 4890 نفر نیرو داشت که بعد از خصوصی‌سازی به 3538 نفر کاهش یافت که به عبارتی یک هزارو 359 نفر اخراج شدند.

سراج گفت: شرکت تراورس نیز 8011 نفر نیرو داشت که در مرداد سال 90 به 7227 نفر کاهش یافت و در این مجموعه نیز 784 نفر اخراج شدند.

قاضی پرونده فساد بزرگی مالی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در قبال این اخراج ها مدیران برخی نیروهای مورد اعتماد خود را جایگزین کردند وگرنه میزان اخراجی‌ها خیلی بیشتر از این رقم است

برچسب‌ها:
بررسی عملکرد 40 روزه مجلس در گفتگوی رجانیوز با عضو جبهه پایداری
تصاحب پست‌ها و منصب‌ها، جایگزین ماموریت اصلی مجلس شد/ آقایان برداشت ذهنی خود را تحمیل کردند
 
 

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از اعضای موسس جبهه پایدرای انقلاب اسلامی معتقد است: اگر عملکرد 40 روزه مجلس ادامه پیدا کند، با توجه به انتخابات‌های ریاست جمهوری و شورای شهر پیش رو این امکان که نقار بیشتری در درون مجلس شکل گرفته و مسائل قومی و منطقه‏ای و همچنین سیاسی کاری و لابی گری محور کارها و حرکت‏ها قرار گیرد، بیشتر شده و در نتیجه نه مصوبات مجلس کیفیت مطلوبی خواهد داشت و و نه اثرگذاری خانه ملت مطابق انتظار عمومی مردم خواهد بود.

علی اصغر زارعی در گفت‏وگو با رجانیوز، ابتدا انتظارات از مجلس نهم را به سه دسته انتظارات ساختاری، انتظارات محتوایی و انتظارات ارزشی تقسیم کرد و در توضیح هر کدام گفت: از حیث ساختاری مطابق قانون اساسی و آیین نامه مجلس معمولا ابتدای هر دوره‏ای قسمت اول وقت مجلس به سازمان دهی کمیسیون‏ها، شکل‌گیری هیات رئیسه، ساختار کمیته‏ها در داخل کمیسیون‏ها می‌گذرد و همین هم مبنای اصلی فعالیت کیسیون ها تقریبا تا آخر دوره است.

وی با بیان اینکه برای همین هم ایام ابتدایی مجلس جزء زمان‏های کلیدی آن به شمار می‏رود ادامه داد: از حیث ساختاری مجلس عملکرد خود را داشته است و از این به بعد باید منتظر فعالیت عملیاتی کمیسیون‏ها در صحن مجلس باشیم.
 
عضو جبهه پایداری با اشاره به انتظارات محتوایی مجلس تصریح کرد: معمولا در ابتدای شکل گیری مجالس، نمایندگان اگر ‏بتوانند ماموریت خاصی را برای خودشان تنظیم کنند از حیث محتوایی معمولا عملکردشان در همان دوره حول آن ماموریت انجام می‌شد و از کارآمدی خوبی هم برخوردار است.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اگر چنین اتفاقی نیفتد معمولا نیازهای جامعه و حوادثی که در عرصه‏های اقتصادی – سیاسی و مشکلاتی که مردم با آن سروکار دارند عملا مجلس را به حرکت در می‏آورد، افزود: لذا مجلس به جای اینکه یک روند با برنامه‏ای را تعقیب کند، عمدتا درصدد رفع مشکلات است، بدون اینکه یک هدف‏گذاری مشخصی را از اول تعیین کرده باشد.
 
وی با یادآوری رویه در پیش‌گرفته شده در مجلس نهم تصریح کرد: در مجلس نهم به دلیل اختلافاتی که به عنوان اختلاف سلیقه یا اختلاف در گرایش، در بین مجموعه اصولگرایان دامن زده شد، موجب شد که مسائل اصلی و ماموریتی در حاشیه قرار گرفته و عمدتا تصاحب پست‏ها و منصب‏ها در مجلس بیشتر مد نظر قرار گیرد.
 
زارعی در عین حال خاطرنشان کرد: البته این موضوع هم درهمه کمیسیون‏ها نبود یا جمع کثیری از مجموع نمایندگان چنین وضعی نداشتند اما عده‏ای این حرکت را دامن زدند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس درباره انتظارات ارزشی از مجلس هم این چنین توضیح داد: در مجلسی که بر آمده از فضائل ملت است، باید مسائل ارزشی نظیر شایسته‏سالاری در انتخاب برای پست‏های مختلف و مراعات انصاف و قضاوت در اظهارنظرها باید مدنظر باشد که متاسفانه در مجلس نهم قدری مورد بی توجهی قرار گرفت و عمدتا مسائل سیاسی و منطقه‏ای و قومی بیشتر مبنا اقدامات شد.

وی ادامه داد: برخی از آقایان با ایجاد فراکسیون‌های زود هنگام و لابی‏های سنگینی که قبل از شروع مجلس آغاز کردند، عملا به مسائل ارزشی در مجلس لطمه زدند، لذا از این حیث هم نمی‏توانیم ادعا کنیم که مجلس نهم نمره خوبی در این 40 روز بدست آورده است.
 
به اعتقاد این عضو جبهه پایداری مجلس الان در مجموع در یک موقعیت خاصی قرار دارد و بسیاری از نمایندگانی که جدید وارد شدند، به تدریج واقعیت‏ها را درک کرده و با آنها مواجه می‏شوند، واقعیت‏هایی که در ابتدای مجلس امکان اطلاع یافتن از آن، آن هم در این شرایط، وجود نداشت و عده‏ای هم که به بعضی از مسائل دامن زدند، الان به اشتباهات خودشان بیشتر پی می‏برند.
 
زارعی با بیان اینکه مجلس الان در یک شرایط خاصی به سر می‏برد، گفت: اگر به انسجام درونی مجلس کمک شود، مسائل ارزشی مدنظر کلیت مجلس قرار گیرد، اصلاحات ساختاری در مجلس شکل گرفته و توجه به ماموریت‏هایی که باید در مجلس انجام شود، بیشتر شود، ارتباط با بدنه جامعه به درستی صورت پذیرد و نمایندگان رفتارهایی مردم پسند از خود نشان دهند، می‏شود این انتظار را داشت که مجلس نهم به تدریج در مسیر حرکت درست خود قرار گیرد.
 
وی در عین حال تصریح کرد که اگر رفتارهایی که در این 40 روزه بخواهد ادامه یافته و این اشتباهات پابرجا باشد، با توجه به رویدادهایی هم که در پیش داریم، به ویژه انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، ممکن است موجب نقار بیشتری در درون مجلس شده و مسائل قومی و منطقه‏ای و همچنین سیاسی کاری و لابی گری محور کارها و حرکت‏ها قرار گیرد که در این صورت نه مصوبات مجلس از یک کیفیت خوبی برخوردار خواهد بود و نه اثرگذاری مجلس مطابق انتظار عمومی مردم می‏شود.
 
نماینده مردم تهران در ادامه با بیان اینکه آقایان در قبل از شروع به کار مجلس اساسا برداشت ذهنی خود را به مجلس تحمیل کردند، گفت: در دوران انتخابات مجلس شرایط خاص خود را داشتیم، جبهه پایداری اصرار بر اصولگرایی و پایبندی بر ارزش‏ها را مطرح کرد، جبهه متحد هم با استدلال‏هایی معتقد بود که باید وحدت حفظ شود که نتیجه وحدت را هم دیدیم که وحدتی در کار نبود.
 
زارعی اظهار داشت: وحدت جبهه متحد وحدت حقیقی نبود بلکه با فشارهایی شکل گرفت، منتها وقتی انتخابات تمام شد مبنا بر این قرار گرفت که همگی بر اصول‏گرایی تاکید کنیم چرا که تمام این تلاش‏ها برای مجلس بود.
 
به گفته این عضو جبهه پایداری وقتی مجلس شروع می‏شود، بالاخره مردم انتخاب کردند، ما باید برای تصمیم مردم احترام قائل شویم و حالا همه با هم شروع کنیم و در مجلس کار جدی انجام دهیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا فراکسیون اقلیت مجلس شکل نگرفت، تصریحکرد: آن زمان که باید رقابت می‏کردیم آقایان بر وحدت تاکید می‏کردند الان که در مجلس باید وحدت داشته باشیم و بتوانیم طرح‏ها و لوایح و برنامه‏های کشور را با هماهنگی پیش ببریم، آقایان بر کوس رقابت دمیدند و برای همین قبل از تشکیل مجلس نهم اعلام کردند که اقلیت تعدادی نیستند و خیلی کم هستند لذا در مجلس فراکسیون‏ها باید با هم رقابت کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: جایی که ما باید برای حل مشکلات وحدت داشته باشیم آقایان معتقد به رقابت هستند و جایی که باید رقابت کنیم تا مردم تشخیص دهند برای انتخاب بهتر آقایان معتقد به وحدتند.
 
عضو جبهه پایداری با بیان اینکه این تفکر به مجلس نهم تحمیل شد، گفت: در درون مجلس نهم چنین نیازی شکل نگرفت بلکه این برداشت ذهنی آقایان بود که تحمیل کردند، الان هم اعتقاد دارند که در مجلس سه فراکسیون رهروان ولایت، پایداری و روهپویان باشد و آنها با هم رقابت کنند.
 
زارعی در پایان گفتگوی خود با رجانیوز تاکید کرد: ما معتقدیم رقابت فراکسیونی در درون اصولگرایی باید شکل بگیرد نه در برابر اصولگرایی؛ آقایان این را تبدیل کردند به در برابر اصولگرایی و اگر این اشتباه ادامه پیدا کند، آسیب‏های زیادی به مجلس خواهد زد.
برچسب‌ها:
افشاگری مجدد شریعتمداری از پشت پرده گرانی های اخیر

- مي گويد ننويس! مي پرسم چرا؟! مي گويد كام مردم تلخ مي شود! مي گويم؛ كام مردم را كلان سرمايه داران مفت خور و مافياي حرام خوار اقتصادي تلخ مي كنند كه افسار پاره كرده و به جان مردم افتاده اند و با بهره گيري از شيپورهاي بيروني و برخي رسانه هاي داخلي، همه زشتي ها و پلشتي هاي حاصل از فساد اقتصادي خود را به حساب نظام مظلوم و مقدس جمهوري اسلامي مي نويسند. از برادران رزمنده و پاكباخته سپاه است. سال هاي سال است كه او را از نزديك مي شناسم. بعد از سال ها مجاهدت در جبهه و پشت جبهه و در حالي كه در موقعيت هاي برجسته اي حضور داشته است، امروزه از مال دنيا غير از يك آپارتمان در يكي از محله هاي جنوب شهر تهران چيزي ندارد... سخن كه به مافياي اقتصادي مي رسد و لكه سياهي كه سعي دارند بر سيماي پاك نظام بنشانند، با نگارنده همنوا مي شود و مي گويد؛ بنويس! بايد مردم بدانند كه ثروت هاي انبوه را چه كساني به كيسه بي انتهاي خود مي ريزند و در همان حال خروجي پلشت آن نظير گراني ها را به حساب ناكارآمدي نظام و مسئولان مي نويسند. مي گويم آقاي «م-الف» از گردانندگان اصلي فلان روزنامه اقتصادي حامي فتنه 88 است. او كه در دو كانون اقتصادي حساس وابسته به نظام حضور داشته و دارد، هم اكنون در يك پرونده فساد چند صد ميليارد توماني تحت تعقيب است و مي پرسم؛ چرا بايد فساد اقتصادي و حرام خواري او كه هيچ نسبتي با نظام ندارد در افكار عمومي به حساب نظام و يا ناكارآمدي مسئولان نظام مقدس جمهوري اسلامي نوشته شود؟!... مي گويد بنويس برادر! و مي نويسم؛
2- اوايل دهه 80 بود. چند تن از برادران عضو ارتش چند ده ميليوني حزب الله كه همه جا حضور دارند به كيهان آمدند و اسنادي ارائه كردند كه از بازگرداندن اموال مصادره شده يكي از كلان سرمايه داران رژيم شاه حكايت مي كرد. فقط يك قلم از اين اموال بالغ بر 200 ميليارد تومان بود. صاحب اين اموال مصادره شده از عوامل برجسته انگليس و نماينده فرمايشي مجلس شاه بود كه علاوه بر غارتگري بيت المال در دوران ستم شاهي، برخي از كارگران زن كارخانه هاي تحت مالكيت و مديريت خود را نيز به اين علت كه تسليم مطامع حيواني او نشده بودند، به قتل رسانده بود. وقتي گزارش مختصر و سربسته اي از ماجراي مورد اشاره را به دست چاپ سپرديم، يكي از مسئولان محترم و بلندپايه وقت در تماس با كيهان از نگارنده براي حضور در يك جلسه و بررسي ماجرا دعوت كرد. ايشان در آن نشست اظهار داشت كه با توجه به پرونده كلان سرمايه دار ياد شده و جنايات فراوان او، احتمال بازگرداندن اموال مصادره شده وي وجود ندارد و تاكيد كرد كه اين اقدام فقط با امضاي اينجانب امكان پذير است و بديهي است كه امضاء و موافقتي از سوي من در ميان نبوده است. نگارنده در اين هنگام از ميان اسنادي كه در اختيار داشت، برگه اي را به ايشان ارائه كرد كه مجوز بازگرداندن اموال مصادره شده آقاي «مهدي- م» بود و امضاي مسئول ياد شده زير آن برگه و سند رسمي قرار داشت. مسئول مورد اشاره كه مي دانستيم در اين ماجرا كمترين دخالت- خداي نخواسته- سوئي نداشته است، از مشاهده امضاي خود يكّه خورده و تعجب كرد و براي اطمينان از جعلي نبودن امضاي خويش به وارسي آن پرداخت. ايشان بلافاصله وارد عمل شد و اموالي را كه در حال غارت شدن بود به بيت المال بازگرداند.
امضاي ايشان، اما چگونه پاي آن سند جاي گرفته بود؟!... اعتماد و اطمينان بي جا به برخي از اطرافيان؟! و يا...؟! هرچه بود، مسئول ياد شده، فقط مورد سوءاستفاده قرار گرفته بود بي آن كه قصد سوئي داشته باشد. يعني بيت المال را فلان سرمايه داران كلان به غارت مي برند ولي پيامد سوء آن در افكار عمومي به حساب نظام و مسئولان نظام نوشته مي شود!
3- آقاي «م-ي»، فعاليت به اصطلاح اقتصادي خود را از دوران سازندگي و اصلاحات شتاب مي دهد. او يك ساختمان نيمه كاره را به مبلغ 77 ميليارد تومان به يك نهاد مي فروشد و بعد از مدتي معلوم مي شود قيمت واقعي آن 33 ميليارد تومان بوده است. اما، داستان به همين جا ختم نمي شود و در پي گيري هاي بعدي مشخص مي شود كه ايشان به اتفاق همكارانش همين ساختمان را به چند مركز دولتي و غيردولتي ديگر نيز فروخته اند! او در معاملات ديگر نيز صدها ميليارد تومان به جيب زده است. سرانجام آقاي «م-ي» تحت تعقيب قرار گرفته و قرار مي شود كه اموال وي توقيف شود. ولي ايشان 2 روز قبل از اقدام دستگاه قضايي، از تصميم مراجع ذيربط براي توقيف اموال خود مطلع مي شود! چه كسي يا چه كساني او را از اين تصميم باخبر مي كنند؟! بي ترديد، كساني در اين ميان به دليل فريب خوردگي و ساده لوحي! و يا به دله دزدي، اين خبر را به گوش آقاي «م-ي» رسانده اند. شنيدني تر و صد البته تعجب آورتر آن كه آقاي «م-ي» در همين فاصله اندك دو روزه، بخش عمده اي از اموال خود را به نام آقاي «د-د» كه ظاهرا يك «وكيل» است، منتقل مي كند! چگونه در اين فاصله كوتاه موفق به انتقال آن همه اموال غيرمنقول مي شود؟!... چه كساني در فاصله دو روز تمامي تشريفات قانوني و معمولا وقت گير و پر كش و قوس انتقال اموال را به آساني و با سرعت طي كرده و اموال آقاي «م-ي» را به نام آقاي «د-د» ثبت مي كنند؟! آقاي «م-ي» كه خود در فساد اقتصادي گرگ باران ديده است چگونه به آقاي «د-د» اعتماد مي كند؟ چه رابطه نانوشته اي اين دو مفسد اقتصادي را به هم پيوند داده است كه اولي از دبه كردن دومي نمي ترسد و دومي، خيال دبه كردن هم به ذهنش خطور نمي كند؟! آيا اين زنجيره فقط همين دو حلقه را دارد؟!
هم اكنون آقاي «م-ي» و جناب «د-د» مفت، مفت مي خورند و راست، راست راه مي روند! و خروجي فساد اقتصادي كلان آنها كه «گراني» و «فاصله طبقاتي» و فشار معيشتي به مردم و مخصوصا اقشار مستضعف جامعه، بخشي از آن است، ناجوانمردانه به حساب نظام مظلوم و مسئولان نوشته مي شود!
 

برچسب‌ها:
نزاع یکی از قوی ترین مردان در کرج

به نقل از مهر، ماجرای این ضرب و شتم که به اقساط معوق برادر این ورزشکار بازمی گردد، به گونه ای بود که باعث شد مردم به عنوان شاهدان این ماجرا حمایت خود را از رئیس شعبه اعلام کرده و از کلانتری محل خواستند به این گونه ماجراها که گویا از سوی این ورزشکار مسبوق به سابقه نیز بوده است، خاتمه دهند.

 
علاوه بر خانواده یکی از اعضای شورای شهر کرج نیز که به صورت اتفاقی برای انجام امور بانکی خود ناظر این رویداد ناخوشایند بودند، مردم منطقه نیز اعلام کرده اند با شهادت خود در دادگاه به اینگونه حوادث ناخوشایند که در شان جامعه ورزشی استان و کشور نیست، خاتمه می دهند.
 
به گفته شاهدان عینی، وقتی رئیس شعبه بانک مذکور از این مرد قوی می خواهد با پائین آوردن صدای خود نظم موجود در بانک را بهم نریخته و موجب ترس و وحشت مردم نشود، از سوی وی مورد هجوم قرار گرفته و با بلند کردن صندلی موجب می شود مردم از ترس شعبه را ترک کنند
برچسب‌ها:
کولیوند: امیر دارایی عضو غیرثابت کمیسیون اصل نود شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از انتخاب امیر دارایی به عنوان عضو غیرثابت کمیسیون اصل نودم قانون اساسی خبر داد.

محمدجواد کولیوند در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزئیات جلسه امروز یکشنبه ۱۱ تیر کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، افزود: در جلسه امروز کمیسیون که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد پس از رای‌گیری، امیر دارایی به عنوان عضو غیرثابت کمیسیون اصل نود انتخاب شد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ادامه جلسه ،بررسی یک مورد طرح ارجاعی از شورای نگهبان در دستور کار اعضای کمیسیون قرار گرفت، ادامه داد: طرح اصلاح ماده ۷۷ قانون شهرداری‌ها مصوب ۱۳۳۴ از دیگر موارد مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون بود که پس از بررسی تصمیم گیری درباره آن به روز سه‌شنبه با حضور مهدی چمران موکول شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، همچنین بررسی طرح‌های ارجاعی از هیئت‌رئیسه به کمیسیون شوراها را از دیگر دستورکار امروز کمیسیون اعلام و یادآور شد: طرح حریم حفاظتی امنیتی اماکن و تاسیسات کشور، طرح حفاظت کاربری باغ‌ها و اماکن زراعی، حق دعاوی حقوقی، طرح منطقه آزاد تجاری خلیج فارس از موارد ارجاعی هیئت رئیسه به کمیسیون شوراها بود که بنا شد بعد از مطالعه از سوی اعضای کمیسیون در جلسه آینده جمع‌بندی نهایی درباره آنها انجام شود./

برچسب‌ها:
موساد در شُک اشراف امنیتی ایران است

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور،بازداشت همه عوامل ترور شهدای هسته‌ای از سوی وزارت اطلاعات را برای موساد شُک آور خواند و گفت:چتر امنیتی ایران رو به گسترش است.

محمد جواد کولیوند در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره بازداشت همه عوامل ترور شهدای هسته‌ای از سوی وزارت اطلاعات گفت: چتر امنیتی ایران رو به گسترش است.

نماینده مردم کرج و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی وزارت اطلاعات عامل پیشگیری از وقوع عملیات تروریستی در خاک ایران است، افزود: با هرعملیات موفق وزارت اطلاعات، قدرت اطلاعاتی ایران به رخ دشمنان کشیده می‌شود.

وی، ادامه داد: دشمن وقتی می‌بیند که قدرت مانور ایران بالا است و قابلیت شناسایی شبکه‌های اصلی ترور را دارد، تحرکات خصمانه خود را به تاخیر می‌اندازد.

نماینده اصولگرای مجلس نهم، با بیان اینکه موفقیت‌های سربازان گمنام امام زبان "عج" فصل جدیدی را درباره توان وزارت اطلاعات به نمایش می‌گذارد، تصریح کرد: در هر مرحله از پیگیری‌ها، یافته‌های جدیدی به دست می‌آید و به اطلاع مردم می‌رسد، این مسئله حس امنیت را در ملت افزایش می‌دهد.

کولیوند، با بیان اینکه امنیت یکی از نیازهای مهم مردم در هر کشوری است، ادامه داد: در فضای موجود و با وجود فشارهای اقتصادی، باز بودن چتر امنیتی کشور موجب آن شده که مردم در تامین امنیت که حکم نان شب را دارد نگرانی و دل مشغولی نداشته باشند.

این نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، ناامیدی تروریست‌های وابسته به رژیم صهیونیستی را نتیجه بازداشت همه عوامل ترور شهدای هسته‌ای ایران خواند و گفت: سازمان موساد در حال حاضر چوب اشراف اطلاعاتی دستگاه امنیتی ایران را می‌خورد.

وزرات اطلاعات دومین بیانیه خود مبنی بر بازداشت همه عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای ایران صادر کرد. در سلسله عملیات اخیر سربازان گمنام امام زمان (عج)، کلیه‌ مزدوران و جنایتکاران دخیل در آن واقعه‌های تروریستی، شناسایی و بازداشت شدند./

برچسب‌ها:
کولیوند: به‌کارگیری قضات متخصص، اطاله دادرسی در قوه قضائیه را جبران می‌کند

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور، اطاله دادرسی را از نقاط ضعف قوه قضائیه خواند و گفت: تربیت و به کارگیری قضات متخصص به طور قطع فضای اطاله دادرسی حاکم بر قوه قضائیه را جبران خواهد کرد.

محمدجواد کولیوند در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، به کارگیری همزمان چند عنصر را عامل افزایش اقتدار قوه قضائیه خواند و افزود: تربیت و انتخاب قضات مسلط به امر قضاوت از شاخص‌هایی است که می‌تواند فضای اطاله دادرسی حاکم بر قوه قضائیه حاکم را به نوعی جبران کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، با قابل توجه خواندن حجم پرونده‌های موجود در قوه قضائیه به تناسب جمعیت در مقایسه با برخی کشورهای دنیا، ادامه داد: حجم زیاد پرونده‌ها در قوه قضائیه نشان دهنده آن است که نقاط ضعف و اشتباهاتی در قوای دیگر و خاستگاه‌های اجتماعی وجود دارد که قوه قضائیه باید تاوان آن را بپردازد.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری سایر دستگاه‌ها و قوا برای کاهش حجم تخلفات، تصریح کرد: قوه قضائیه بنا به طبیعت خود راهی جز برخورد قهری با تخلفات ندارد که البته با بکارگیری چنین شیوه‌ای، فرهنگ‌سازی برای کاهش جرایم نخواهد بود، از طرفی با برخورد مسالمت‌آمیز نیز امکان کنترل جامعه وجود ندارد، بنابراین بهترین راه آن است که سایر نهادها همکاری لازم را برای کاهش حجم تخلفات و جرایم داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: در پیش گرفتن چنین رویه‌ای باعث خواهد شد بسیاری از پرونده‌ها در مبدأ تاسیس پرونده یعنی کلانتری و شوراهای حل اختلاف مرتفع شده و از ورود آنها به قوه قضائیه جلوگیری شود.

عضو کمیسیون شوراها در مجلس نهم، ثبت چندین باره پرونده‌ها در قوه قضائیه را از دیگر نقاط ضعف موجود در قوه قضائیه خواند که باعث می‌شود آمار پرونده‌های موجود در قوه قضائیه عددی غیر واقعی باشد.

کولیوند نظارت را روشی کارآمد برای بهبود عملکرد قوه قضائیه برشمرد و تصریح کرد: نظارت نه تنها زیر ذره بین قرار دادن عملکرد قوه قضائیه حین رسیدگی به پرونده هاست، بلکه مراحل قبل از ورود پرونده به قوه قضائیه را نیز در بر‌می‌گیرد، به این معنی که نظارت همه‌گستر در سایر قوا و دستگاه‌ها باعث خواهد شد بلافاصله بعد از مشاهده هر تخلفی به سرعت با آن برخورد شده و بدین ترتیب زمینه ورود پرونده‌ها به قوه قضائیه کاهش یابد.

نماینده مردم کرج در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت بالا رفتن سرعت کار در شعب تجدیدنظر، افزود: رسیدگی دقیق به پرونده‌ها و صدور حکم قطعی باعث می‌شود پرونده‌ها در پروسه تجدیدنظر قرار نگرفته و به این ترتیب از هرگونه فضاسازی و اتلاف وقت هم جلوگیری می‌شود.

وی ضرورت تخصصی کردن پرونده‌ها برای رسیدگی سریع و دقیق‌تر در قوه قضائیه، یادآور شد: تا زمانی که امکان تشکیل پرونده‌های تخصصی در نیروی انتظامی وجود نداشته و تمام پرونده‌ها اعم از چک برگشتی، نزاع خیابانی، قتل و طلاق در یک کلانتری بررسی شود، نمی‌توان به طریق اولی‌تر انتظار داشت که در قوه قضائیه رسیدگی به پرونده‌ها به صورت تخصصی انجام شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه پرونده‌ها باید به صورت تخصصی بسته و برای قاضی ارسال شود، تصریح کرد: توجه به تامین معیشت قضات باعث می‌شود امکان کوچکترین انحرافی در مجموعه قضاوت کشور وجود نداشته باشد./

برچسب‌ها:
پايگاه دوم اگاهي فرماندهي انتظامي استان البرز در کرج گشايش يافت

به گزارش شبکه خبري کرج، پايگاه پليس آگاهي ويژه غرب شهرستان کرج واقع در منطقه حصارک با حضور سردار اکبرشاهي فرمانده انتظامي استان البرز،مهندس ايران نژاد فرماندار و دکتر کوليوند نماينده مردم کرج در مجلس، خانواده معظم شهدا و ساير مسئولان اجرايي اين استان گشايش يافت.

رييس پليس البرز در اين مراسم گفت: به منظور برقراري نظم و امنيت و تامين آرامش مردم با مخلان امنيت اجتماعي در کشور از جمله اين استان به شدت برخورد مي شود.


سردار عليرضا اکبرشاهي افزود:داشتن امنيت و آرامش حق مردم است و با افرادي بخواهند اين حق مسلم را با اعمال مجرمانه خود بگيرند،برخورد قانوني خواهد شد.


وي اضافه کرد: نيروي انتظامي کشور با اقتدار و در نهايت سرعت ، صحت و دقت کامل نسبت به پيشگيري و مقابله با جرائم فعاليت مي کند.


وي گفت :با توجه به نامگذاري امسال تحت عنوان توليد ملي ،کار و سرمايه ايراني نيروي انتظامي با اجراي طرحهاي مختلف برخورد با قاچاقچيان کالا را يکي از اولويت هاي مهم کاري خود قرارداده است .


اکبرشاهي افزود: افزايش کشفيات و کاهش جرايم در بخش هاي مختلف حاصل تلاش شبانه روزي پليس است .


وي گفت: اين پايگاه با توجه به مهاجر پذيري بالا و اسکان قوميت هاي مختلف نياز استان بود که انجام شد.


وي ياداورشد: پايگاه دوم اگاهي استان البرز که در يک هزارمتر مربع زمين ،300مترمربع بنا و 700متر محوطه راه اندازي شده تمام خدمات مربوط به اداره اگاهي را انجام مي دهد.


اکبر شاهي افزود: کلانتريهاي 16حصارک، 21فازچهارمهرشهر، 22مهرشهر، 24کمالشهر، 33حصارک بالا، 39گلشهر، 41خرمدشت و 43کيانمهر شهرستان کرج زيرمجموعه پايگاه دوم اگاهي استان البرز هستند.


وي خاطرنشان کرد: افزايش و ارتقاي کارايي و بهره وري بيشتر و اجراي کامل ماموريتهاي محوله و ايجاد تمرکز در کشف جرائم از اهداف مهم راه اندازي اين پايگاه است.




نماينده مردم کرج درمجلس شوراي اسلامي نيز گفت: اقتدار ، منطق و خلاقيت از جمله عوامل موثر و تاثيرگذار در موفقيت ماموريتهاي پليس است.


دکتر محمد جواد کوليوند افزود: تامين امنيت کلانشهر کرج به عنوان کمربند امنيت پايتخت با 30کيلومتر فاصله از شهر تهران و جمعيتي بيش از دوميليون و200هزارنفر انجام موريتهاي تخصصي خاصي را از سوي پليس مي طلبد.


وي گفت : شهرستان کرج با وجود قوميتهاي مختلف داراي فرصت ها وتهديدها است و بايد با مطالعات علمي تهديد ها رابه فرصت تبديل کنيم .


وي يادآورشد: اکنون بستر بسياري از مشکلات و جرايم نداشتن شغل است که اگر به بحث اشتغال پرداخته شود بطور يقين بسياري ازجرائم کاهش خواهد يافت .


کوليوند افزود: تعدادي از مجرمان حرفه اي کارشان انجام فعاليت هاي مجرمانه است که پليس با جديت کامل نسبت به دستگيري آنها اقدام خواهد کرد.


معاون استاندار و فرماندارکرج هم گفت: فعاليت پليس در کاهش فعاليت هاي مجرمانه در اين شهرستان چشمگير و ستودني است .


به گزارش شبکه خبري کرج ، مهندس مهدي ايران نژاد افزود: کاهش جرائم و افزايش چشمگير کشفيات بيانگر حضور و عملکرد مثبت پليس در اين شهرستان است.


وي اضافه کرد: با تلاشها و اقداماتي که با همکاري نيروي انتظامي و دستگاههاي مرتبط صورت گرفته اکنون ضريب امنيت در اين کلانشهر رشد چشمگيري داشته است.


ايران نژاد افزود: با توجه به جمعيت بالاي اين کلانشهر و مهاجرپذيري آن کنترل جرم در آن کار سختي است، ولي با تلاش هاي بي وقفه پليس اين کار امکان پذير شده است.


وي يادآورشد: در شش ماه اول سال گذشته ، 175کيلوگرم انواع موادمخدر در اين شهرستان کشف و درنيمه دوم همان سال اين ميزان به بيش از 800 کيلوگرم رسيد که حاصل خلاقيت و ماموريتهاي انجام شده توسط پليس است .


وي افزود: درسال گذشته دربخش انواع سرقت نيز مانند مثل سرقت منزل ، خودرو و داخل خودرو و کيف قاپي شهرستان کرج با کاهش 27 درصدي جرم مواجه بود .


فرماندارکرج گفت : درحوزه تصادفات رانندگي نيز اين شهرستان درسال گذشته کاهش 39درصد دربخش جاده اي و 58درصدي دربخش درون شهري داشت .


در ادامه اين مراسم ايران نژاد فرماندار شهرستان کرج با اشاره به کاهش چشمگير وقوع جرائم و همچنين افزايش کشفيات پليس استان البرز در همه شاخص ها از تلاش، ايثارگري و جانفشاني مأموران انتظامي استان البرز تقدير و تشکر کرد.


گفتني است در پايان اين مراسم سرگرد رسول جليليان طي حکمي به عنوان رئيس پليس آگاهي منطقه غرب مرکز استان البرز منصوب گرديد.

برچسب‌ها:
رمز گشايي از كليدوا‍ژه اي كه هر از چندگاهي تكرار مي‌شود؛

 

تاکیدمجدد هاشمی بر تشكيل"شوراي فقهي" و یادآوری پاسخی که آیت الله یزدی به وی داد
 

هاشمي رفسنجاني در گفتگو با يك پايگاه خبري، اظهارات خود قبل از انتخابات رياست جمهوري دهم درباره شورای فقهی را تكرار كرد و با تاكيد بر تشكيل "شوراي فقهي براي مسايل عمده مديريتي كشور" بار ديگر باب موضوعی را که پیش از این پاسخش را گرفته بود باز کرد.

به گزارش رجانيوز،‌ در حالي كه طي سه سال گذشته و بوي‍ژه پس از فتنه 88 مواضع و رفتارهاي سياسي هاشمي رفسنجاني مورد اعتراض شديد توده‌هاي مردم واقع شده است، وي اين بار ترجيح داد با ادبیات حوزوی، نظرات خاص و جنجالي خود درباره "تشكيل شوراي فقهي" را مطرح سازد، مباحثی که بسیاری از جمله آیت الله یزدی آنرا زمینه سازی برای طرح موضوع شورای رهبری تحلیل کرده بودند.
هاشمی رفسنجانی در این مصاحبه گفت: «تخصصي شدن اجتهاد، تخصصي شدن تقليد در بعضي از مسايل، شوراي فقهي براي مسايل عمده مديريتي كشور و همراهي علماي اهل سنت و شيعه در دانشگاه‌ها ميزگردها اجلاس‌ها و همايش‌ها از ضروريات زمانه است.»
اين درحالي است كه پيش از اين هاشمي رفسنجاني 4 سال قبل در دي ماه 87 در همايشي در دانشگاه تهران نیز دقیقا با بيان مشابه اظهار داشته بود که اگر فقه تخصصی را بپذیریم باید تقلید تخصصی را هم بپذیریم و این‌گونه لازم نیست کسی در همه امور از یک نفر تقلید کند.
وی همچنین گفته بود که اگر به عقل و خواست قرآن در اجتهاد توجه شود، به تخصص در رشته‌های مختلف فقهی بها داده شود، بحث‌های فقه مقارن را جدی بگیریم، تقلید را تخصصی کنیم، "شورای فقهی" حداقل برای مسائل عمده‌ مدیریت کشور تشکیل شود و علمای اهل تسنن و تشیع در دانشگاه‌ها با هم همراهی کنند، آنگاه می‌توان به وحدت جهان اسلام امید داشت و برای اداره جهان به ظرفیت اسلام اتکا کرد.
اما مهمترین بخش صحبت های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وقتی بود که گفته بود: نمی توان جامعه ای را که تحت عنوان اسلام اداره می شود، با برخی روایاتی مدیریت کرد که هزار و چند سال پیش در آن شرایط بدون اجتهاد، بدون توجه به عقل و بی توجه به مصالح و مفاسد، نقل شده است.
در همان برهه اين سخنان هاشمي مورد واكنش آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قرار گرفت. وی در گفتگویی با نشریه پنجره با اشاره به شرایط انتخاب رهبر پس از ارتحال حضرت امام (ره) گفت: فكر تشكيل شوراي رهبري مسئله‌اي ديگر است كه بيشتر از طرف آقاي هاشمي سرچشمه گرفته بود و در اين رابطه، همان زمان، اكثر اعضاي جامعه مدرسين مخالفت كردند. در حال حاضر هم که دوباره آقاي هاشمي اين مباحث را مطرح مي‌كند، باز هم ما مخالفيم و بعدا هم مخالف خواهيم بود. به اين علت كه مسئله تشكيل شوراي رهبري مبناي فقهي و علمي ندارد، بلكه مبناي روشنفكري دارد، چون يك مجتهد هيچوقت نمي‌تواند مقلد باشد و با نظر شورايي بحث كند.
 
آیت الله یزدی در گفتگوی مفصلی با روزنامه جوان نیز در واکنش به گفته های هاشمی رفسنجانی گفته بود: گاهی افراد یا گروه‌هایی، یک سری انحرافاتی را با یک صدم درجه از زاویه ایجاد و به‌تدریج آن زاویه را باز می‌کنند و کسی هم جلوی آن را نمی‌گیرد. این معضل ممکن است که به دلیل ماهیت و شخصیت افرادی به وجود آید‌ که موضوع را مطرح کرده‌اند و دیگران هم به دلیل مصالح سیاسی و اجتماعی، در مورد آن حساسیت نشان ندهند و ملاحظه‌کاری و احتیاط را در پیش بگیرند و سرانجام روزی برسد که شاهد فاصله زیادی با مبانی باشیم.
وی همچنین گفت که تا وقتی که رهبری، تسلط بر نظام، کشور دارد، هیچ نگرانی در هیچ مسأله‌ای ندارم، اما از این نگرانی دارم که به لحاظ نظری، عده‌ای در مبانی صددرصد قطعی ما تشکیک کنند و به‌تدریج ابتدا در سطوح پایین علمی در این مبانی تغییر ایجاد شود و آهسته آهسته، مبنا تغییر پیدا کند.
آیت الله یزدی ضمن تاکید بر اینکه مبنای صددرصد قطعی علمی و فقهی ما این است که فقط یک نفر می‌تواند حاکم باشد ادامه داد: آن یک نفر باید عدالت کامل و ویژگی‌های شخصیتی برای تصمیم‌گیری‌ و مدیریت صحیح را داشته باشد و از نظرات مشورتی دیگران هم بهره می‌برد، اما تصمیم نهایی را اوست که می‌گیرد و حضور چند نفر در رهبری کشوری که بر اساس مبانی اسلامی اداره می‌شود، به نظر من بر خلاف مبنای صددرصد و قطعی اسلام است.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین الگو و مثال روشن در این مورد را پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد که خودشان در حالی که حاکم بودند با افراد دیگر مشورت نیز می‌کردند.
آیت الله یزدی در مصاحبه با هفته نامه پنجره به اختلاف نظر خود با هاشمی رفسنجانی نیز اینگونه اشاره کرده بود که: «ما رابطهمان با آقاي هاشمي هميشه خوب بوده، البته اختلاف هم داشتيم؛ در حال حاضر، هم رابطهمان خوب است و اختلاف هم داريم. در مجلس هم که ايشان رييس بود و بنده نايبرييس، هميشه با هم اختلاف داشتيم. به ايشان مي‌گفتم اين روشنفكربازيها اسمش اجتهاد نيست و آقاي هاشمي مي‌گفت مجتهدين گفته‌اند، اجتهاد مبناي خاصي دارد.
در مجمع تشخيص مصلحت نظام هم بهعنوان عضو شوراي نگهبان شركت مي‌كردم. بارها با آقاي هاشمي اين بحث‌ها را داشتم كه آقاي هاشمي شما اين‌جا حق نداريد كه بگوييد اين خلاف شرع است يا خير؛ اين‌جا مجمع تشخيص مصلحت نظام است و تشخيص خلاف شرع بودن یا نبودن مربوط به شوراي نگهبان است و آقاي هاشمي مي‌گفت نه حالا اين‌جا بحث مي‌كنيم، شايد در رأيگيري تأثيري داشته باشد كه بنده مي‌گفتم اين خلاف است و اشكال شرعي دارد و شما حق نداريد اين مسائل را مطرح كنيد. با اين اوصاف ما با هم دوست هستيم. البته نويسنده‌اي گفته كه قضيه ما با لبخند حل مي‌شود که اين مطلب صحيح نيست، زيرا قضيه ما با ايشان حل شدني نيست، آقاي هاشمي يك نوع تفكري دارد و ما هم يك تفكر ديگر، اما در عينحال ايشان يك روحاني سابقهدار، مبارز و خدوم در كشور است كه ما روشش را نمي‌پسنديم و با خودش هم صحبت كردهايم، ولي تخريبش را هم جايز نمي‌دانيم.»
به نظر مي‌رسد با توجه به سابقه نه چندان جدی آقاي هاشمي در مباحث فقهی حوزه، طرح اینگونه مباحث بيش از هر چيز رنگ و بوي سياسي دارد، چرا كه طرح اين مساله توسط ايشان همواره مورد استقبال رسانه هاي ضدانقلاب واقع شده و با آب و تاب روزها به بررسی آن پرداخته‌اند.

برچسب‌ها:
تعرفه 4 درصدی مشروب در سازمان تجارت ایران!+سند

به گزارش خبرنگار اقتصادي مشرق، اين كتاب كه هر ساله توسط سازمان توسعه تجارت منتشر و ابلاغ مي‌شود، دربرگيرنده تعرفه واردات انواع كالاهاست. جالب اين است كه در رديف 22 اين كتاب، تعرفه واردات انواع مشروبات الكلي ثبت شده است.

بر اين اساس، تعرفه واردات آبجو تهيه شده از مالت، شراب كف دار، عرق حاصل از تقطير شراب انگور، ويسکی، رم (Rum)، جين و ودكا 4 درصد تعيين شده است.

 


 


اين در حالي است كه تعرفه واردات آب معدني در همين رديف 60 درصد و تعرفه واردات سركه 40 درصد تعيين شده است.

بر اساس قوانين تجارت، كمترين تعرفه ممكن براي واردات هر كالا، 4 درصد است و اين امكان را به وارد كننده مي‌دهد كه با حداقل قيمت، ‌آن كالا را به كشور وارد كند.

 


 


پيش از اين رييس سازمان توسعه تجارت گفته بود نوشته شدن رديف تعرفه در كتاب تعرفه‌ها به معناي وارداتي حتمي اين كالاها نيست اما سؤال اين است كه وقتي قرار نيست كالایي به كشور وارد شود يا واردات آن ممنوع است،‌ نوشته‌شدن تعرفه وارداتي براي آن چه مفهومي دارد؟

برچسب‌ها:
واکنش‌ دایی به آوردن نامش در دادگاه‌ اختلاس

به نقل از ایسنا، سرمربي راه‌آهن درباره سوال خبرنگاري كه پيرامون مطرح شدن نام او در يكي از دادگاه‌هاي مربوط به اختلاس اتفاق افتاده بود، گفت: اين حرف‌ها آنقدر احمقانه و بي‌خود است كه من به خودم اجازه نمي دهم درباره آن صحبت كنم. علي دايي در اين مملكت آنقدر سالم زندگي كرده است كه اگر تا الان كوچك‌ترين مشكلي از من پيدا كرده بودند 100 بار آويزانم كرده بودند. متاسفانه اين موضوع‌ها را رسانه‌هايي بازتاب مي‌دهند كه همه مي دانند اين رسانه‌ها به كجا وابسته هستند. نياز به گفتن من نيست و خود مردم هم مي‌دانند كه در اين مدت چه كساني پول مردم را غارت كرده‌اند نه كسي مثل علي دايي كه زحمت كشيده و روي پاي خودش ايستاده است. مطمئن باشيد اين آرزو را به گور خواهند برد كه از زندگي من چيزي پيدا كنند.

وي افزود: چرا تا الان به كساني كه دستور پرداخت اين پول‌ها را داده‌اند و مردم هم آنها را مي‌شناسند ، كاري نداشتند. متاسفانه اين‌ها همه‌اش مسايل سياسي است كه برخي مي‌‌خواهند نام علي دايي را وسط بكشند. خيلي مسخره است كه آن فرد كه پول مردم را خورده در دادگاه اسم من را بياورد. من بالاي 15 سال است كه در ايران كار اقتصادي مي‌كنم و در اين مدت حتي يك ريال هم از هيچ بانكي وام نگرفته‌ام. برخي دوست دارند با مطرح كردن اين مسايل ذهن مردم را از اصل موضوع منحرف كنند.

 

برچسب‌ها:
آموزش "رقص و درس" در مدارس غیر انتفاعی تهران!
به گزارش خبرنگار مشرق، برخی مدارس به دلیل برخورداری از عناوینی چون "نمونه مردمی"، "نمونه دولتی" و "مدرسه قرآنی" و برخی دیگر به خاطر نحوه آموزش و برخی هم به خاطر حضور کادر آموزشی مجرب، دارای متقاضیان خاص خود هستند که اصرار دارند فرزندانشان در این گونه مراکز آموزشی تحصیل کنند.

 
در این میان، مدارس غیر انتفاعی که این روزها به دلیل عدم نگرش مثبت خانواده ها به این پسوند، بیشتر تحت عنوان مدارس غیر دولتی فعالیت می کنند، در رقابت تنگاتنگ با یکدیگر و حتی مدارس دولتی اقدام به تبلیغات گسترده می کنند که البته گاهی در تبلیغات خود از موضوعاتی استفاده می کنند که هیچ سنخیتی با نظام تعلیم و تربیت در نظام اسلامی ندارد.

 
طی چند سال گذشته بارها کارشناسان علوم تربیتی و امور مذهبی و حتی مسئولان فرهنگی نسبت به آموزش مخفیانه رقص در مهدکودک ها هشدار داده بودند که کسی این موضوع را با جدیت پیگیری نکرد و امروز این مسأله به جزء لاینفک سیستم آموزشی مدرسه ها و پیش دبستانی ها تبدیل شده است.

 
در روزهای اخیر در منطقه 2 تهران جزواتی تبلیغاتی برای معرفی مدارس غیر دولتی توزیع شده که یکی از مدارس ابتدایی غیر انتفاعی برای جذب دانش آموز، برگزاری کلاس های ایروبیک [ورزش همراه با رقص و موسیقی] برای دبستانی ها و پیش دبستانی ها در کنار تدریس و تحصیل را تبلیغ کرده است!




 

 
در سعادت آباد نیز بروشورهایی در سطح گسترده از سوی یک مجتمع آموزشی پسرانه – دخترانه به اصطلاح درجه یک و با مجوز اداره آموزش و پرورش منطقه 2 توزیع شده که در معرفی برنامه های آموزشی و غیر آموزشی آن برای مقاطع پیش دبستانی تا دبیرستان و هنرستان از عبارت "پارتی تایم"! استفاده شده که نشانگر برپایی محافلی ویژه غیر از جشن هایی است که به مناسبت ها و اعیاد گوناگون برگزار می شود.

 
با توجه به توسعه مدارس غیر انتفاعی و سرمایه گذاری جریانات انحرافی برای ورود به عرصه تعلیم و تربیت برای ترویج افکار و اعتقاداتشان، نظارت بر فعالیت های آموزشی و غیر آموزشی این مدارس برای جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر در آینده، بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.


برچسب‌ها:
سايتهاي‌همسريابي‌ازکجاهدايت‌ميشوند؟
به گزارش مشرق، سرهنگ سيد محسن مير بهرسي در گفتگو با آريا، با اشاره به اينکه هيچ کدام از سايت هاي همسريابي مجوز ندارند، گفت: وزارت ارشاد و وزارت ورزش جوانان متولي اعطاي مجوز به سايت ها هستند و اين در حالي است که هيچ کدام از سايت هايي که تحت عنوان همسريابي و دوست يابي فعاليت مي کنند از نهادهاي ذي ربط اجازه فعاليت ندارند.

 
ميربهرسي ادامه داد: هنوز قوانين، استانداردها و شرايط لازم براي راه اندازي اين سايت ها در ايران وجود ندارد و همچنين وزارت ارشاد بارها اعلام کرده است وجود و فعاليت اين سايت ها به هيچ عنوان رسميت ندارد.

 
معاون اجتماعي سابق پليس فتا با بيان اينکه سرورهاي اين سايت ها عمدتا در خارج از کشور است، اظهار داشت: اکثر اين سايت ها براي اخاذي و کلاهبرداري از مردم است به خصوص برخي سايت که براي عضويت آن بايد مبلغي پرداخت شود؛ لذا اکثر IP هاي اين سايت ها در خارج از کشور به ثبت رسيده است.

 
ميربهرسي افزود: هر سايتي که اين ادعا را بکند از طرف وزارت ارشاد با آن برخورد مي شود و اگر شکايت و کلاهبرداري از طريق اين سايت ها صورت گيرد، پليس فتا (فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا ) وارد عمل شده و مسئولين آن سايت را دستگير مي کند.

 
وي درخصوص لفظ پليس سايت و معناي آن نيز گفت: پليس سايت اصطلاحي است که در اينترنت به کار مي رود و منظور بخش کنترلي سايت مورد نظر است. لذا در اين خصوص نبايد سوء تفاهم ايجاد شود زيرا پليس سايت به معني پليس فتا و فضاي مجازي و پليس کشوري نيست.
برچسب‌ها:
یادداشت دکتر باقری لنکرانی درباره این روزهای مجلس

اربعین اول مجلسِ نهم تمام شد/ آیا مجلس اميد مستضعفين است؟

دکتر کامران باقری لنکرانی: مثل هر پدیده ای دیگر در عالم، مجلس نهم نیز عمری دارد که از هفتم خرداد نود ویک شرورع و تا 1460 روز بعد امتداد دارد از این عمر محدود 40 رز گذشت.

چهلمین روزدر ادبیات دینی ما فرصتی است برای تامل و تذکر. البته در پیش اهل نظر همه عالم و همه زمانها و همه برهه ها فرصت های تاملندو تذکر.

جامی در سبحه الابرار چنین سروده: اربعین است که درهای فتوح *** زو گشاده‌ست به خلوتگه روح

بسیاری برای یافتن راهی به سوی خدا و دستیابی به ذکری و شاید حالی به این ودر آن در میزنند و غافل از اینکه راه بسیار نزدیک تر از آن است که پنداشته اند .

سال‎ها دل طلب جام جم از ما میکرد ***آنچه خود داشت زبیگانه تمنا میکرد

از عزیزی شنیدم که بهجت عارفان رضوان الله تعالی علیه فرموده بود بعضی برای اینکه در شب ،خواب ماندند و از فیض نماز شب محروم شدند غصه می‌خورند اما توجه ندارند که در زمان بیداری هم کاری نمی‌کنند.

بی‌شک عارف ترین و واصل ترین مرد روزگار ما امام العارفین و مقتدای مجاهدین حضرت روح الله قدس الله نفسه الزکیه بود. امام خمینی رحمه الله علیه ، آن یگانه دوران مردی بود شجاع ، که در فراز و نشیب وقایع تزلزل که هیچ ، تردید هم در دل نورنی از محبت الهیش وارد نمیشد.شاید بهترین تذکر را بتوان از زبان بنیانگزار و معمار انقلاب اسلامی به مجلسیان تقدیم کرد .آن مرد بزرگ مکرر فرمود: «گمان نمي‌كنم عبادتي بالاتر از خدمت به محرومين وجود داشته باشد.»

و بعد برای اینکه کسی این خدمت را با منت و تبختر انجام ندهد تاکید می‌فرمود: «اين پايين شهري‌ها و اين پابرهنه ها- به اصطلاح شما -اينها ولي نعمت ماهاهستند.»

و باز میفرمود: « به مستضعفان و مستمندان و زاغه نشينان كه ولي نعمت ما هستند خدمت كنيد.»

این کلمات نورانی را بازخوانی کنیم :

«دوستان عزيزم !خود را براي خدمت به اسلام و ملت محروم مهيا كنيد. كمر به خدمت بندگان خدا كه خدمت به خداست ببنديد.

به همه در كوشش براي رفاه طبقات محروم وصيت مي‌كنم، كه خير دنيا و آخرت شماها ,در رسيدگي به حال محرومان جامعه است.

خدا نياورد آن روزي را كه سياست ما و سياست مسئولين كشور ما، پشت كردن به دفاع از محرومين و روآوردن به حمايت از سرمايه دارها گردد.

شما بیایید احکام الهی را اجرا کنید. باید قوانین وضع بشود که حقوق محرومین و فقرا به آنها باز گردانده شود. این وظیفه شماست.»

نمی‌خواهم بگویم در چهل روز می‌توان همه مشکلات کشور را حل کرد و نمی‌خواهم بار همه مشکلات رابر مجلس بدانم که هر دوی این ادعاها غلط است . اما می‌خواهم عرض کنم بعد از فرونشستن گرد و غبار توزیع مناصب مجالس و گذار از روزمرگی های تشکیل مجلس جدید ، امت امام مشتاقانه منتظر اقدامات منتخبین خود در ادای دین به محرومین و مستضعفین هستند. ایام نمایندگی تقریبا 36 اربعین است و اکنون اربعین اول گذشته. عطار نیشاپوری خوش سروده که:

چو کردی اربعین دیگر آغاز***بکلی خویش را از خود بپرداز

آنچه قلب های این اقشار زجر کشیده را آن هم در ایایم پر التهاب آرامش می‌دهد ، تخاصم و تدافع نیست. همدلی و همراهی قوا به ویژه قوه مقننه و مجریه در رفع مشکلات مردم مطالبه ای نیست که بتوان آن را کوچک شمرد و به بهانه های مختلف از ادای آن شانه خالی کرد.

آخرین باری که امام امتش رابه انتخابات مجلس شورای اسلامی فراخواند یازدهم فروردین ماه 1367 بود . در این پیام تاریخی نوشت:

«مجلس خانه همه مردم و اميد مستضعفين است.. بايد توجه داشت كه هنوز خيلى از مسائل وجود دارد كه به نفع محرومين بايد حل و فصل شود. و تميز بين كسانى كه در تفكر خود خدمت به اسلام و محرومان را اصل قرار داده‏اند، با ديگران كار مشكلى نيست.»

برچسب‌ها:
اولین افشاگری‌ سردارنظری درباره 18تیر

به نقل از مهر، از آنجا که در مورد حادثه 18 تیر از همه تریبونها و بخشها اعلام نظر شده و کمتر به سخنان سردار نظری توجه شده ، برای احیای حق ایشان مصاحبه را منتشر می کند.

سردار فرهاد نظری که این روزها برای پیگیری پرونده خود در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به خانه ملت مراجعه می کند، در راهروی مجلس درباره شکایت از سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق و نتیجه آن، متذکر شد که هنوز پیگیر این پرونده است، گرچه تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

وی در تشریح جزئیات پرونده خود در کمیسیون اصل نود مجلس هفتم اظهار داشت: رئیس کمیسیون اصل نود در نامه ای به رئیس جمهور سابق اعلام کرد این کمیسیون شکایت بنده را کاملا وارد دانسته و آقای خاتمی باید در این زمینه پاسخگو باشد و خسارات مادی و معنوی وارده به اینجانب، جبران و به نحو متقضی از اینجانب اعاده حیثیت شود.

فرمانده انتظامی اسبق تهران افزود: هنوز مسئوولان سیاسی و اجرایی دولت گذشته اقدام عملی در جهت تحقق خواسته کمیسیون اصل نود انجام نداده اند و این پرونده در کمیسیون مذکور در دوره های ششم و هفتم مجلس بر حقانیت بنده تاکید کرده و مکاتبات جهت قرائت گزارش کمیسیون در خصوص حادثه 18 تیر و شکایت بنده از آقای خاتمی در صحن علنی به نتیجه نرسیده است.

"بنده درخواست ارجاع پرونده شکایت خود از رئیس جمهور سابق به دستگاه قضایی را طرح کرده ام تا این مساله در دادگاه صالحه برابر با قانون خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد و از رئیس قوه قضاییه نیز می خواهم زمینه محاکمه مسوولان مربوطه در دولت سابق را جهت روشن شدن همه ابعاد حوادث کوی دانشگاه فراهم کند تا با صدور حکم عادلانه، عدالت عینی تحقق یابد".

از سردار نظری در خصوص علت به نتیجه نرسیدن شکایت او از رئیس جمهور سابق سئوال شد که او در پاسخ اظهار داشت: این نکته قابل تامل است که برخی مسئولان در گذشته بنده را در حوادث کوی دانشگاه قربانی این قضایا کردند . به اعتراف صریح خود آنها باید توجه کرد به خصوص نامه 9/11/80 سید محمد علی ابطحی معاون وقت حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور که خطاب به آقای خاتمی نوشته است "سردار فرهاد نظری فرمانده وقت نیروی انتظامی تهران بزرگ به عنوان متهم اول مطرح شد و ... در نتیجه به دستور جنابعالی توبیخ و عزل گردید" و در سپس سطر دیگر نامه ادامه داده است "... در جریان کوی دانشگاه 5 نفر افسر ارشد دیگر از نیروی انتظامی در محل حاضر بودند که به دلایلی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی وارد آن حوزه نشدند؛ لذا در حق وی (فرهاد نظری) ظلم شده است".

وی افزود: در این مسائل کسی قربانی می شود که دارای پشتوانه سیاسی و وابستگی به حزب یا جریان خاصی نباشد و یا شاید بتوان گفت که علت اینکه پیگیری های اینجانب به نتیجه نمی رسد تنها بودن بنده در این قضایا و عدم حمایت جریان خاصی سیاسی می باشد.

به اعتقاد فرمانده انتظامی اسبق تهران، اصل موضوع کوی دانشگاه ناشی از جنگ قدرت بین دولتمردان و برخی جریانات سیاسی وقت بوده و آنها در یک معامله پشت پرده " سربازی که سال ها به عشق خدمت به مردم کشورش سرب های داغ را با جان خود سرد کرده تا خدشه ای به امنیت مردم وارد نشود و ثمره آن 7 بار مجروحیت، 16 مرتبه عمل جراحی سنگین و 70 درصد جانبازی مادام العمر بوده را قربانی کردند."

سردار نظری ادامه داد: آنها محاکمه ای صورت دادند که حتی اتهامی که متوجه ما به عنوان نیروهای پلیس کشور شد، بر اساس قانون گذشته و حال جرم محسوب نمی شود و بعد از سال 78 نیز در ادوار مختلف با شیوه های قوی تر وارد این عرصه شدند و از سوی دیگر در سیاستی دوگانه دولت مردان سابق و مسئولان وقت دبیر خانه شورایعالی امنیت ملی نه تنها فرماندهان ناجا را مورد مواخذه قرار ندادند، بلکه برای آنها تشویقاتی در نظر گرفتند اما هنوز حقایق به مردم گفته نشده و تصور می کنند مردم ایران آگاه نیستند.

از فرمانده انتظامی اسبق تهران بزرگ درباره اعتراف ابطحی به بی گناهی او و نظر سید محمد خاتمی در این زمینه سئوال شد که وی پاسخ داد: اسناد و مدارک و مکاتبات زیادی نزد بنده وجود دارد که آقایان به بی گناهی من اعتراف کرده اند؛ آقای خاتمی در تاریخ 27/11/80 طی نامه ای تاکید کرد "سابقه سردار نظری روشن و درخشان است و هیچ مسئله ای نباید باعث خدشه دار شدن آن سابقه شود" و ادامه می دهد "من هم معتقدم آنطور که باید و شاید ادای حق نشد، اما این به هیچ وجه به معنای تقصیر و گناه سردار نظری نیست و ما باید رای دادگاه در مورد ایشان مورد احترام قرار بدهیم."

سردار نظری در عین حال بر این نکته تاکید کرد آنچه که در سطور فوق گفته شده، صرفا در حد مکاتبات داخلی و آن هم به خاطر مکاتبات و پیگیری های او بوده و هیچگاه مسئولان دولت سابق حاضر به بیان این حقایق و واقعیت ها به صورت علنی نشده اند.

وی همچنین از اینکه رئیس جمهور سابق به عنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی و رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی که مسئولیت بخش های فرهنگی و دانشگاهی در تمام ابعاد را بر عهده داشت و در برابر مردم برای دفاع از ارزش های این مرز و بوم سوگند خوره بود اما در خصوص حوادث کوی دانشگاه از حقایق دفاع نکرد، به شدت انتقاد کرد.

"با کمال تاسف آقای خاتمی نه تنها در برابر قانون پاسخگوی عملکرد خود نبود، بلکه حتی برای تحقق بخشیدن به شعار گفتگوی تمدن ها و پایبندی به گفتمانی که خود مطرح کرده بود قدمی پیش نگذاشت و اکنون نیز از حضور در کمیسیون اصل نود مجلس یا مجامع عمومی برای مناظره در جهت تنویر افکار عمومی خودداری می کند".

این فرمانده اسبق ناجا تاکید کرد: امروز دست محبت به سوی آقای خاتمی دراز می کنم و از او می خواهم بر اساس پیمانی که با مردم بسته بود، یک بار برای همیشه به شعار خود برای گفتگو جامه عمل بپوشاند و به جای آنکه دوستان او مستقیم و غیر مستقیم با استفاده از تریبون های مختلف خادمین ملت را نزد مردم به عنوان مجرم معرفی کنند، حقایق را برای مردم روشن کنند.
 

برچسب‌ها:
اعلام جرم دادستانی تهران علیه مطهری

 به نقل از ایرنا، 'عباس جعفری دولت آبادی' امروز یكشنبه پس از پایان چهاردهمین جلسه محاكمه متهمان پرونده فساد بزرگ مالی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران در جمع خبرنگاران افزود:دادستانی در مورد اظهارات چندی پیش علی مطهری در مجلس اعلام جرم كرده است.

دادستان عمومی وانقلاب تهران گفت: دادستانی پس از بررسی نوار صحبت های علی مطهری در مجلس بخش های از صحبت های وی را مجرمانه دانست.

وی گفت: بخشی كه وی اظهار كرده 'باید كاباره تشكیل شود' از سوی دادستانی مجرمانه تشخیص داده شده است.
 

برچسب‌ها:
پسرهای عبدالعزیز از ۲۲همسرش! + تصاویر
 پسران عبدالعزیز بن سعود از سال ۱۹۵۳ هر کدام تا زمانی که عمرشان کفاف داده قدرت را در عربستان در اختیار داشته‌اند و پس از آن پادشاهی را به برادر نانتی خود واگذار کرده‌اند. خاندان سعودی‌ها آن طور که تخمین زده شده تاکنون ۱۵ هزار نفر بوده‌اند اما قدرت و ثروت بیشتر در دست ۲ هزار نفر از آنها یعنی نوادگان عبدالعزیز بن سعود بوده است. آنها علاوه بر در دست‌داشتن تمامی امور حساس کشور، ثروت‌های نجومی حاصل از فروش نفت و گاز و تمامی امور کشور را بدون داشتن هیچ نهاد انتخابی یا نظارت مردمی در اختیار خود دارند.

بچه‌هایی از ۲۲ زن

ملک عبدالعزیز بن سعود اولین پادشاه و بنیانگذار کشور عربستان سعودی بود. خانوادهٔ او رهبران سنتی وهابیت بودند و بر مناطق مرکزی عربستان معروف به نجد حکومت می‌کردند. در ۱۹۰۲ در حالی که خاندان او به کویت تبعید شده بودند، عبدالعزیز جوان توانست با کمک گروه کوچکی از نزدیکان و خدمتگزاران خود ریاض را دوباره به چنگ آورد.



عبدالعزیز از ۱۹۲۲ بر کل منطقه نجد (مرکز عربستان) مسلط شد، از ۱۹۲۵ حجاز را به قلمرو خود اضافه کرد و در سال ۱۹۳۲ کشور جدیدی را با نام عربستان سعودی بنیان گذاشت. دوران سلطنت او با کشف نفت در عربستان و بهره‌برداری گسترده از منابع نفت این سرزمین از سال ۱۹۳۸ همراه شد. تمامی پادشاهان بعدی عربستان (ملک سعود، ملک فیصل، ملک خالد، ملک فهد و ملک عبدالله) فرزندان وی بوده‌اند؛اما از زن‌های مختلف. واقعیت این است که تعداد دقیق همسران عبدالعزیز مشخص نیست اما تعداد زن‌های رسمی او را 17 تا ۲۲ نفر تخمین می‌زنند که نام بعضی از آنها را هم کسی نمی‌داند.

تعداد دقیق فرزندان او را هم به همین خاطر کسی درست و حسابی نمی‌تواند تخمین بزند اما آنچه بیشتر گزارش شده حداقل ۴۵ پسر است. هر چند در برخی منابع تعداد پسرهای او ۱۵۰ نفر و تعداد دخترها تا ۲۱۵ نفر هم گفته شده است!


عبدالعزیز وصیت کرده بود که ولیعهدی در زمان هر پادشاه به برادر بزرگ‌تر برسد؛ مگر آنکه پسر بزرگتر از این سمت امتناع کند تا در این وضعیت ولیعهدی به پسر بزرگتر بعدی برسد. در پادشاهی ملک عبدالله پس از مرگ سلطان بن عبدالعزیز (ولیعهد) به ترتیب عبدالرحمن، طلال و ترکی برادران بزرگتر بودند که در نوبت ولیعهدی بودند ولی پس از مرگ سلطان، نایف بن عبدالعزیز ولیعهد شد و پس از مرگ او نیز سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد شد؛ مسئله‌‌ای که اختلاف در بین خاندان سعود را به دنبال داشت.


آنها که سلطنت را دیدند

سعود، فیصل،خالد، فهد و عبدالله پنج پسر عبدالعزیز هستند که توانسته‌اند به پادشاهی برسند و تا وقتی عمرشان تمام شود بر این کشور حکومت کنند؛ پسرهایی که البته همه برادر ناتنی همدیگر هستند و مادرهای متفاوتی دارند.

سعود پس از مرگ پدرش از سال ۱۹۵۳ حکومت را در دست گرفت. او که فرزند عبدالعزیز از همسر اولش بود در سی سال آخر عمر پدرش،عملا همه امور کشور در دست داشت و تقریباً همه فتوحات سعودی در شبه جزیره عربستان و خلیج فارس به دست وی انجام گرفت. ملک سعود مدت یازده سال بر عربستان سلطنت کرد. پس از سعود، فیصل که ولیعهد او بود در سال ۱۹۶۴ به سلطنت رسید.



فیصل، فرزند عبدالعزیز از زن سومش، محمد (بزرگترین فرزند عبدالعزیز) را به ولیعهدى برگزید، اما وى به سبب بیمارى ولیعهدى را نپذیرفت و به همین خاطر ولیعهدی به خالد، که علاقه چندانى به امور سیاسى نداشت رسید. در سال ۱۹۷۵ با مرگ ملک فیصل،خالد(فرزند عبدالعزیز از همسر دومش) توانست رنگ سلطنت را ببیند. او که متولد ۱۹۱۳ بود شانس رسیدن به سلطنت را به خاطر بیماری محمد بن عبدالعزیز پیدا کرد اما عمرش آن‌قدر دوام نداشت و تنها پس از ۷ سال سلطنت در ۱۳ ژوئن ۱۹۸۲ مرگ،پادشاهی را از او گرفت.

هفت برادر سدیری

پس از خالد، فهد که هشتمین فرزند «عبدالعزیز آل سعود» و پسر او از همسر پنجمش بود به پادشاهی رسید. «حصا بنت احمد السدیری» پنجمین و محبوبترین همسر ملک عبدالعزیز از میان ۲۲ زن دیگرش بوده است و به همین خاطر پسرهای او از قدرت و نفوذ زیادی در عربستان برخوردار بوده و هستند.

فهد به عنوان پنجمین پادشاه عربستان سعودی مدتها پیش از آن که در ژوئن ۱۹۸۲ جانشین ملک خالد شود در پشت صحنهٔ سیاسی یک چهرهٔ با نفوذ بود. انتخاب به عنوان اولین وزیر فرهنگ در سال ۱۹۵۳،تصدی وزارت کشور در سال ۱۹۶۳ و ارتقا به عنوان معاون نخست‌وزیر در سال ۱۹۶۷ پست‌های اصلی وی قبل از رسیدن به مقام ولیعهدی بود. سلطان،نایف،سلمان،عبدالرحمن،احمد،ترکی دیگر برادرهای تنی فهد هستند.
 


 

مرگ ولیعهدها در انتظار سلطنت

ملک فهد پس از ۲۳ سال سلطنت درگذشت و پادشاهی به عبدالله،فرزند عبدالعزیز از همسر هفتم‌اش رسید. او به عنوان دهمین فرزند بنیانگذار عربستان جدید از سال ۱۹۸۲ به عنوان ولیعهد انتخاب شد. ملک عبدالله هر چند در سال ۲۰۰۵ با مرگ برادر ناتنی‌اش به پادشاهی رسید اما از سال 1995 و پس از بیماری و زمین‌گیر شدن ملک فهد به خاطر سکته قلبی عملاً تمامی اختیارات یک پادشاه را در دست داشت. از سال ۲۰۰۵ تاکنون سه برادر او از میان هفت برادر سدیری به عنوان ولیعهد انتخاب شده‌اند اما دو نفر آنها یعنی سلطان و نایف در انتظار رسیدن به پادشاهی عمرشان تمام شده است. سلطان ولیعهد، نایب رئیس هیئت وزیران، وزیر دفاع و هوانوردی و بازرس کل عربستان سعودی، پانزدهمین فرزند «عبدالعزیز آل سعود» بنیانگذار عربستان جدید و برادر ناتنی ملک عبدالله پادشاه کنونی عربستان سعودی بود.



او که متولد سال ۱۹۳۱ است پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزیز، و از تاریخ اول اوت ۲۰۰۵ تا پایان عمر به‌مدت ۶ سال ولیعهد عربستان بود اما در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۸۰ سالگی بر اثر سرطان در نیویورک درگذشت. نایف بن عبدالعزیز برادر تنی سلطان و یکی دیگر از اعضای باقیمانده خانواده سدیری پنج روز پس از مرگ برادرش به ولیعهدی رسید.

او استاندار ریاض از ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۴،معاون وزیر کشور در سال ۱۹۷۰،رئیس شورای عالی اطلاعات در سال ۱۹۷۰،وزیر کشور از سال ۱۹۷۵ تا 2011 بود. عمر نایف هم اما برای رسیدن به پادشاهی کفاف نداد و همین چند وقت قبل در ۱۶ ژوئن در سن ۷۸ سالگی طی سفر درمانی خود در ژنو از دنیا رفت.



در انتظار مرگ برادر

سلمان بن عبدالعزیز یکی دیگر از برادران سدیری است که اکنون عنوان ولیعهدی ملک عبدالله را پس از مرگ دو برادرش در اختیار دارد و منتظر است که شاید بتواند به سلطنت برسد. او که بیست و پنجمین فرزند بنیانگذار عربستان سعودی است در 18 آوریل 1955 حاکم ریاض شد و تا 25 دسامبر 1960 در این سمت باقی بود تا این‌که در این تاریخ از سمت خود استفعا داد. در 4 فوریه 1963 بار دیگر حاکم ریاض شد. در 5 نوامبر 2011 نیز به وزیری دفاع عربستان سعودی رسید. سلمان سه بار ازدواج کرده است و مجموعاً گفته می‌شود ۱۳ فرزند پسر دارد.



طلال؛پسری با هیچ پست

طلال هجدهمین فرزند عبدالعزیز است که اکنون به خاطر انتقادهایش از نحوه حکومت فرزندان عبدالعزیز در حاشیه قرار دارد. او تنها کسی است که پس از صدور حکم پادشاه برای تعیین نایف به عنوان نخست وزیر، از پادشاه توضیح خواسته بود. چرا که این حکم بدون مراجعه به هیأت بیعت صادر شد. طلال که متولد سال ۱۹۳۵ است که گروهی از فرزندان جوان عبدالعزیز را رهبری می‌کند که خواستار اصلاحات در این کشور هستند.



ولید پسر او ثروتمندترین مرد عربستان است که در سال‌های مختلف نامش در فهرست ثروتمندترین مردان جهان در مجله فوربز هم آمده است. طلال یکی از رهبران لیبرال با رویکرد عربی و اسلامی عربستان است که دومین جریان اصلاح طلب در عربستان به حساب می‌آید. او هیچ پست رسمی در عربستان ندارد.

منبع: مهر
 
برچسب‌ها:
اوج ابتذال در سینمای ایران + تصاویر

به گزارش مشرق، شاید بتوان گفت آنچه تاکنون سبب ادامه حیات سینمای سخیف و مبتذل شده است، عدم تماشای آثار سینمایی توسط دلسوزان فرهنگی بوده است. اخیراً هم که برخی سایت های حزب الله به نقد فیم ها روی می آورند، توجه شان بیشتر معطوف به فیلم های قوی با محتوای بد می باشد و آثار سخیف مغفول مانده اند.
فیلم «مردان مریخی، زنان ونوسی» چندی پیش در سینماهای کشور اکران شد.از داستان ضعیف، ایده تکراری، بازی‏های ضعیف و نکات ساختاری فیلم که بگذریم، نگاه ما بیشتر معطوف به محتوای فیلم است که می توان نکات زیر را ناظر به آن ذکر کرد.

 


 



در این اثر، شاهد صحنه‏ های فراوان از زنانی با آرایش غلیظ و حجابی نامناسب هستیم. کلوزآپ های فراوان از صورت زنان با آرایش غلیظ، بر حریم شکنی بیشتر این فیلم اذعان دارد. نیز صحنه‏ای که زنان به ترتیب در مقابل تور لیدر نشسته‏اند و دوربین با طمأنینه یک یک آنان را در حالتی که آرایش غلیظ و رفتارهای زننده‏ای دارند، نشان می‏دهد.


تعمد بیش از حد سازنده فیلم بر پوشش نامناسب زنان به کرات مشاهده می‏شود. اکثر مواقع، خانم‏هایی را می‏بینیم که گرچه پوششی بر روی سر خود دارند، اما این پوشش به گونه‏ای است که گردن و حتی گوش آنان نمایش داده می‏شود. اعطای مجوز به فیلمی با چنین سطح بی حجابی، البته بیانگر حقایقی در مورد صلاحیت وزارت ارشاد در دعواهای اخیر می باشد. حتی در صحنه‏ای، یکی از دوستان سیمین، آرزو و عقده پوشیدن لباس نامناسب بر سر مزار پدر خود را با بیان نوع لباس (دکلته) به زبان می‏آورد.

 


 


از حجاب زنان که بگذریم، رفتارهای سبک و همراه با ناز و عشوه‏شان هم پرده عفاف را می‏درد. فی الواقع نوعی تعمد کارگردان برای به تصویر کشیدن این ناز و اداها قابل فهم است.. نمایش صحنه اسکی زنان با لباس‏های کوتاه و حتی همراه با آهنگ هم از نکات دیگر است. واقعا حذف این صحنه‏ها چه لطمه‏ای به ساختار ضعیف فیلم وارد می‏کرد و از آنطرف چه هدفی برای قرار دادن آنها در فیلم می توان متصور شد؟

روابط آزاد محرم و نامحرم در این فیلم به راحتی به تصویر کشیده می شود. گویی اصلاً مقوله‏ای به نام «حریم زن و مرد» وجود ندارد. رفتار زنان در سفر اروپا با تورلیدر، نمونه ای از این حریم شکنی است. چند زن به همراه یک مرد به عنوان تورلیدر به سفر اروپا می‏روند و کاملاً آزاد و صمیمی با وی تعامل می‏کنند.

در صحنه‏ای از فیلم به بهانه مراسم عروسی (که مختلط هم می باشد) شاهد پخش آهنگ تند به همراه اشعار نامناسب و رقص هستیم. حتی در صحنه‏ای، عروس در کنار مردان ایستاده و با تماشای رقص آنان کف می‏زند. زن و مرد نامحرم در کنار یکدیگر به رقص و آواز مشغول هستند. البته خوشبختانه سازنده فیلم، تنها اجازه نمایش رقص مردان را داشته است که معلوم نیست بر مبنای حکم کدام مجتهد توسط مسئولین ارشاد حلال دانسته شده؟

نکته دیگر در این فیلم، تضعیف بنیان خانواده می باشد. نمایش زورگویی ‏های سیمین و القاء این مطلب که تمام زندگی‏ها همین است، بر تضعیف بنیان خانواده موثر است. این گونه نمایش‏ها بی تردید از شوق و علاقه به ازدواج و تشکیل خانواده خواهد کاست. کارگردان بجای آنکه روابط صحیح خانوادگی را نشان دهد و به این وسیله به اصلاح رفتارهای غلط خانوادگی کمک کند، با نمایش زنی زورگو و سلطه‏جو و عمومیت دادن این خلق و خو به تمام زنان، سعی در القای این مطلب دارد که ازدواج و تشکیل خانواده، جز دردسر چیزی برای مردان ندارد. بی ‏تردید این گونه فیلم‏ها بیش از هر چیز به ضرر خود زنان است.

 


 

شیلاخداداد

در بخش دیگری از فیلم، شاهد مخالفت سیمین با بچه ‏دار شدن هستیم. وی بچه ‏دار شدن را در تنافی با فعالیت مستمر اجتماعی می‏داند. جالب این است که سیمین فعالیت اجتماعی‏ای جز مهمانی و سفر به اروپا ندارد. حقیقتاً این شکل، الگوسازی از زن مسلمان ایرانی و تخریب نقش مادری و همسری وی به سود چه کسانی است؟

در طول فیلم دو مرد با یکدیگر مقایسه می‏ شوند، دو دوست که یکی مجرد است و بر تجرد خود تاکید و تشویق دارد و هیچ مشکلی در زندگی ندارد و دیگری متاهل است و دائماً با مشکلات گریبانگیر. مشکلات وی هم همگی ناشی از زندگی متأهلی است. تحمل زنانی که هر کاری انجام می‏دهند تا دل همسر خود را بدست آورند هم مشکل نشان داده ‏می‏شود و این یعنی هر چند هم همسرانت تو را بخواهند، باز تجرد به مراتب بهتر و عالیتر است. در نهایت، مرد متاهل از دست هر دو زن خود فرار می‏کند و به آغوش دوست مجردش باز می‏گردد.

بی شک نمایش رفتارهای زناشویی هر چند به صورت ناقص، نوعی سکس پنهان تلقی می شود و در این فیلم، به کرات چنین رفتارهایی به تصویر کشیده می شوند.

نهایتاً اگر هم بپذیریم سازندگان این فیلم قصد داشتند روابط خوب خانوادگی را به نمایش بگذارند، از کارکردهای پنهان فیلم که همان عادی سازی روابط محرم و نامحرم، نمایش سکس و ... است، غفلت شده است. در ضمن اگر تمایل داریم روابط صمیمی زن و شوهر را به بهانه اینکه در متن فیلم محرم هستند نشان دهیم، چرا رفتارهای دیگرشان را نمایش ندهیم؟ آیا روابط صمیمی، تنها منحصر در روابط جنسی است؟

 


 


با نیم نگاهی به سینما، تلویزیون و رسانه‏ های ایران، شاهد افول گام به گام از اصول و ارزش ها هستیم. اگر سابقا در فیلم‏ها شاهد مهمانی مختلط بودیم، امروز به راحتی عروسی مختلط به تصویر کشیده می شود. اگر سالیان گذشته، نمایش رقص مردان و حتی پخش آهنگ‏های تند روا نبود، امروزه این نوع رفتارها را به کرات مشاهده می‏کنیم، آنقدر که دیگر برایمان عادی شده، تا آنجا که رسانه‏های جمهوری اسلامی خود نیمچه ماهواره‏هایی شده‏اند که به قول آن بنده خدا «مردم را از فارسی وان بی نیاز کرده اند!»

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت اینکه اقدامات با دقت و منسجم جوانان انقلابی و نیروهای متدین قطعا بر روال کنونی سینما و تلویزیون تاثیرگذار است. نگاهی به اخبار چندین ماه گذشته در حوزه سینما و تلویزیون، این حقیقت را ثابت می‏کند. از توقف سریال تا ثریا تا عدم اکران فیلم گشت ارشاد در بسیاری سالن‏ها و اخیرا نیز تغییر رویه برنامه هفت. هفته قبل ما شنونده حرف هایی از هفت بودیم که سال‏ها از تریبون رسمی جمهوری اسلامی نشنیده بودیم. حرف‏هایی از جنس فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی. دیشب شاهد حضور مهمانانی با سبک و سیاق جدید بودیم و این تغییر نیست مگر حاصل استقامت و تحرک به موقع نیروهای ارزشی.
 

برچسب‌ها:
بررسی اتفاقات اخیر مجلس در گفت‎وگو با حجت‎الاسلام ذوالنور:

به حداد رأی ندهید که اگر رییس شود، مجلس بورکینافاسو می‎شود!

به گزارش مشرق، چندی پیش رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي) در دیداری خصوصی، در رابطه با سخنرانی‎‎های جنجالی ایشان درباره دولت توصیه‎‎هایی را فرموده بود، ذوالنور با توجه به توصیه‎‎های رهبری از اظهارنظر پيرامون اقدامات اخیر دولت طفره رفت و صرفا به تحلیل اتفاقات اخیر مجلس پرداخت که در ادامه، بخشی از گفت‎وگوی پنجره با وی را می‎خوانیم:

 
در انتخابات اخیر مجلس صلاحیت برخی از افراد از سوی شورای نگهبان تأیید نشد و امروز شاهد هستیم که از سوی دولت برایشان حکم استانداری صادر می‎شود و از سوی دیگر صلاحیت افرادی نیز به تايید شورای نگهبان رسید که دارای محکومیت‎‎های قضایی و تخلاف آشکاری هستند و اعتبار نامه همین افراد متخلف به‎دلیل روابط خاص سیاسی در مجلس به تايید رسید، آیا چنین مسايلی باعث دلسردی مردم نخواهد شد؟

 
شورای نگهبان معیار‎هایی که قانون برای یک نماینده تعیین کرده است را باید مدنظر قرار دهد و با توجه به آن، صلاحیت یک نماینده را احراز کند. بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالي)، اگر شورای نگهبان شرایط یک فرد را برای نمایندگی احراز نکرد این به آن معنا نیست که آن فرد صلاحیت پذیرفتن مسئولیت‎‎های دیگر را ندارد. اما از طرفی ما برای منصب استانداری و همچنین دیگر پست‎‎های دولتی قحط الرجال نداریم. نظام اسلامی یک شروط حداقلي برای نماینده مجلس در نظر گرفته‎ است. اگر شخصی نمی‎تواند شرایط حداقلی را برای نمایندگی مجلس احراز کند، پس به‎طور طبیعی ضرورتی ندارد که دولت با وجود افراد با صلاح، متخصص و شایسته به‎دنبال اشخاصی برود که در عملکردهای‎شان علامت سؤال وجود دارد. انتصاب‎‎هایی شبیه تحولات اخیر، به چهره نظام خدشه وارد می‎کند. بنابراین، دولت باید به‎دنبال افرادی برود که حداقل، دوستداران و دلسوزان نظام از انتصابشان خوشحال شوند.

 
من از ابتدا مسائل مربوط به اعتبار نامه‎ها را پیگیری می‎کردم، متأسفانه مجلس نهم در بررسی اعتبار نامه‎ها معیار‎های مناسبی نداشت. برخی اعتراضات و واکنش‎‎های پس از آن، ناپخته بود و همچنین برخی افراد نیز با اعمال نفوذ خود سعی در تايید یا رد اعتبارنامه‎ها داشتند و متأسفانه برخی از نمایندگان هم بر روی این مسايل دقت لازم را نداشتند. لذا معتقدم که مجلس نهم در بررسی اعتبارنامه‎ها امتحان خوبی پس نداد. شاهد هستیم اعتبارنامه برخی افراد که در سابقه خود خطا‎های فاحش و متعددی دارند، با زد و بند‎‎های سیاسی و جناحی، بدون هیچگونه مشکلی به تصویب رسید و لذا بسیاری از دلسوزان نظام ایرداتی را به مجلس وارد ميدانند.

 
سایت منتسب به نزدیکان رییس مجلس در مطلبی، فراکسیون اصول‎گرایان را «فراکسیون اقلیت» خطاب کرده بود. چرا باید شاهد باشیم که در مجلس نهم فراکسیون اصول‎گرایان در اقلیت باشد؟

 
اصول‎گرایان در اقلیت نیستند. اما بالأخره آقای لاریجانی با همراهی اصلاح‎طلبان و برخی دیگر از جریانات سیاسی توانستند کرسی ریاست مجلس را بدست آورند و بنده مطلع هستم که آقای لاریجانی در جلسه‎ای گفته بودند: «درست است که در مجلس نهم تعداد اصلاح‎طلبان کم است اما همین‎ها هم از خودمان هستند!» آقای لاریجانی با اصلاح‎طلبان احساس خودیت دارد. لذا چنین مواضعی خیلی دور از انتظار و عجیب نیست. ایشان در دوره قبل با اصلاح‎طلبان کاملا هماهنگ بود و این دوره نیز شاهد ادامه همین روند هستیم و مواضع ایشان در دوران فتنه هم که مشهود است.

 
امروز شاهد هستیم که در انتخاب رؤسای کمیسیون‎ها، رییس مرکز پژوهش‎ها و همچنین رییس کمیسیون اصل نود، صرفا افراد وابسته به فراکسیون آقای لاریجانی انتخاب شده‎اند. آیا این تمامیت خواهی مجلس را دچار مشکل نخواهد کرد؟

 
در بحث انتخاب هیأت رییسه؛ لابی گری، تخریب رقبا و هزینه از بیت المال مشهود بود. در ابتدای مجلس برخی علیه آقای حداد عادل تبلیغ کردند و گفتند به حداد رأی ندهید که اگر رییس شود، مجلس بورکینافاسو می‎شود و حتی میوه‎ها از روی میز کمیسیون‎ها جمع می‎شود. وقتی در انتخاب هیأت رییسه چنین اتفاقاتی رخ می‎دهد، باید منتظر چنین اتفاقات تلخی در مجلس نهم باشیم. هیچ‎گاه توقع مردم این نیست که نمایندگانشان سر سوزنی از اصول فاصله بگیرند. بالأخره اصول‎گرایی و ولایت مداری یک تعریف و یک حدودی دارد. ما از نمایندگانی که نان اصول‎گرایی را می‎خورند انتظار داشتیم که با توجه به وضع کنونی کشور و مشکلاتی نظیر تورم و تحریم‎ها، کمی بیشتر به فکر مردم باشند و حداقل اندكي از تعطیلات تابستانی خود کوتاه بیایند. مشکلات امروز کشور به‎طور طبیعی قابل اصلاح نیستند و برای حل مشکلات باید شاهد همت بسیجیوار از سوی مسئولین باشیم. اگر قرار باشد نمایندگان فقط به فکر نان و آب و استراحت و مرخصی‎‎های خودشان باشند، مشکلات مردم هیچ‎وقت حل نخواهد شد.


 

 
 
چرا باید شاهد باشیم که در مجلس برخی نسبت به وام 100 میلیون تومانی نمایندگان اعتراض کنند و خواستار افزایش این مبلغ باشند؟

 
وقتی شخصی نماینده مردم میشود باید وضع زندگی و معیشتش نیز شبیه مردم باشد. سعدی علیه رحمه گفت: «هر که در آتش نشد، بی‎خبر از سوز ماست. سوخته داند که چیست، پختن سودای خام.» یک جوان برای این‎که آلونکی در جاي دور افتادهاي رهن کند گرفتار است و بسیاری از مردم دچار مشکلات بيشمار اقتصادی هستند. انصاف این است که نمايندگان هم قدری خودشان را به مردم نزدیکتر کنند. که اگر نمیتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم، حداقل با چنین اظهارنظر‎ها و توقعاتی موجب سرخوردگی مردم نشویم. شهید مدرس حاضر نشد حتی برای بیماری دخترش محل اسکان خود را به‎جای بهتری تغییر دهد، امروز نباید تنها یادگار شهید مدرس این باشد که در روز شهادتش مجلس را افتتاح کنیم، بلکه باید به توصیه امام (ره) و رهبری (مدظله العالي) به منش شهید مدرس هم پایبند باشیم.
برچسب‌ها:
اشاره معنادار احمدی‌مقدم به دهه‌ 70

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه در دهه 70 شاهد افزایش جرائم و ناهنجاری‌ها در کشور بودیم، گفت: بروز جرم واحساس ناامنی در کشور درحال کاهش و احساس امنیت دائما در حال افزایش است.

به گزارش فارس، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان طی سخنانی درباره محدودیت اخلاقی- اجتماعی، اظهار داشت: در دهه 70 شاهد افزایش جرائم و ناهنجاری‌ها در کشور بودیم یعنی در این مقطع زمانی رشد سریع این جرائم راشاهد بودیم در حالی که نیروی انتظامی متناسب با نیازهای لازم تقویت نشده بود.
 
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در دهه 80 مشغول تقویت خود بود تا بتواند بخشی از عقب ماندگی‌ها را جبران کند، گفت: متاسفانه در آن دوران درگیر اولویت‌های سیاسی واقتصادی بودیم و مسائل فرهنگی مورد بی‌مهری قرار گرفت و این موضوع موجب افزایش ناامنی در کشور شد.
 
سردار احمدی مقدم با ذکر این نکته که مقام معظم رهبری از اوایل دهه 70موضوع تهاجمات فرهنگی را مطرح کرد ولی کسی جدی نگرفت ولی آرام آرام همه این موضوع را قبول کردند.
 
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش با ذکر این نکته در آن زمان دشمنان خواستار از پای درآوردن جمهوری اسلامی ایران در راستای اهدافشان بود، تصریح کرد: دشمنان امنیت ملی ما را با تخریب امنیت اخلاقی هدف می‌گیرند و ما باید از زاویه امنیت ملی به موضوع امنیت اخلاقی نگاه کنیم.
 
" راهکارهای اجرای طرح عفاف و حجاب در دولت خاتمی به تصویب رسید ودر ابتدای دولت احمدی نژاد برای اجرا ابلاغ شد و مسئولیت کار به وزیر ارشاد محول شد اما در میانه راه تشخیص داده شد که باید این وظیفه از وزارت ارشاد سلب و به وزارت کشور محول شود."
 
سردار احمدی مقدم اضافه کرد: در مجموعه این راهکارها، 26 دستگاه، 284 وظیفه دارند که ناجا 21 وظیفه به عهده دارد که عمده این وظایف نیز ایجابی، انضباطی و نظارتی است و بخش کمی سلبی است.
 
به گفته وی، در ابتدای اجرای این طرح با واکنش‌هایی مواجه و متوجه شدیم که نیازمند تغییر ساختار، طرح و نقشه و همچنین آموزش‌های لازم هستیم از این رو تلاش کردیم با ایجاد پلیس امنیت اخلاقی، ارتقاء ساختار، تقویت پلیس زن و ارائه آموزش‌های مختلف، این طرح را اجرایی کنیم.
 
"بیش از 95 درصد کسانی که در جریان اجرای این طرح به مرجع انتظامی هدایت شده‌اند، در دستگیری‌های بعدی نبودند و صرفا شاید 5 درصد این افراد مجددا دستگیر شدند که این موضوع نشاندهنده کارآمدی این اقدام است".
 
برچسب‌ها:
بازداشت عوامل فرقه انحرافی هندی در ایران
به گزارش فارس، عناصر اصلی یک فرقه انحرافی به نام «ساهاجا یوگا» به صورت همزمان در 11 استان کشور شناسایی و دستگیر شدند.
 
این فرقه در دهه 80 میلادی توسط زنی به نام «جی شری ماتاجی» مشهور به «نیرمالا» پایه‌گذاری شد، وی در شهر چینه‌وارای هند در خانواده‌ای مسیحی به دنیا آمد و با فردی دیپلمات ازدواج کرد. آنها زمانی که در انگلستان حضور داشتند، همسر او به سبب خدماتش به استعمار پیر، نشان خوش‌خدمتی را از ملکه دریافت کرد.
 
هسته اولیه «ساهاجا یوگا» در منزل شری ماتاجی با ادعاهای واهی او مبنی بر مادر الهی زمین بودن و خداوند بودن با عنوان «آدی‌شاکتی» و القای آموزه‌های انحرافی خود در بین مریدان شکل گرفت.
 
شری ماتاجی با توهم خدای بزرگ و روح‌القدسی مدعی است طی 12 هزار سال گذشته در بیش از 1000 جسم برای نجات بشریت (فرزندانش) متجلی شده و همچنین همه انبیا را فرزندان خود و تولد یافته از خود می‌پندارد!
 
از دیگر مبانی اعتقادی و اقدامات این فرقه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
 
-پذیرفتن قطب فرقه به عنوان خداوندی که خالق همه چیز است
 
-سجده بر قطب فرقه پس از گذراندن مراحلی خاص
 
-نوشیدن آبی که به وسیله آن پاهای مادر را شستشو داده‌اند، به منظور تبرک جستن و پاک‌سازی!
 
-توسل جستن به عکس مادر برای شفا و دریافت ارتعاشات مثبت
 
-حذف تمامی عبادات و شعائر مذهبی گذشته مثل نماز و ... پس از پذیرفتن فرقه
 
-اعتقاد به اینکه قطب فرقه، مادر تمام بشریت است و تمام جهان را او خلق کرده ‌است
 
-در جهان، الهه‌ها و خدایان دیگری برای حفاظت از افراد وجود دارند، اما همگی در درون مادر (قطب فرقه) و در اختیار وی هستند
 
-افراد حق ندارند برای خودشان همسر برگزینند، بلکه می‌بایست قطب فرقه توسط کمیته ازدواج مستقر در هند برای آنها همسر انتخاب کند ( ازدواج تشکیلاتی)
 
-ازدواج خواهران و برادران اشکالی ندارد!
برچسب‌ها:
کشف حجاب شاهزاده سعودي هنگام ورود به تركيه + عکس

دختران وليد بن طلال هنگام رسيدن به فرودگاه بودروم (در غرب تركيه) با برداشتن چادر از سر، كشف حجاب كردند. اين مسئله بازتاب فراواني در سايت‌ها و روزنامه‌هاي تركيه داشت.

روزنامه پستا و خبرترك تركیه نوشتند "الولید بن طلال" شاهزاده سعودی به همراه خانواده و گروهی 30 نفره متشكل از محافظان شخصی و خدمتكاران خود برای گذراندن تعطیلات تابستانی به شهر 'بودروم' سفر كرد.

به نوشته ترکیه‌آنلاین؛ این شاهزاده سعودی كه با ثروتی بالغ بر 20 میلیارد دلار یكی از ثروتمند ترین افراد جهان محسوب می‌شود، با هواپیمای شخصی خود به 'بودروم' سفر كرد و به هنگام ورود در فرودگاه پنج دستگاه مینی ‌بوس اختصاصی، شش دستگاه خودروي شخصی و یك اتوبوس نیز در انتظار شاهزاده بوده است.

وی به همراه خانواده خود در كنسرت یكی از خواننده‌های معروف تركیه به نام 'زینب كاسالینی' حاضر شد.

شاهزاده سعودی به همراه خانواده خود با كشتی مسافرتی لوكس خود كه دو روز قبل وارد بندر بودروم شده بود به شهر 'فتهیه' و جزایر یونان سفر خواهد كرد.



به نوشته روزنامه پستا در عربستان ، زنان نمی‌توانند بدون چادر و به تنهایی وارد خیابانها شوند و حق رانندگی ندارند. این در حالی است كه دختران 'بن طلال' بدون حجاب و با لباس های آستین كوتاه در كوچه و خیابانهای بودروم به گشت و گذار پرداختند.

برچسب‌ها:
سرنوشت کشور رابه دست اشخاص و هیجانات سپرده ایم/ نبایدکسی رئیس جمهورشود وبقیه رابه دنبال خود بکشد

تبیین راهبرد انتخاباتی اصولگرایان

در گفتگو با صفارهرندی؛

صفار هرندی: برگزاری 10 دوره انتخابات ریاست جمهوری و سایر انتخابات ها در طول 33 سال گذشته به قدر کافی به ما فرصت تجربه اندوزی و عبرت آموزی را داده است. در واقع ما الآن این توانایی را داریم که با تجربیات گذشته در برگزاری انتخابات ها و نوع ورود به فضای آنها سازوکارهایی را در پیش بگیریم که بهترین نوع فرآیند باشد. در حالی که اگر این اتفاق نیافتد معلوم است که ما نه تجربه هایمان به کار آمده و نه از آنچه که سپری شده است درس عبرت گرفته ایم. اکنون مایل هستم که توضیح بدهم این بهترین فرآیند چه معنایی دارد؟


یکی از چیزهایی که به نظر می رسد به عنوان یک مشکل مکرر وجود دارد و همه هم از آن می نالند، نوع تبلیغات انتخاباتی است که اگرچه در رابطه با آن قاعده گذاری هایی نیز صورت گرفته اما در عمل می بینیم که تأثیر آنچنانی نداشته و در مجموع، مقوله تبلیغات انتخاباتی ما سامان درستی ندارد.
مثلا اینکه می شنویم گاهی یک نفر در یک شهر کوچک، برای یک کرسی مجلس هزینه های میلیاردی کرده، این سوال مطرح می شود که چه کسی به او این فرصت را داده است و در جواب باید گفت قاعدتاً سکوت قانون و نداشتن ضابطه های درست منتهی به چنین رخدادی می شود.
 
*با لاغری و تورم تخصص ها در مجلس مواجهیم

مشکل بعدی این است که مثلا در انتخابات مجلس آیا نمایندگانی که انتخاب می شوند؛ تناسب تخصص های مورد نیاز مجلس در آرایش آنها رعایت شده است؟ یعنی آیا الآن به تعداد کافی از تخصص های مورد نیاز مجلس برخوردار هستیم یا اینکه ممکن است با تورم یک صنف از تخصص ها و لاغری جنس دیگری از تخصص ها مواجه شویم؟
آنطور که من از دست اندرکاران مجلس شورای اسلامی شنیده ام این مشکل در حال حاضر وجود دارد. لذا اگر ما یک نوع سیستم را تعریف نکرده ایم که در آن چنین تنظیماتی اتفاق بیافتد پس معلوم است که یک جای کار ایراد دارد.
حالت دیگر هم این است که مثلاً در آستانه انتخابات مجلس نهم تعدادی از نمایندگان یا خودشان دیگر تمایلی به حضور در مجلس نداشتند و یا بنا به دلایلی که شورای نگهبان آنها را ارائه کرد از صلاحیت لازم برای حضور دوباره در مجلس برخوردار نبودند که البته تعداد این عده هم کم نبود. این در حالی است که حدود دو سوم از نمایندگان دوره قبل نیز به هر دلیلی و همانند دوره های گذشته، مورد اقبال مردم واقع نشدند. اکنون می بینیم که یک عده قصد دارند از این رخداد استفاده هایی بکنند و مثلا بگویند مجلس هشتم لابد مجلس خیلی بدی بوده که چنین اتفاقی در آن رخ می دهد. اما من می گویم خیر. این مجلس با مجالس قبلی فرقی نداشت و همواره روال بر این بوده که بین 60 تا 70 درصد از نمایندگان دور قبل به دور جدید راه پیدا نمی کردند.
گاهی هم مشاهده کرده ایم که بحث تناسب فرد با جایگاه هم مطرح می شود. مثلا گاهی مردم به دلیل فضاسازی هایی که صورت گرفته است به کسی توجه نشان داده اند که بعداً فهمیده اند آن شخص کسی نبوده که آنها فکر می کرده اند.
لذا اگر این اشکالات وارد است پس باید برای آنها فکری کرد.من معتقد هستم که بخش قابل توجهی از این اشکالاتی که در انتخابات های ما بروز می کند به دلیل نداشتن تشکل های مناسب برای ورود به عرصه سیاست است.

مشرق:منظورتان حزب است؟

صفار هرندی:من مخصوصاً اسم حزب را نیاوردم که تصور نشود طرفدار پر و پا قرص تحزب هستم.

 
 
 
 
برچسب‌ها:
راز کیسه‌های پر پول اما سر به مهر میرزای شیرازی

به گزارش فارس، نام میرزای بزرگ شیرازی برای هر مسلمان بیدار مترادف با فتوای، تحریم تنباکو است که پوزه استعمار انگلیس را بر خاک مالید.

 
آیت الله میرزا محمد حسن شیرازی در سال 1230 قمری در شیراز چشم به جهان گشود. وی از چهار سالگی شروع به تحصیل کرد و در 8 سالگی مقدمات را به پایان برد، میرزای شیرازی در 29 سالگی وارد کربلا شد و پس از آن به نجف اشرف عزیمت کرد و در درس شیخ انصاری، شرکت جست و از خواص شاگردان او شد. پس از رحلت شیخ مرتضی انصاری در 1281 قمری، زعامت شیعه به میرزای بزرگ شیرازی محول شد و ایشان نزدیک به 30 سال در این مقام به رفع مشکلات مردم و اداره حوزه های علمیه مشغول بود.
 
میرزای شیرازی هم‌زمان با رهبری جامعه اسلامی، شاگردان بسیاری را به جامعه اسلامی تقدیم و کتب متعددی را تألیف کرد. حضرات آیات سید محمد کاظم یزدی، آخوند ملا محمد کاظم خراسانی، میرزا محمد تقی شیرازی معروف به میرزای دوم، شیخ فضل الله نوری، حاج میرزا حسین نوری، میرزا اسماعیل شیرازی از جمله شاگردان این فقیه بزرگوار هستند، سرانجام، میرزای بزرگ در 82 سالگی در چشم از جهان فرو بست و در جوار مرقد منور حضرت امیرالمومنین(ع) به خاک سپرده شد.
 
 
 
 
 
 
تندیس میرزای شیرازی در باغ موزه نارنجستان قوام
 
 
میرزای شیرازی و مستمندان
 
میرزا در هر شهر، وکیل‌هایی از بین تجار انتخاب کرده بود که اسامی فقرا ‌آن شهر را برایشان می‌فرستاد و میزان کمک به آنها را نیز معین می‌کرد، این فقرا ‌غیر از کسانی بودند که در هر ماه و سال وظیفه دریافت می‌کردند، نه تنها تمام شهرهای عراق، بلکه نقاط مختلف ایران مورد توجه میرزا بود و به تنگ دستان آن شهرها به اندازه توان کمک می‌کرد، اگر در دیاری، بزرگ و پیشوایی از دانشمندان دین بود که به او اعتماد و اطمینان داشت، هر سال مبلغی پول برایش می‌فرستاد تا او مقداری از آن را بین تنگ دستانی که به راستی در خور دستگیری بودند، تقسیم کند و مقداری هم خود بردارد.
 
ایشان به من (آقابزرگ تهرانی) می‌گفت: «از انصاف به دور است که وجوهات یک شهر را بگیریم و فقرا آن جا را فراموش کنیم، مردم هر چه دارند، نزد ما می‌فرستند.»
 
دانش‌پژوهان و نیازمندان مشاهد مشرفه، در نظر او از موقعیت خاصی برخوردار بودند، برای همگی آنها، بدون استثنا مقرری تعیین شده بود، حتی برای کسانی که عبادت استیجاری می‌پذیرفتند، کمک می‌کرد.
 
شیوه تقسیم وجوه
 
اگر می‌خواست با دست خود وجوهی را بپردازد، در کمال ادب و احترام در نهایت تواضع و پنهانی به نیکوکاری اقدام می‌کرد؛ به گونه‌ای که شخص مقابل علاوه بر امتنان وافر، به هر مقدار که به او بخشیده شده بود، نیز خشنود می‌شد و هیچ‌گاه احساس حقارت نمی‌کرد، پول نقد را همیشه در میان پاکت می‌گذاشتند، یا در کاغذی می‌پیچید، این شیوه را علاوه بر شاگردان، با دیگر مردمان هم به کار می‌بست. چه بسا او را می‌دیدم که خود را در کنار عابری قرار داده و او را به سخن می‌گرفت و در این حال کیسه پول سر به مهری را در جیب او می‌انداخت و آن شخص بعد از جدایی متوجه می‌شد که شیئی در جیبش سنگینی می‌کند و اگر می‌خواست پولی را به وسیله خدمتکارش بفرستد، به او می‌گفت: امانتی پیش من فرستاده شده که باید به فلانی برساند، هیچ کس نباید بفهمد، به او بگو که این امانت را نزد ما فرستاده‌اند تا به شما تحویل دهیم.
 
میرزای شیرازی و هزینه خانواده
 
میرزای بزرگ شیرازی هزینه زندگی هر کدام از فرزندان و همسرانش را به صورت جنس یا پول نقد، در وقت معین، در نهایت احترام و به بهترین وجه می‌فرستاد، درباره هیچ یک از آنها از حق خودش تجاوز نمی‌کرد.
 
تحف و هدایایی که برای او فرستاده می‌شد، همگی در خانه خودش و به دست یکی از خدمتکاران این نگهداری می‌شد و هیچ یک از افراد خانواده سهمی در دریافت و نگهداری آنها نداشت.
برچسب‌ها:
جزئياتي از حمايت ويژه صداوسيما از فيلم سينمايي مبتذل عطاران
 

 

فیلم سینمایی "خوابم می آد" به عنوان جدید ترین ساخته رضا عطاران به عنوان یکی از محصولات ضد اخلاق سینمای ایران این روزها در سینماهای کشور در حال اکران می باشد.

یکی از عوامل سینمایی در گفتگو با پایگاه 598 خبر از پخش رایگان تعدادی از تیزر تبلیغاتی فیلم "خوابم می آد" را به زودی از صدا سیما داد و بیان داشت که حتی برای مابقی تیزر های تبلیغاتی فیلم مذکور صدا و سیما تخفیف ویژه ای را قائل شده است.

رضا عطاران در اولین ساخته سینمایی اش ضمن حریم شکنی شاهد شکل گیری فضای غیر اخلاقی از طریق ادای کلمات دو پهلوی جنسی و دلالت های اروتیک است که همین امر سبب ضد خانواده شدن این فیلم شده است.

این درحالی است که اعضای تیم تبلیغاتی فیلم «خوابم می آد» همان اعضای تیم تبلیغاتی فیلم «ورود آقایان ممنوع» هستند که علاوه بر استفاده مناسب از فضای تبلیغاتی که صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در اختیار آن ها قرار داده بود، توانستند فیلم مذکور را از یکی از شبکه های تلویزیون رسانه ملی پخش نمایند که همین امر باعث اعتراضاتی از سوی علما و متدینین شد.

یکی از دست اندرکاران فعال در حوزه تبلیغات به خبرنگار ما گفت: هزینه پخش تیزرهای تبلیغاتی در صدا و سیما بر اساس ثانیه محاسبه و به صورت میانگین تعرفه پخش تیزرهای فیلم های تلویزیونی را ثانیه ای چهار میلیون ریال تا 20 میلیارد ریال ارزیابی کرد.

همچنین گفته می شود پخش رایگان تیزرهای تبلیغاتی فیلم های سینمایی از اختیارات مدیر ارشد رسانه ملی محسوب می شود.

با توجه به سابقه حمایت صدا و سیما از اینگونه محصولات ضدفرهنگی و ضداخلاقی، به نظر می رسد قرار نیست مسئولین این سازمان از خواب غفلت بیرون آمده و چشم خود را نسبت به اثرات مخرب حمایت از این گونه فیلم های باز كنند و به خود بیایند.

برچسب‌ها:
مرجان محتشم :برخي ستارگان سینما با ارتباطات غيراخلاقي محبوب شدند

 

مرجان محتشم بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره ابزار ماندگاري يك بازيگر در عرصه سينما اظهار داشت: بعد از 8 سال سكوت مطلق در سينما ايران نظرم را درمورد ابزار ماندگاري در عرصه سينما كه متاسفانه ارتباطات برخي بازيگران با عوامل فيلم است مي دانم، البته فكر مي كنم سكوت 8 ساله من پاسخ مناسبي به اين سوال است.
 
وي در ادامه گفت: كساني در سينماي ايران قدرت كاذب بدست آوردند كه لياقت ماندن در اين عرصه را نداشتند و برخي كه مردم دوستشان دارند از صحنه حذف مي شوند در واقع يكسري قرباني ماندگاري گروه ديگر مي شوند.
 
محتشم با بيان اينكه من نان موقعيتم را نخوردم افزود: من در اوج موقعيت كاري ام در مصاحبه هاي مكرر بيان كردم كه به صورت مداوم كار نخواهم كرد، به دليل اينكه به هر قيمتي حاضر نيستم در عرصه سينما باشم با اينكه عاشق كارم هستم.
 
محتشم تاكيد كرد: محبوبيت بين مردم چيزي نيست كه بتوان به راحتي آن را بدست آورد ولي متاسفانه برخي ستارگان به دليل ابزار شدن و ارتباطات غيراخلاقي كه باعث شرمندگي و تاسف است محبوب شدند كه به اعتقاد من اين محبوبيت نيست.
 
وي ادامه داد: چرا مرجان محتشم به عنوان يك بازيگر بدون حاشيه و كسي كه اكثريت مردم از هر قشر و تيپي اعم از جامعه مذهبي و يا جامعه مدرن و ... قبولش دارند و بايد به خاطر اعتقاد به خدا و نپذيرفتن يكسري روابط غيراخلاقي از جامعه هنر حذف شوند و انگ مغرور بودن را بخورد؟!
 
محشتم افزود: من از مرجان محتشم بودن ضربه خوردم زيرا براي من پارامتر هاي اخلاقي مهم تر از هر موضوع ديگري است حتي به قيمت 8 سال سكوت و مدت ها جدايي از كاري كه دوستش داشته باشم و به خاطر اين دل آزردگي ها حاضر به ادامه فعاليت در عرصه سينما با اين وضعيت نيستم.
 
بازيگر سريال «پس از باران» ادامه داد: همانطور كه گفتم جايي براي كساني كه بخواهند با اعتقاد به خدا در عرصه ي سينما فعاليت سالم داشته باشند نيست و متاسفانه برعكس كساني كه تن به ارتباطات نامشروع مي دهند در اين عرصه بالا مي روند.
 
وي با بيان اينكه اين روزها با يك بيماري دست و پنجه نرم مي كند درباره شرايط بيمه خود گفت: من حتي در حال حاضر يك دفترچه بيمه هم ندارم و اكنون با اين شرايط گاهي از طريق طراحي داخلي ساختمان امرار معاش مي كنم و از طرفي حتي نوشته هاي من هم به دليل مرجان محتشم بودن چاپ نمي شود.
 
برچسب‌ها:
هرگاه در جامعه فقیر و نیازمند افزایش یابد موجب تاسف حضرت ولیعصر(عج) می‌شود.

 به نقل ازفارس، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب با بیان اینکه باید در هر منبر و جایگاهی یاد امام زمان(عج) گرامی داشته شود، خاطرنشان کرد: زنده نگه داشته شدن مکتب اسلام، معرفت، خداشناسی و تمام فضایل نیک همه از برکات یاد امام زمان(عج) است.

وی اضافه کرد: در هر جلسه‌ای که یاد امام زمان گرامی داشته شود، مردم از آن جلسه استقبال بیشتری می‌کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مطالبی که در مورد حضرت ولی عصر(عج) گفته می‌شود باید دارای سندیت محکم باشد، تصریح کرد: اگر مطالب گفته شده ضعیف باشد، مطالب قبلی هم از بین می‌رود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه روایات کمی در مورد امام زمان(عج) وجود دارد، خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی از سوی علمای گذشته به یادگار گذاشته شده که می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی ضمن توصیه به طلاب مبنی بر اینکه معرفت مردم را باید نسبت به حضرت ولیعصر(عج) افزایش دهید، تصریح کرد: باید شخصیت امام زمان(عج) را ابتدا خود بشناسیم و سپس به دیگران معرفی کنیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه تبلیغ احکام، قرآن و دین همه از عنایات حضرت بقیه الله(عج) است، خاطرنشان کرد: هرچه در جامعه فضایل اسلامی، اخلاقی، امر به معروف و نهی از منکر گسترش یابد نخستین کسی که مسرور می‌شود امام زمان(عج) است.

آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: همچنین هرگاه در جامعه بی‌حجابی، معاصی و گناهان زیاد شود نخستین کسی که ناراحت می‌شود حضرت بقیه الله(عج) است.

وی با تاکید بر اینکه گرانی، تورم و فشار اقتصادی به مردم موجب ناراحتی امام زمان(عج) است، اظهار کرد: هرگاه در جامعه فقیر و نیازمند افزایش یابد موجب تاسف حضرت ولیعصر(عج) می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در تبلیغ دین اسلام باید همه مطالب مربوط به امام زمان(عج) گفته شود، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه مورد تایید حضرت ولیعصر(عج) باشد، باید فضایل اخلاقی گسترش یافته و دختران و بانوان حجاب را رعایت کنند.

آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه باید معرفت نسبت به امام زمان(عج) وجود داشته باشد، تصریح کرد: باید در هر تصمیمی بنگریم که آیا حضرت ولیعصر(عج) با آن موافق خواهد بود یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه هنگامی که امام زمان(عج) ظهور کنند، عالم پر از عدل و داد می‌شود، خاطرنشان کرد: در این هنگام معاصی و گناهان از بین می‌رود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نباید از اعمال شب نیمه شعبان غافل شد، افزود: فضیلت شب نیمه شعبان با شب‌های قدر برابری می‌کند و توصیه می‌شود از این شب بهره‌برداری معنوی صورت گیرد.

آیت الله صافی گلپایگانی در پایان با تاکید بر اینکه معارف اهل بیت(ع) بسیار غنی و پایان ناپذیر است، اظهار کرد: تبلیغ علائم ظهور باید گسترش یابد و ان‌شاءالله عمل شما موجب رضایت امام زمان(عج) شود.

برچسب‌ها:
بازدید دکترمحمدجواد کولیوند از سه طرح عمرانی در شهر کرج

 

در تاریخ 31 خردادماه گذشته نماینده مردمی استان البرز در مجلس نهم جناب آقای محمدجواد کولیوند بهمراه معاون عمرانی شهرداری کرج آقای کمالزاده از سه پل در حال احداث دراین شهر( سه راه عظیمیه ، جمهوری و مهرویلا) بازدید بعمل آورده و از نزدیک از نحوه اجرا و روند پیشرفت کار مطلع شدند...

 

 

 

 

برچسب‌ها:
در آموزشگاه‌هاي خصوصي چه خبر است؟ +تصاویر

به نقل از ندای انقلاب، اين آموزشگاه ها براي رقابت با يكديگر و جذب بيشتر جوانان، تبليغات لجام گسیخته ای را در دستور كار خود قرار داده اند.
 

همچنین با عدم نظارت دستگاه هاي مربوطه نسبت به عملکرد این آموزشگاه ها، آنان به راحتي با پر زرق و برق نشان دادن فضای موسسه شان باعث تحريك جوانان براي شركت در دوره هاي آموزشي می شوند.

 

از تبليغات فانتزي اين گونه موسسات كه بگذريم در بسياري از موارد مشاهده شده که اشخاصي با پوشش غير اخلاقي به عنوان رزورشن و يا منشي در اين آموزشگاه ها مشغول به فعاليت هستند كه جداي از حقوق و مزاياي ماهانه، وجهي براي تهيه لوازم آرايشي و پوشش هاي نامناسب شان از سوي موسسان اين آموزشگاه ها دریافت می کنند تا با جلب توجه بیشتر، باعث جذب مشتري شوند.

 


 


به گفته برخي از كارشناسان اجتماعي اين تحركات براي جلب مشتري و تحريك جوانان براي شركت در كلاس هاي آموزشگاه مربوطه صورت مي گيرد و آثار مخرب آن امروزه به وضوح در بين شبكه هاي اجتماعي قابل مشاهده است.

همچنين، محتواي برگزاري اين كلاس ها نشان دهنده بي توجهي مسئولين فرهنگي و اجتماعي به نحوه تدريس از سوي استادان غير متعهد و القاي تفكرات ضد اسلامي، ملي گرايي، كاپيتاليسمي و ترويج ناسيوناليسمي حكايت دارد.
 

اين نكته حائز اهميت است كه در طول برگزاري اين كلاس ها، رويا پروري از طریق به تصوير كشيدن زندگي هاي اروپايي- آمريكايي به جوانان ديكته می شود که این اقدام علاوه بر اینکه سوق دادن جوانان به سمت تفكرات، زندگي عادی آنان را تحت تاثیر قرار می دهد.
جالب تر آنکه كتاب هايي كه در اين آموزشگاه ها تدريس مي شود دارای محتوایی غير اخلاقي از قبیل خيانت به بنياد خانواده، دزدي، جنايت و رفتار هاي نامشروع، استفاده از مشروبات الكلي و ترويج برگزاري مهماني هاي شبانه در آن گنجانده شده است و جالب آنجاست این كتاب در داخل كشور چاپ شده و به راحتي توسط فروشگاه هاي فرهنگي عرضه مي شود.

 




 

 

 

برچسب‌ها:
دام جنسی شیطان‌پرستان برای جذب افراد

نشريه صبح صادق در شماره اخير خود بخشي را به معرفي مراسم شيطان پرستان اختصاص داده است. در اين نشريه بخشي از مراسم شيطان پرستان چنين توصيف شده است:

مراسم بوسه مقدس
اين مراسم در هنگام عضويت يك عضو جديد به فرقه شيطان پرستي انجام مي شود و به اين صورت است كه شخص جديد عريان شده و توسط كشيش كليساي شيطان، يا همسر وي به پنج عضو بدن او بوسه زده مي شود، يكي از اين اعضا، آلت تناسلي اوست. به عقيده آنها اين كار «باعث خير و بركت او، تقدس او در بين شيطان پرستان، تشكر از وي به منظور عضو شدن و در نهايت قبولي فرد خواهد شد!» احترام بيش از حد اين فرقه به عضو مخصوص توليد مثل، به اين دليل است كه آنها هر چه در جهان وجود دارد را مديون آلت تناسلي مي دانند و معتقدند كه مي بايست نهايت لذت جنسي غيراخلاقي را در اين دنيا ببرند.

نماز سياه يا نماز جماعت
مراسم مهم ديگر شيطان پرستي كه در كليساي شيطان برگزار مي شود، نماز سياه يا نماز جماعت سياه نام دارد. اين مراسم كه در راستاي مبارزه علني با اديان الهي انجام مي شود، دقيقاً همانند مراسم عشاي رباني مسيحيت است با اين تفاوت كه تمام كارها را برعكس انجام مي دهند. در نماز سياه شيطان پرستان، كشيش و حاضران در حالي كه برهنه هستند، دعاها و سرودهاي مذهبي را به صورت برعكس مي خوانند. مثلاً هر جا كه از بهشت و زيبايي سخن گفته شده، از جهنم و زشتي سخن مي گويند. هرگاه نام خدا، يا حضرت مسيح(ع) آورده مي شود، همگي شروع به انجام حركات كفرآميز مي كنند. در ابتداي شكل گيري مراسم نماز سياه، قرار بود كه فقط به مسيحيت و اعمال اين آئين توهين شود و كار ديگري انجام نشود، اما پس از مدتي، اعمال جنسي و كشتن كودكان بي گناه نيز به آن اضافه شد.

همچنين در اين مراسم، نمادهايي مثل صليب وارونه، شمع و پارچه سياه، خون، و ... مشاهده مي شود. با اين وجود به نظر مي رسد كه شيطان پرستان به طور حساب شده اي، با تقليد از مراسم عشاي رباني به توهين و تمسخر مسيحيت مي پردازند، چرا كه در مراسم عشاي رباني مسيحيت كارهايي انجام مي شود كه جاي هيچ گونه دفاع منطقي را براي مسيحيان باقي نمي گذارد.

در مراسم عشاي رباني، مسيحيان به كليسا مي روند و از كشيش بزرگ قطعات كوچك نان مقدس و قطرات شراب را مي گيرند. آنان معتقدند كه نان تقديس شده توسط كشيش، جسم مسيح (ع)است!! و با خوردن نان، جسم و خون مسيح(ع) را تناول كرده اند. در قرون اخير بسياري از كارگردانان كليساها معتقدند كه «هر كس، نان و شراب مقدس را بخورد، مسيح در او حلول مي كند و او همان حيات جاودانه و هويت و شخصيت عيساي مسيح را پيدا خواهد كرد.» اين عقيده غيرعقلاني و متوهمانه از خرافي ترين مسائلي است كه مسيحيت معاصر به آن گرفتار شده است، به طوري كه «به عاملي جهت جدايي كليساها از يكديگر تبديل شده است.» پس، از آن جايي كه شيطان پرستان مي دانند كه مسيحيان به دليل انتقادهاي جدي به عشاي رباني، حساسيت كمتري روي آن دارند، «عشاي رباني» مسيحيان را مورد توهين و تمسخر قرار مي دهند.
با اين وجود به نظر مي رسد كه اين مراسم شيطان پرستان زمينه اي براي توهين كردن شان به ساير اديان الهي است. بدون شك اگر براي اين فرقه كثيف موقعيت مناسب ايجاد شود، به طور علني در مراسم نماز سياه، به توهين و تمسخر مباني دين اسلام نيز مي پردازند......
 

برچسب‌ها:
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرج آنلاین و آدرس karajonline.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.