پایگاه خبری - تحلیلی
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
لیست کابینه دکتر روحانی

لیست اعضای کابینه دکتر حسن روحانی

اسحاق جهانگیری؛ معاون اول  -  بیژن زنگنه (وزارت نفت) - عبدالرضا رحمانی فضلی (وزارت کشور)

علی طیب‌نیا (وزارت اقتصاد)- سید محمود علوی (وزارت اطلاعات)- حمید چیت‌چیان (وزارت نیرو)- حسین دهقان (وزارت دفاع)

محمدرضا نعمت‌زاده (وزارت صنعت، معدن، تجارت) - محمود حجتی (وزارت کشاورزی) - علی ربیعی (وزارت کار، تعاون و رفاه)

عباس آخوندی (وزارت راه و شهرسازی) - محمدعلی نجفی (وزارت آموزش و پرورش)  - محمدجواد ظریف (وزارت خارجه)

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی (وزارت بهداشت)- مسعود سلطانی‌فر (وزارت ورزش و جوانان) - علی جنتی (وزارت ارشاد)

حجت‌الاسلام پورمحمدی (وزارت دادگستری)- محمود واعظی (وزارت ارتباطات)- جعفر میلی منفرد (وزارت علوم)

مشاوران، معاونین و اعضای نهاد ریاست جمهوری به‌شرح ذیل :

محمد نهاوندیان (رئیس دفتر)- تیمور علی عسگری (معاون پارلمانی)- سیدرضا صالحی (رئیس میراث فرهنگی و امور گردشگری)

محمدباقر نوبخت (معاون نظارت و راهبردی) - علی یونسی (معاون سیاسی و امنیتی رئیس‌جمهور)

اکبر ترکان (رئیس گروه مشاوران)- حسین فریدون (رئیس دفتر بازرسی)- مرتضی بانک (معاون اجرایی)

محمود سریع‌القلم (مشاور بین‌الملل)

 

برچسب‌ها:
زیباترین جوان ایرانی

 

زیباترین جوان ایرانی در سال 1338 که بود؟

خبرگزاری فارس: تصویر او در سال 38 به عنوان تصویر زیباترین جوان ایرانی، جلد مجله‌های آن روزها شد. سال‌ها بعد و با آغاز جنگ، این جوان زیبا که دیگر مبارزی کارکشته شده بود، با 70 ـ 80 نفر از اهالی جنوب شهر که زیرپیراهنی و شلوار کردی، لباس رزم‌شان بود، به خرمشهر رفت.

 به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، تصویر زیر، عکس زیباترین جوان ایران در سال 38 است که بر روی جلد مجلات آن سال منتشر شد. این تصویر متعلق به شهید «سید مجتبی هاشمی» است. او که بعدها به عنوان فرمانده گروه چریکی فداییان اسلام، با نیروهایی که لباس رزم‌شان، شلوار کردی و زیرپیراهنی بود، نه تنها قدرت ابتکار عمل را در آبادان از دشمن گرفت، که خواب‌های شوم او را برای تصرف کامل اهواز به کابوس بدل کرد.

شهید سید مجتبی هاشمی، در شهریور 1319 در محله شاپور تهران به دنیا آمد. او سومین فرزند خانواده بود و در جوانی به سبب ظاهر، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کرد، به طوری که در سال 38 به عنوان زیباترین جوان ایران شناخته شد. او برای استخدام به ارتش رفت اما جو حاکم بر ارتش را مناسب حالش نمی‌بیند و از آنجا بیرون ‌آمد و به شغل آزاد روی آورد. او که در کنار کار، به ورزش‌های باستانی و کُشتی نیز مشغول بود، در سال 42 به هیئت‌های مذهبی پیوست و بارها به دلیل مبارزاتش، توسط نیروهای ساواک تحت تعقیب قرار گرفت.

آقا سید مجتبی، قبل از انقلاب، ازدواج کرد و با آغاز مبارزات مردم علیه شاه، کم کم زندگی‌اش رنگ و بوی سیاسی گرفت تا اینکه انقلاب به پیروزی رسید. در زمان ورود حضرت امام جزو نخستین افراد حلقه محافظان حضرت امام در کمیته استقبال قرار می‌گیرد؛ وی بعد از پیروزی انقلاب، جزو یکی از مؤسسین کمیته انقلاب اسلامی منطقه 9 بود.

سید مجتبی هاشمی در سال 59 گروه فداییان اسلام را تشکیل داد و تا سال 61 و شکست حصر آبادان، بیش از 10 هزار نفر نیروی مردمی از سراسر کشور در قالب فداییان اسلام به فرماندهی او وارد جنگ شدند.

برچسب‌ها:
کابینه دکتر روحانی

در پی لیست قطعی اعضای کابینه می‌آید و این نکته را هم باید خاطر نشان کرد که این افراد اگر اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد به مجلس معرفی خواهند شد: ۱ ـ وزیر اطلاعات: حجت الاسلام علوی ۲ ـ وزیر امور خارجه: محمد جواد ظریف ۳ ـ وزیر نفت: بیژن نامدار زنگنه ۴ ـ وزیر آموزش و پرورش: محمد علی نجفی ۵ ـ وزیر نیرو: حمید چیت چیان ۶ ـ وزیر کشاورزی: محمود حجتی ۷ ـ وزیر راه و مسکن و شهرسازی: عباس احمد آخوندی ۸ ـ وزیر بهداشت: سید حسن قاضی‌زاده هاشمی ۹ ـ وزیر کار و رفاه اجتماعی: علی ربیعی ۱۰ ـ وزیر علوم: جعفر میلی منفرد ۱۱ ـ وزیر ارتباطات: محمود واعظی ۱۲ ـ وزیر دفاع: حسین دهقان ۱۳ ـ وزیر اقتصاد: علی طبیبیان ۱۴ ـ وزیر ورزش و جوانان: مسعود سلطانی فر ۱۵ ـ وزیر ارشاد: علی جنتی ۱۶ ـ وزیر دادگستری: علی امیری ۱۷ ـ وزیر صنعت و معدن و تجارت: محمد رضا نعمت‌زاده (قطعی نشده) ۱۸ ـ وزیر کشور: علی شمخانی (قطعی نشده) در خصوص معاونین رئیس جمهور هم گزینه‌ها در حال قطعی شدن هستند و در این میان گماردن محمد باقر نوبخت بر رأس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سیف بر ریاست بانک مرکزی قطعی شده و علی یونسی، مجید انصاری، محمد نهاوندیان، مرتضی بانک و حسین فریدون نیز از زمره چهره‌هایی هستند که نامشان برای تصدی سمت‌های معاونت و نهاد ریاست جمهوری مطرح شده اما هنوز هیچ کدام به قطعیت نرسیده است.

برچسب‌ها:
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرج آنلاین و آدرس karajonline.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.