پایگاه خبری - تحلیلی
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
شکایت از ۱۸ مدیر بانک دولتی و خصوصی

یک عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از قصدش برای شکایت از مدیران عامل ۱۸ بانک متخلف دولتی و خصوصی به دادسرای کارکنان دولت به دلیل آن‌چه «فروش ۴۲ میلیارد دلار ارز دولتی در بازار آزاد و تخصیص به عنوان جایزه خوش حسابی» خواند، خبر داد.

 

عزت‌الله یوسفیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در آخرین جلسه خود که با اعضای دوره قبل در مهرماه برگزار شد به راهکارهای خوبی برای رسیدگی به تخلفات ارزی ۱۸ بانک دولتی رسید ولی بنابر دلایلی اعلام نشده برگزاری جلسات ستاد متوقف شد.

وی با ابراز تاسف از تداوم نیافتن جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: قرار بر ارائه گزارش نهایی مدیریت بانک مرکزی از تخلفات ارزی بانک‌های دولتی و خصوصی از نحوه فروش ۴۲ میلیارد دلار به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بود، ولی بنابر دلایل اعلام نشده این گزارش ارائه نشد.

وی در گزارشی از عملکرد ارزی بانک مرکزی و ۱۸ بانک عامل، مدعی شد: کمتر از یکسال قبل بانک مرکزی ۴۲ میلیارد دلار ارز به ۱۸ بانک خصوصی و دولتی پرداخت کرد و قرار بر گزارش بانک‌ها از نحوه هزینه ارز دریافتی به این بانک بود ولی به دلیل مصرف نشدن ارزهای دریافتی در مسیرهای تعیین شده، فروش در بازار آزاد و اختصاص به عنوان جایزه خوش‌حسابی این گزارش‌ها یا به بانک مرکزی ارائه نشده یا بانک مرکزی از اعلام گزارش نهایی خود استنکاف می‌کند.

این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی «ارائه گزارش مکتوب بانک‌های عامل را به مفهوم صداقت مدیران عامل این بانک‌ها در هزینه ارز دولتی در مسیرهای تعیین شده» دانست و افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی بخش زیادی از دلارهای دولتی توسط بانک‌ها یا در بازار آزاد فروخته شده است یا به عنوان جایزه خوش‌ حسابی اختصاص یافته است. براساس گزارش‌های دریافتی بانک‌ها با مشتریان خوش حساب خود تماس گرفته و به آنان جایزه خوش حسابی ۵۰ هزار دلاری پرداخت کرده‌اند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد شدید به عملکرد بانک‌ها در نحوه هزینه کرد دلارهای دولتی، گفت: بیماران خاص برای تهیه داروهای گران قیمت چاره‌ای جز رفتن به خیابان ناصر خسرو نداشته و به دلیل قیمت‌های وحشتناک دارو، مریضان‌شان در بستر مرگ قرار دارد آن وقت این ۱۸ بانک، ارز چه کسی را در بازار آزاد فروختند یا از کدام منبع ارزی جایزه خوش حسابی پرداخت کردند.

وی با هشدار به مدیران عامل ۱۸ بانک دولتی و خصوصی، گفت: قطعا و حتما عملکرد شما پنهان نمی‌ماند و از شما حساب خواهم کشید. اگر جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم تشکیل نشود از تک‌تک شما به دادسرای کارکنان دولت شکایت می‌کنم.

این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: عملکرد مدیران بانکی به هیچ وجه قابل گذشت و تحمل نیست. خانواده دانشجویان خارج از کشور برای ثبت‌نام فرزندان‌شان در دانشگاه‌های اروپایی و آسیایی برای دریافت ۵۰ دلار ارز، اشک می‌ریزند. اعصاب‌مان‌خراب شد، این چه رفتاری است که با مردم می‌شود. عملکرد مدیران بانکی به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

وی با تاکید برعزمش در شکایت از مدیران عامل ۱۸ بانک دولتی و خصوصی، گفت: بنده را رییس مجلس به عضویت ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درآورده به همین دلیل از یک دلار از ۴۲ میلیارد دلار ارز هزینه شده توسط آقایان نخواهم گذشت. از آقایان نیز می‌خواهم اگر نسبت به پاک‌دستی بنده اعتراضی دارند، اعلام کنند. به جرات می‌گویم در این کشور یک وجب زمین، یک سهام فلان شرکت یا یک دلار سوء استفاده‌ای نکرده‌ام. با چنین پشتوانه‌ای یقینا از مدیران بانکی شکایت می‌کنم و تا آخر پای این کارم می‌ایستم.

یوسفیان ابراز عقیده کرد: متاسفانه برای فروش ۳۰۰ دلار به خانواده‌های دانشجویان خارج از کشور یا خانواده بیماران صعب‌العلاج بلایی غیرانسانی بر سر مردم در می‌آورند، نیمه‌های شب مردم را به بانک‌ها فرا می‌خوانند و در شرایط ناعادلانه و تحقیرکننده به مردم ارز می‌فروشند ولی کمتر مدیری برای فروش ۴۲ میلیارد دلار واکنش نشان می‌دهد. چرا؟ مگر این حجم عظیم، پول مردم نبود؟

وی گفت: در حالی که قانون صراحتا می‌گوید «اگر پولی برای مصارف معینی در اختیار مدیری قرار بگیرد ولی در آن مصرف معین خرج نشود، مجازات می‌شود»، تعجب می‌کنم چرا تا این لحظه پرونده قضایی برای مدیران عامل ۱۸ بانک مختلف دولتی و خصوصی در دادگستری تشکیل نشده است.

این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به تنها واکنش بانک مرکزی در برابر این عمل بانک‌های متخلف معتقد است: حداکثر کاری که بانک مرکزی در موضوع تخلف ارزی بانک‌ها انجام داد، توقیف سپرده این بانک‌ها نزد بانک مرکزی بود در حالی که ۱۷ درصد سپرده این بانک‌ها در برابر ۴۲ میلیارد دلار ارز واگذار شده عدد قابل اهمیتی نیست که بتواند مجازات خوبی برای متخلفان باشد.

وی در پایان با ابراز استمداد از مقام معظم رهبری، گفت: اگر مقام معظم رهبری احساس کنند ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به وظیفه قانونی‌اش عمل نمی‌کند، این آمادگی را دارم که به فرامین جدید ایشان عمل کنم.

برچسب‌ها:
توصیه‌‌امیرالمومنین(ع) درباره شوخی

به نقل از خبرگزاری دانشجو، اسلام با در نظر گرفتن استعدادهای بالقوه آدمیان سعی در ارتقای جایگاه معنوی انسان‌ها در نزد خداوند دارد. این نوع نگرش در تمام دستورات ائمه و سفارش‌های دین اسلام نهفته است، بطوریکه با ارائه دستوراتی عینی و ملموس در رابطه با زندگی روزمره و امورات دنیوی انسان‌ها، جانب تعادل را پیش گرفته است و نه مانند برخی ادیان با جانب داری از امورات دنیایی، آخرت را رها کرده و نه با اساس قرار دادن آخرت، ریاضت‌گرایی دنیایی را پیش گرفته است.

شوخی و طنز یکی از ویژگی های رفتار آدمی است که هم می تواند به عنوان یک قابلیت مورد استفاده قرار گیرد و هم می تواند به عنوان یکی از اخلاقیات ناپسند جلوه کند.

بپرهیز از شوخی!

امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: «بپرهیز از شوخی و بازی و مزاح و خنده و سخنان بی فایده و باطل.» (۱)

چاشنی کارهای جدی کمی شوخی!

و در جایی دیگر می فرمایند: «أعقل الناس من غلب جده هزله و استظهر على هواه بعقله‏»؛ عاقل‌ترین مردم کسی است که کارهای جدی او برشوخی‌اش غالب باشد و کمک گیرد از عقل خود برای غلبه بر هوا و خواهش خود. (۲)

در واقع حضرت می فرمایند اگر می خواهید در زمره انسان‌های عاقل به‌شمار آیید، باید کارها و امورات جدی شما بر شوخی و خنده شما پیشی گیرد. حضرت در این گفتار ما را از شوخی منع نمی‌کنند بلکه می‌گویند سعی کنید در کنار کارهای جدی زندگی‌تان کمی شوخی چاشنی کنید نه این که در کنار شوخی و خنده کمی کار جدی چاشنی کنید!

همان طور که در قسمت های پیشن بیان شد اسلام در زمینه شوخی و خنده نیز، جانب اعتدال را رعایت می‌کند و متذکر می‌شود شوخی در حد اعتدال و کم آن مطلوب است، اما اگر از حد گذشت؛ نتایجی در پی دارد که قابل جبران نیستند و تا مدت ها باید به دنبال خلاصی از مشکلات ایجاد شده ناشی از آن باشید.

مضرات شوخی بی جا و بسیار

۱. یاد مرگ مرا از شوخى‏ و کارهاى بیهوده باز مى‏دارد!

علی علیه السلام در نهج البلاغه می فرمایند: «آگاه باشید! به خدا سوگند که یاد مرگ مرا از شوخى‏ و کارهاى بیهوده باز مى‏دارد.» (۳)

حضرت در این سخن شوخی کردن را در زمره بسیاری از کارهای بیهوده و بی ثمر قرار می دهند که انسان را از یاد آخرت غافل می‌کند. گاهی اوقات انسان آن قدر در شوخی و خنده‌های بی مورد زیاده‌روی می‌کند که دیگر جایی برای توجه به خداوند در دل آن‌ها باقی نمی‌ماند. در واقع شوخی بسیار مانند خنده زیاد دل را می‌میراند.

۲. «مردى شوخى‏ نکرد، جز آنکه پاره‏اى از عقل خود را بیرون انداخت.» (۴)

۳. «غلبه کردن شوخی در انسان تصمیم جدی او را در کارها باطل کند.» (۵)

۴. «شوخی بسیار نشانه نادانی است.» (۶)


۵. «مزاح و شوخی سبب جدایی است و کینه در پی دارد.» (۷)

۶. «آفت هیبت و شکوه انسان مزاح و شوخی است.» (۸)

۷. «کسی که شوخی بسیار کند، وقار و سنگینی او کم شود.»(۹)

۸. «کسی که شوخی کند او را سبک شمارند.»(۱۰)

اما جدای از مضرات شوخی زیاد برای شخصیت و تعالی روحی انسان، شوخی می‌تواند در بسیاری از موارد مفید باشد. هرچند که شاید تشخیص جایگاه شوخی به‌جا کار سختی باشد، اما شوخی درست و به موقع خالی از فایده نیست.

موقعیت و جایگاه شوخی

نکته ای که همیشه باید در شوخی کردن مد نظر داشت موقعیت و جایگاه آن است. آیا واقعا فضا و موقعیت ظرفیت شوخی ما را دارد؟ یا شوخی کردن در این فضا باعث سبک مغز جلوه کردن ما می‌شود؟ اما اگر شوخی همراه با نکاتی ظریف باشد قطعا تبعات فوق را در پی نخواهد داشت. در بسیاری اوقات انسان‌ها در شوخی بر ارزش‌های اخلاقی پای نهاده و با شوخی یکدیگر را به تمسخر می‌گیرند و با بیان خلقیات منفی افراد حاضر، بذر کینه می‌کارند.

گاهی اوقات نیز افراد در شوخی های خود ادب را لحاظ نمی‌کنند و این شوخی وقار و متانت آنها را خدشه‌دار می‌کند.

حربه‌ای مفید برای ایجاد روابط دوستانه و محبت آمیز

اما اگر این شوخی برای تلطیف فضا و ملازم با اخلاقیات و رعایت ادب و بدون تمسخر گرفتن افراد باشد؛ فواید بسیاری هم به دنبال خواهد داشت. شوخی می‌تواند یکی از حربه‌های مفید برای ایجاد روابط دوستانه و محبت آمیز باشد. انسان‌ها می‌توانند با شوخی‌های خود سنگینی فضا را بشکنند و روابط را نزدیک‌تر سازند.

از عوامل مهم موفقیت سخنرانان


شوخی می تواند یکی از عوامل مهم موفقیت سخنرانان باشد. وقتی خستگی و بی حوصلگی در مخاطب سرایت کرده و روحیه خواب آلودگی در همه محیط نشت یافته است؛ یک شوخی کوچک می‌تواند محیط را برای ادامه سخنرانی فراهم‌تر کند. نکته‌ای که بسیاری از سخنرانان از آن غفلت می‌کنند و بازدهی سخنان خود را پایین می‌آورند.

در نتیجه می توان گفت در شوخی کردن باید حد اعتدال را رعایت نمود تا از مضرات بی شمار آن در امان بود و از فواید آن بهره‌مند گردید.

برچسب‌ها:
بهترين خودروها در ايران کدامند؟

به نقل از ایسنا، براساس آخرين تحقيقات انجام شده، در بين خودروهاي كمتر از ۱۰ ميليون تومان، ام وي ام ۱۱۰ با كسب ۶۵۸ امتياز از مجموع هزار امتياز در نظر گرفته شده، بيش‌ترين ميزان رضايتمندي مشتريان را به خود اختصاص داده است.

در اين گروه خودروهاي روآ با ۶۲۰ امتياز و سايپا۱۱۱ با ۶۱۳ امتياز از مجموع هزار امتياز مربوط به رضايت مشتريان در رده‌هاي دوم و سوم قرار دارند.

سايپا ۱۳۱ با ۶۰۷ امتياز، سايپا۱۴۱ با ۶۰۵ امتياز، سايپا۱۳۱ با ۶۰۲ امتياز و سايپا صبا با ۵۹۷ امتياز در رده‌هاي بعدي اين جدول قرار گرفته‌اند.

بين ۱۰ تا۲۰ ميليون تومان؛ پژو۲۰۶ اس.دي و تندر۹۰
طي مصاحبه‌هايي كه با حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر از خريداران خودروها صورت گرفته است، در نيمه نخست امسال مشتريان از ميان خودروهايي با قيمت بين ۱۰ تا۲۰ ميليون تومان، بيشترين ميزان رضايت را از ۲۰۶ اس دي داشته‌اند و به آن ۷۳۴ امتياز داده‌اند.

پس از اين خودرو، تندر۹۰ پارس خودرو با ۷۳۳ امتياز، ‌پژو۲۰۷ با ۷۲۵ امتياز‌، تندر۹۰ ايران خودرو با ۷۱۹ امتياز و پژو ۲۰۶ با ۷۱۴ امتياز در رده‌هاي دوم تا پنجم قرار دارند.

ام وي ام ۵۳۰ با ۶۹۱، ريو با ۶۸۸، سورن با ۶۸۶، سمندEF۷ با ۶۷۲ و سمندLX با ۶۶۰ امتياز رتبه‌هاي پنجم تا دهم جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

چري ويانا با ۶۵۶ امتياز،‌ سمند SE با ۶۴۸ امتياز، پژو پارس با ۶۴۱ امتياز، پژو۴۰۵ با ۶۳۷ امتياز و ‌تيبا با ۶۳۰ امتياز در ديگر رده‌هاي اين جدول قرار دارند.

خودروهاي لوبو و ليفان ۵۲۰ نيز از ديگر محصولات زير۲۰ ميليوني هستند كه در اين نظرسنجي اظهارنظري درباره آن‌ها به ثبت نرسيده است.

بين ۲۰ تا۳۰ ميليون تومان؛ مگان
اما در ميان خودروهايي كه قيمتي بين ۲۰ تا۳۰ ميليون تومان دارند، مشتريان بيشترين ميزان رضايت را از مگان ۱۶۰۰ داشته‌اند و به آن ۷۵۶ امتياز داده‌اند.

پس از مگان‌، ام وي امX۳۳با ۷۳۶ امتياز و هيوندا ورنا با ۷۱۹ امتياز در رده‌هاي دوم و سوم قرار دارند.

بين ۳۰ تا ۴۰ ميليون تومان،؛ ام جي روور
هم‌چنين در ميان خودروهاي ۳۰ تا ۴۰ ميليون توماني، ام جي روور ۵۵۰ با ۷۸۹ امتياز درصدر قرار دارد و پس از آن مگان ۲۰۰۰ با ۷۷۱ امتياز و هيوندا آي۲۰ با ۷۵۹ امتياز در جايگاه دوم و سوم رضايت مشتريان قرار دارند.

مزدا ۲ و هيوندا آوانته نيز با ۷۴۴ و ۷۳۶ امتياز در رده‌هاي بعدي اين جدول قرار دارند.

بين ۴۰ تا ۵۰‌ ميليون تومان؛ كيا نيوسراتو
اما در بين خودروهاي ۴۰ تا ۵۰ ميليون توماني، اين روزها كيا نيو سراتو با ۸۰۹ امتياز بيشترين ميزان رضايت مشتري را به خود اختصاص داده و پس از آن كيا سراتو كوپه با ۷۹۸ امتياز و نيو مزدا۳ با ۷۹۲ امتياز در رده‌هاي دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

هيوندا آي۳۰با ۷۸۹ امتياز‌، نيسان ماكسيما با ۷۶۲ امتياز و گرند ويتارا با ۷۵۴ امتياز در رده‌هاي بعدي اين جدول قرار گرفته‌اند.

بالاي ۵۰ ميليون تومان؛ ‌پورشه
در نهايت در ميان خودروهاي گران قيمتي كه بيش از ۵۰ ميليون تومان قيمت دارند، پورشه كاين با ۸۸۱ امتياز‌، هيوندا جنيسيس با ۸۴۳ و ‌هيوندا سوناتا با ۸۳۰ امتياز در رده‌هاي اول تا سوم قرار دارند.

جنيسيس كوپه (۸۲۱)، كيا موهاوي(۸۱۸) كيا سورنتو(۸۱۶) نيسان تيانا(۸۱۴)، تويوتا اريون (۸۰۹)، هيوندا سانتافه (۸۰۵)، هيوندا آي ايکس ۵۵ و كيا اسپورتيج مشتركا با ۷۹۹ و هيوندا آي ايکس ۳۵ با ۷۹۶ امتياز در رده‌هاي بعدي قرار دارند. البته در اين رده سانگ يانگ ركستون‌، سانگ يانگ كايدون و سانگ يانگ اكتيون نيز قرار دارند كه ميزان رضايتمندي مشتريان نسبت به آنها مشخص نشده است.

خودرو ارزان‌تر‌ با رضايت بيشتر
در مجموع اگر ميزان رضايتمندي مشتريان از تمام خودروهاي مورد نظرسنجي قرار گرفته را بررسي كنيم، در مي‌يابيم كه پورشه كاين با ۸۸۱ امتياز بالاترين ميزان رضايتمندي را به خود اختصاص داده است كه البته با توجه به قيمت بالاي ۵۰ ميليون توماني آن تا حدي اين مساله قابل توجيه است، چرا كه به غير از خودروهاي بالاي ۵۰ ميليوني هيچ يك از خودروهاي گروه‌هاي ديگر به امتياز ۸۰۰ دست نيافته‌اند و بدين ترتيب اكثر خودروهايي كه قيمتي بالاي ۵۰ ميليون تومان دارند، در رده‌هاي اول تا نهم جدول رضايتمندي قرار گرفته‌اند.

البته كيا نيوسراتو كه در رده‌ قيمتي بين ۴۰ تا ۵۰ ميليون قرار مي‌گيرد هم با كسب ۸۰۹ امتياز از برخي از ماشين‌هاي بالاي ۵۰ ميليوني، بالاتر قرار گرفته و به طور مشترك با تويوتا اريون هم امتياز شده و در رده هشتم جدول قرار دارد.

ام جي روور ۵۵۰ نيز با اينكه قيمتي بين ۳۰ تا ۴۰ ميليون تومان دارد، با كسب ۷۸۹ امتياز از نظر رضايتمندي، امتياز بيشتري نسبت به خودروهاي گران‌تري همچون نيسان ماكسيما (۷۶۲) و گرند ويتارا (۷۵۴) به خود اختصاص داده و ميزان رضايت از آن با هيوندا آي۳۰ برابري مي‌كند.

مگان۲۰۰۰ نيز با اينكه بين ۳۰ تا ۴۰ ميليون تومان قيمت دارد، با ۷۷۱ امتياز از ماكسيما و گرند ويتارا كه بين ۴۰ تا ۵۰ ميليون قيمت دارند جلوتر است.

هم‌چنين مگان۱۶۰۰ با قيمتي بين ۲۰ تا ۳۰ ميليون از مزدا ۲ و هيوندا آوانته كه حدود ۳۰ تا ۴۰ ميليون قيمت دارند، از رضايتمندي بيشتري برخوردار است.

ام وي ام X۳۳ (تيگو) نيز با قيمت نزديک به ۳۰ ميليون تومان از نظر رضايتمندي با هيوندا آوانته كه بين ۳۰ تا ۴۰ ميليون قيمت دارد، برابري مي‌كند.

هم‌چنين ام وي ام ۱۱۰ كه قيمتي كمتر از ۱۰ ميليون تومان دارد، از نظر ميزان رضايتمندي مشتريان از چري ويانا‌، سمندSE، پژو پارس و پژو ۴۰۵ كه قيمتي بين ۱۰ تا ۲۰ ميليون تومان دارند، بالاتر است.

در اين نظرسنجي ۴۸ خودروي سواري از ۱۲ شركت عرضه كننده خودرو مورد بررسي قرار گرفته‌اند و پنج موضوع «بدنه»، «مجموعه نيرو محركه و سوخت رساني»، «مجموعه تعليق و انتقال قدرت»، «ايمني» و «تهويه مطبوع و وسايل برقي» جزو شاخص‌هاي اصلي نظرسنجي بوده‌اند.

البته گويا در اين نظرسنجي خودروهاي شركت كرمان خودرو، خودروسازان بم و رامك خودرو به علت عدم ارائه آمار فروش خودرو در شش ماهه اول امسال مورد ارزيابي قرار نگرفته اند.

برچسب‌ها:
یک کارگر معدن چقدر عمر می کند؟

تقریبا هروقت کارگری زبان می گشود که از سر درون بگوید یک جا در تخیل رییس داشت ریزش می کرد و ما هم می گرخیدیم که نکند مدفون شویم و زود محل را ترک می کردیم.
یک کارگر معدن چقدر عمر می کند؟

 کامران نجف زاده در وبلاگ خود نوشت: تصویربردارم می گفت همین یک کارمان مانده بود. راست می گفت. رفته بودیم صد و پنجاه متر زیر زمین.

ما در دل یک معدن ذغال سنگ بودیم. مسوول معدن مدام جو می داد. یعنی تا می آمدیم از کارگرها بپرسیم که اوضاعتان چطور است؟ می‌گفت:"آقا بریم اینجا یک وقت ریزش میکنه"!

تقریبا هروقت کارگری زبان می گشود که از سر درون بگوید یک جا در تخیل رییس داشت ریزش می کرد و ما هم می گرخیدیم که نکند مدفون شویم و زود محل را ترک می کردیم.

کارگرهای معدن اگر انفجاری رخ ندهد،اگر سیگاری نباشند،اگر دچار خفگی نشوند و دهها اما و اگر دیگر، باز هم کمتر از پنجاه سال عمر می کنند. دلیلش هم ذرات ذغالند که وارد ریه‌هایشان می‌شود و زود می‌میرند.

یادم هست دو سال پیش در مستندی از واحد مرکزی خبر به نام معدن پابدانای کرمان از هر آن کس که دستش می رسد خواستم لااقل یک لیوان شیر به این بچه ها بدهند. حتی با وزیر کار صحبت می کردیم و خبر نداشت همین یک لیوان شیر چقدر می تواند به سلامت جسمی و افزایش عمر و روحیه اینها کمک کند. تلفن را برداشت و دستور داد. امیدوارم مشکلشان حل شده باشد.

کارگرهای معدن، همان هایی که گاهی مدت‌ها خورشید را نمی بینند و برای لقمه ای نان حلال چه ها می کشند و گاهی سختی کار هم در فیش حقوقشان نمی آید اما خیلی با معرفت تر از آنی هستند که گمانش را ببری. راست می گویند که معدن "مرد" می سازد.

من با ارزش ترین هدیه دوران کاری ام را تا الان از همانها گرفتم. وقتی با دست های سیاهشان یادگاری نوشتند.ن وشتند ممنون به معدن ما آمدید. قابش کردم زدم روی دیواراتاقم.

من رفته ام به خانه کارگرهای معدنی که قطع نخاع شده اند. رفته ام به خانه مادری که با چهار تا بچه قد و نیم قد نمی تواند حق شوی مدفونش را از پیمانکار معدن بگیرد. حالا که در طبس، کوه مردان دیگری را به دل خویش کشیده همه خارج از سیاسی کاری ها و سیاه بازی های این روزها فکری به حال اهالی خانه شان کنیم. خورشید، جای دوری نمی رود.

برچسب‌ها:
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرج آنلاین و آدرس karajonline.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.