هيچ كس نگويد من تكليفى ندارم * * *
آنچه كه براى ما لازم است، اين است كه آحاد مردم، مسئولين، غير مسئولين، بخصوص جوانها، بخصوص كسانى كه سخن و حرفشان تأثير دارد، احساس مسئوليت حضور در صحنه را از دست ندهند. هيچ كس نگويد من تكليفى ندارم، من مسئوليتى ندارم؛ همه مسئولند. مسئوليت معنايش اين نيست كه اسلحه ببنديم، بيائيم توى خيابان راه برويم؛ در هر كارى كه هستيم، احساس مسئوليت كنيم؛ مسئوليت دفاع از انقلاب و از نظام جمهورى اسلامى؛ يعنى از اسلام، يعنى از حقوق مردم، يعنى از عزت كشور. اين، شرط اول: همه بايد اين احساس مسئوليت را داشته باشيم. و من مىبينم كه اين احساس مسئوليت را داريم. اين را مردم كشور ثابت كردند، ثابت ميكنند؛ حالا يك نمونهى واضحش همين 9 دى بود كه اشاره كردند؛ نمونههاى ديگرى هم هست؛ 22 بهمن در پيش است، دههى فجر در پيش است. مردم حضور خودشان را، آمادگى خودشان را، سرزندگى و نشاط خودشان را نشان دادهاند، باز هم نشان خواهند داد.
*دیدار مردم مازندران در سالگرد حماسه 6 بهمن 6/11/1388*
******************************************************************************************************************
مشتی بر دهان فتنهگران**
فتنهى سال گذشته جلوهاى از توطئهى دشمنان بود؛ فتنه بود. فتنه يعنى كسانى شعارهاى حق را با محتواى صددرصد باطل مطرح كنند، بياورند براى فريب دادن مردم. اما ناكام شدند. هدف از ايجاد فتنه، گمراه كردن مردم است. شما ملاحظه كنيد؛ مردم ما در مقابلهى با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دى در سرتاسر كشور مشت محكمى به دهان فتنهگران زد. اين كار را خود مردم كردند. اين حركت - همان طورى كه گويندگان و بزرگان و همه بارها گفتهاند - يك حركت خودجوش بود؛ اين خيلى معنا دارد؛ اين نشانهى اين است كه اين مردم بيدارند، هشيارند. دشمنان ما بايد اين پيام را بگيرند. آن كسانى كه خيال ميكنند ميتوانند ميان نظام و ميان مردم جدائى بيندازند، ببينند و بفهمند كه اين نظام، نظام خود مردم است، مال مردم است. امتياز نظام ما به اين است كه متعلق به مردم است. آن كسانى كه با همهى وجود نظام جمهورى اسلامى را و اسلام را و اين پرچم برافراشته را در اين كشور نگه داشتهاند، در درجهى اول خود مردمند؛ دشمنان ما اين را بفهمند. سردمداران دولتهاى مستكبر - و در رأس آنها آمريكا - عليه ملت ما حرف ميزنند، توطئه ميكنند، گاهى شعار ميدهند، گاهى اظهارات مزوّرانه ميكنند، گاهى صريحاً دشمنى ميكنند، گاهى در لفافه ميبرند؛ اينها همه براى اين است كه تحليل درستى از مسائل ايران و شناخت درستى از ملت ايران ندارند. ملت ما ملت بيدارى است، ملت هشيارى است.
بيانات در ديدار هزاران نفر از مردم استان گيلان 8/10/1389
برچسبها:
منتشر شده در تاریخ یک شنبه 8 دی 1392برچسب:بیانات مقام معظم رهبری , فتنه گران 88,بصیرت, توسط محمـــداحمـــــدوند
باسمه تعالی
روابط عمومي توجيه گر و رکود سازمان
چو چشم پوشیم وکس نبینیم همه چشم پوشندومارا نبینند
روابط عمومي به عنوان بازوي توانمند مديريت، از مهمترين واحدهاي هر سازماني به شمار ميآيد.
اين بخش ميتواند در پي انجام وظايف سازماني خويش به عنوان يك پل ارتباطي بين سازمان با درون و بيرون آن عمل كند. که این مهم به دو عامل اصلی وابسته است ، اول نگاه مدیران سازمان به روابط عمومی ،دوم تخصص وتوانائی وجسارت مدیران حوزه روابط عمومی . حال برای آنکه بهتر به وظایف ونقش روابط عمومی در سازمان ها پی ببریم ابتدا به سه حالت روابط عمومی می پردازیم؛
الف ) - روابط عمومي تحليل گر يك روابط عمومي با برنامه است كه پيشاپيش امور، رويدادها و روندها حركت مي كند و به سطح مشاور مديريت ارتقاء مي يابد و در تعيين سياست ها و خط مشي هاي سازمان مشاركت مي نمايد. اين روابط عمومي تقويت درك متقابل با مخاطبان را هدف خود قرار داده و با اعتماد به نفس و استدلال و منطق قوي ضمن صيانت از منافع سازمان، از منافع مردم، دولت و سازمان هاي ديگر هم پاسداري مي كند. .
روابط عمومي تحليل گر خواست ها، نيازها و گرايش هاي مخاطبان سازمان را تشخيص داده و به مديران سازمان انتقال مي دهد و با ارائه مشاوره هاي تخصصي به سياستگذاران سازمان سهم قابل ملاحظه اي در تدوين سياست ها و برنامه هاي اجرايي سازمان ايفاء مي نمايد.
ب ) - روابط عمومي تبيين گر در خوشبينانه ترين شكل خود يك روابط عمومي توصيف كننده و روايتگر است كه به دنبال رويدادها و وقايع حركت مي كند و تنها به شرح و بيان و گزارش آن ها مي پردازد. اين نوع روابط عمومي فاقد برنامه استراتژيك و برنامه هاي اجرايي است و به صورت منفعل، بدون ابتكار و خلاقيت با روزمرگي انجام تكليف مي كند.
.
ج ) - روابط عمومي توجيه گر يك روابط عمومي سازمان محور و مدير محوراست كه به طور مستمر درتوجيه ديدگاههاي مديران سازمان و منافع سازمان خود مي كوشد و با تحريف ، پنهان كاري، دروغ و گمراهي و بستن راههاي نشر اطلاعات واقعي و عيني سازمان به خارج با حجم زيادي از اطلاع رساني و تبليغات فريب دهنده سعي در بَزَك كردن اهداف برنامه ها و فعاليت هاي سازمان مي نمايد.
از آنجایکه امروزه مرزهای ارتباطی شکسته شده وکشورها،سازمان ها وحتی افراد به دنبال کشف حقایق وراهکارهای مناسب برای بهتر زیستن وادامه حیات خود هستند دیگر توجیه وپنهان کاری چیزی جزء شکست ونابودی را در پی نخواهد داشت.حال جای تامل است که آیا روابط عمومی توجیه گر که یک مشاطه گر وبزک کننده است و بیشتر شایسته تبلیغاتچی با معنی منفی كلمه است و فاقد برنامهریزی ادواری و مدون است كه به صورت منفعل به دنبال حوادث و رویدادها میدود و با منطقی سطحی و استدلالهایی غیرقابل باور و با غوغاسالاری با انجام فعالیتهای ارتباطی پرخرج و عمدتا پر هزینه و پر زرق وبرق سعی در توجیه رویدادها، اقدامات و تصمیمات مدیران سازمان دارد،می تواند در دنیای رقابتی امروز دوام خود وسازمان را تضمین کند ، روابط عمومی هائی که این شیوه را انتخاب می کنند وبه دنبال بقاء سازمان هستند ذهی خیال باطل است ، چون نه تنها واحد روابط عمومی بلکه کل سازمان را به سمت شکست ونابودی خواهد کشاند.
لذا هویدا است که پس از نگاه نا معقول مدیران سازمان ها به روابط عمومی يكي از ضعف هاي بزرگ روابط عمومي فقدان همگامي استعدادذاتي و مدارج تحصيلي است. همچنين مديران روابط عمومي بايد به دو علم ارتباطات و مديريت آشنايي كامل داشته باشند. بيشتر مديران روابط عمومي فاقد نگرش تفكرمدارانه به روابط عمومي هستند . داشتن تحصيلات مرتبط ، توانمندي و استعداد ذاتي براي يك مدير از ويژگيهاي مهم است. مديران ارشد بايد شناخت دقيقي از حوزه هاي روابط عمومي داشته باشند . روابط عمومي تركيبي از فن و هنر و برقراري ارتباط صحيح با مردم است. يك مدير موفق روابط عمومي بايد فرهنگ عمومي كشور را به خوبي بشناسد و از طرفي با علوم جامعه شناسی، روانشناسي و روانشناختي نيز تا حدي آشنايي داشته باشد. سايرمشخصه هاي يك مدير روابط عمومي خوب و كارآمد صاحب نظر بودن او در امور فرهنگ اجتماعي، بهره مندي چگونگي استفاده از مشاوره نيروهاي كارشناس بيرون از سازمان ، تسلط بر فعاليتها و ساز و كار وتصميمات سازمان مربوطه است. که در صورت تغییر نگاه مدیران ارشد ومدیران روابط عمومی ولحاظ کردن مواردی که پیشتر عنوان شد ما میتوانیم سازمانی فعال،پویا وموفقی داشته باشیم در غیر اینصورت روابط عمومی مجبور به توجیه وبزک سازمان خواهد بود واینجا همان نقطه آغاز ین حرکت به سمت سراشیبی است. امروزه هیچ نهادی بدون تکیه بر مدیریت و تدبیرنمی تواند، حیات و تقویت سرمایه های خود را تضمین نماید. اصلی ترین عامل موفقیت، توسعه و تکامل مجموعه های اداری، آموزشی، علمی، هنری، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را می بایست در مهارت های مدیریتی آن ها جستجو نمود.نه در توجیه وپنهان کاری که این نوع حرکت دردنیای امروزی کاملا مردود وبه عبارتی محکوم به شکست است.
(محمد احمدوند کارشناس روابط عمومی)
برچسبها:
منتشر شده در تاریخ یک شنبه 8 دی 1392برچسب:روابط عمومی, رکود سازمان ,مدیریت , سازمان,احمدوند, توسط محمـــداحمـــــدوند
|
درباره وبگاه
قال رسول الله - صلی الله علیه و آله - : لا یَزالُ النّاسُ بِخَیرٍ ما أمَرُوا بِالمَعرُوفِ و نَهَوا عَنِ المُنكَرِ و تَعاوَنُوا عَلَی البِرِّ وَ التَّقوی .
«تهذیب الأحكام، ج 6، ص 181»
رسول خدا - صلی الله علیه و آله - فرمود: مردم همیشه در خیر خواهند بود تا وقتی كه امر به معروف و نهی از منكر می كنند و در نیكی و پرهیزكاری یكدیگر را یاری می رسانند.
باعرض سلام و خیرمقدم خدمت شما بازدید کننده گرامی این محیط پایگاهی خبری - تحلیلی در مورد مسائل گوناگون اجتماعی.سیاسی.فرهنگی و علوم ارتباطات و رسانه ای می باشد.ما را در ارائه بهتر مطالب یاری بفرمایید.منتظر نظرات خوبتان هستیم.باتشکر.محمــــداحمـــــــدوند
لینک دوستان
آرشیو مطالب
نویسندگان
دیگر موارد
Alternative content |