پایگاه خبری - تحلیلی
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
قلیان؛ سیگاری در ابعاد خیلی بزرگتر

روزنامه زاینده‌رود - امیرحسین مجیری: «ضرر قلیان بسیار بیش تر از سیگار است.» جمله ای که بارها از سوی مسئولین و کارشناسان بهداشت تکرار شده اما هنوز هم برای بسیاری از مردم قلیان به اندازه ی سیگار قبیح نیست. در هفته ی جهانی بدون دخانیات سراغ این موضوع رفتیم.

قلیان مضرتر از سیگار

حسین صفاری، مدیر بهداشت محیط استان اصفهان می گوید: مضرات قلیان به مراتب بیش تر از سیگار است. یک سیگاری به طور متوسط بین 8 تا 12 نخ سیگار می کشد که برابر با 45 تا 70 پُک سیگار در روز است که این باعث استنشاق نیم تا شش دهم لیتر دود می شود. ولی در هر وعده قلیان، پانزده صدم تا یک لیتر دود استنشاق می شود.

به گفته وی، دلیل عمده ی این مسئله، مسیر طولانی از کوزه تا سر نی قلیان است. مسیری که دود در آن حرکت می کند و حدود دو متر می شود. در سیگار فرد می تواند دود را فرو ندهد ولی در قلیان به دلیل همین مسیر طولانی مقدار زیادی از دود وارد ریه می شود. علاوه بر این در سیگار معمولا بهترین نوع توتون استفاده می شود ولی در قلیان، چه سنتی و چه میوه ای از بدترین نوع و ضایعات تنباکو استفاده می شود. در تنباکوی میوه ای بعضی وقت ها از ضایعات هم بدتر است. در سال گذشته ما هشت محل تولید تنباکوی جعلی را کشف کردیم که ضایعات تنباکو را که پر از آلودگی های میکروبی بوده با رنگ های شیمیایی (به جای اسانس خوراکی) مخلوط کردند و برای قلیان استفاده می کنند

برچسب‌ها:
نماینده‌ای که با ریخت و پاش رأی بگیرد، شایسته ریاست کمیسیون ‌نیست

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت‌وگو می‌کرد، درباره بی‌اخلاقی‌‌ برخی نمایندگان برای تصدی ریاست کمیسیون‌های مجلس ‌‌لابی‌گری‌ها در این زمینه اظهار داشت: در هر انتخاباتی اگر فردی از راه‌های غیرمرسوم، غیرمتداول، راه‌هایی که ابهام شرعی دارد و همچنین با هزینه کردن، دعوت دیگران و ریخت و پاش‌های غیرمعقول بخواهد رای دیگران را جلب کند، کاری غیرقانونی و غیرشرعی انجام داده و این اقدام او به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: ملت ایران این روش‌ها را قبول ندارند و مطمئنا اگر مشخص شود که فردی دست به چنین اقداماتی زده، توسط خود مردم طرد می‌شود بنابراین باید در حوزه انتخابات توانمندی‌ها، کارآمدی‌ها، سوابق و تجربه‌ها به میان بیایند.

این نماینده مجلس بر همین اساس تاکید کرد: طبیعتا افراد برای انتخاب شدن باید خود را معرفی کرده و هر کاندیدایی باید مشخصات و تخصص خود را بگوید و همچنین عنوان کند "اگر رئیس کمیسیون شود، چه اقداماتی می‌تواند، انجام دهد" بنابراین هر فردی که کاندیداست، باید این جنبه‌ها را مطرح کند و سوابق و توانمندی‌ها خود را بگوید.

سلیمانی افزود: مطمئنا اینکه نماینده‌ای بخواهد دست به اقداماتی نظیر قوم‌گرایی بزند و به دیگر نمایندگان همشهری خود بگوید "چون شما همشهری و هم استانی من هستید، باید من رأی دهید"، نشان از یک ضعف دارد و کسانی که این کارها را می‌کنند، مطمئنا توانمندی‌های لازم برای ریاست کمیسیون را ندارند.

"این گونه اقدامات طبعاتی هم دارد؛ کسی که از طرق غیر‌متداول و نامشروع به دنبال گرفتن رای دیگران می‌رود، به نحوی خود را مدیون و وابسته به آن افراد می‌کند لذا لابی کردن به آن اسم که باید دیگران را دید و به هر قیمتی رأی‌شان را گرفت، مذموم است اما اگر منظور این است که شخص خود را معرفی کند و توانمندی‌ها و برنامه‌های خود را بگوید، معقول و مورد تایید است".

وی در پایان به این نکته هم اشاره کرد که هر کسی بخواهد از این روش‌های غیرمعقول پستی را به دست آورد، در واقع سقوط کرده و چون به افراد توانمندتر از خود اجازه نداده آن پست را بگیرد، مردم را هم محروم کرده و این ظلمی در حق خودش و مردم است، همچنین این موضوع در سخنان و فرمایشات حضرت امام (ره) هم است که اگر کسی بداند فردی از او توانمند‌تر است، باید کنار رود و خودش نیز مبلغ آن فرد باشد.

برچسب‌ها:
حاجتی:مانکن‌های بدحجابی، سلامت خانواده‌ها را به خطر انداخته‌اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی hajati.org، حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اهواز اظهار داشت: آمریکا و سران اتحادیه اروپا بدانند که ملت ایران همانگونه که از ۱۰۰+۵۰ یعنی کشورهای حامی صدام هیچ ترسی نداشت، از تصمیمات گروه ۱+۵ هم هیچ باکی ندارد و هر تحرک کوچکی را پاسخی دندان شکن می‌دهد و پشت سر مقتدا و رهبر خود امام خامنه ای ایستاده است.

 
وی گفت: سرانه آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای مرتجع عربی بویی از انسانیت نبرده‌اند و قتل صد‌ها زن و کودک در بحرین و سوریه نشانه آشکار نقض حقوق بشر و ضد دموکراسی است.
 
در موضوع سوریه کسانی داعیه دار دموکراسی شده اند که خود بویی از انسانیت نبرده اند
 
مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر «این قرن، قرن نابودی استکبار است» و مقام معظم رهبری «امروز در شرایطی هستیم که باید پیچ بزرگی را عبور کنیم» ابراز داشت: در سوریه کسانی داعیه دار دموکراسی شده اند که خود بویی از انسانیت نبرده اند؛ اما آنها کور خوانده و با وجود رهبرانی چون حضرت آیت الله خامنه ای در ایران و سید حسن نصرالله در لبنان، هیچ غلطی نخواهند کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور بیش از ۳۰۰ خبرنگار از جهان در روز پس از رحلت امام خمینی(ره) اشاره و خاطرنشان کرد: این تعداد خبرنگار نه برای نشان دادن عظمت ایران، بلکه جهت مخابره کردن سقوط نظام جمهوری اسلامی آمده بودند.
 
انتخاب تاریخی مجلس خبرگان…
 
حجت الاسلام حاجتی با اشاره به انتخاب تاریخی مجلس خبرگان ادامه داد: خداوند برای بندگان صالح خود چیز دیگری را تقدیر کرد و مردی جانشین امام راحل شد که به خوبی حق رهبری را ادا کرد.
 
نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) همچنین به جمله معروف بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر این که «ما در دهان آمریکا می زنیم» اشاره کرد و گفت: اگر چه برخی از دوستان انقلاب این سخن امام را باور نکردند؛ اما دشمنان آن را باور داشتند و از این سخن امام خمینی(ره) در هراس افتادند که خوشبختانه اکنون شاهد تحقق آن فرمایش حکیمانه امام راحل هستیم.
 
حاجتی با اشاره به فجایع صورت گرفته در سوریه تصریح کرد: سران عربستان و قطر که بویی از دموکراسی و مردمسالاری نبرده‌اند چگونه می‌توانند احیاگر دموکراسی در سوریه باشند؟! زهی خیال باطل، در این دوران بحران زده جهانی نیاز به الگویی صالح و شایسته داریم که‌‌ همان امام خمینی (ره) و امام خامنه ای می باشند.
 
وی بار دیگر تأکید کرد: رژیم صهیونیستی و حامیان او بدانند هر تصمیم اشتباهی که در مقابل ایران بگیرند نتیجه آن همچون رعد بر سر خود آن‌ها فرود می‌آید.
 
گفتنی است در این زمان مردم با مشت های گره کرده پیاپی تکبیر های انقلابی سر می دادند که فضای شورانگیزی را در مصلای بزرگ اهواز بوجود آورده بود.
 
لزوم مقابله با مانکن‌ها در جامعه
 
امام جمعه موقت اهواز در ادامه با انتقاد از اقلیت کم توجه به حجاب در جامعه اسلامی، اظهار داشت: مسئولان و متولیان فرهنگی، انتظامی و قضایی باید برای مقابله با مانکن‌ها در سطح جامعه تصمیمی اتخاذ و اقدام کنند.
 
حاجتی خاطر نشان کرد: بسیاری بدحجابی‌ها به ویژه در بانوان ناشی از عدم اطلاع آنها نسبت به مسائل دینی و تأثیر آن بر خانواده و فرزندان است و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در حل این مشکل و بهبود وضعیت حجاب و پوشش تأثیر فراوان دارد.
 
 
خطیب جمعه اهواز تصریح کرد: شایسته نیست در سرزمین و استانی که خون ده‌ها هزار جوان شهید همچون سردارشهید علی هاشمی ها و شهید فرجوانی ها برای اجرای احکام اسلامی و حفظ نظام جمهوری اسلامی ریخته شده، اینگونه مظاهر بد حجابی و بد پوششی و مانکن‌ها به ویژه در برخی مناطق شهر دیده شود.
 
وی از نیروی انتظامی و ستاد احیای امر به معروف و دستگاه قضایی درخواست کرد با قاطعیت با مظاهر بدحجابی و گناه در جامعه برخورد کرده و اجازه ندهند برخی مناطق جولانگاه حضور آزاد اینگونه افراد لاقید و بی‌بند و بار شود.
 
در این بخش از خطبه ها نمازگزاران با سردادن تکبیر و ذکر صلوات به سخنان امام جمعه موقت اهواز را تایید نمودند.
 
برچسب‌ها:
دیدار نمایندگان بارهبر معظم انقلاب
محمد دهقان در گفتگو با مهر در خصوص برنامه صحن علنی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری گفت: یکشنبه هفته جاری حمید رضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی و غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس هشتم شورای اسلامی در صحن علنی مجلس گزارشی از روند خصوصی سازی در کشور و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ارائه خواهند داد.
 
نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه علنی روز سه شنبه نیز وزرای صنعت،معدن و تجارت و اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برای ارائه گزارشی از وضعیت اقتصاد و تولید و صنعت در کشور در صحن علنی مجلس حضور می یابند.
 
وی افزود: در این جلسه تعدادی از نمایندگان به قید قرعه نظرات کارشناسی خود را ارائه خواهند داد.
 
دهقان تاکید کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، نمایندگان مجلس پیش از اینکه وارد روند تصمیم گیری شوند باید در جریان وضعیت اقتصادی کشور قرار گیرند تا با شناختی درست نسبت به وضعیت کشور تصمیم گیری کنند.
 
دهقان افزود: چهارشنبه هفته جاری نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دیدار رهبر معظم انقلاب خواهند رفت.
 
به گزارش خبرنگار مهر هفته گذشته قرار بود وزرای صنعت و اقتصاد برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور در صحن علنی مجلس حضور یابند اما به دلیل سفر رئیس جمهور به چین و همراهی این وزرا با رئیس جمهور دستور کار مجلس تغییر کرده و وضعیت کشاورزی کشور با حضور وزیر کشاورزی در صحن علنی مجلس بررسی شد.
برچسب‌ها:
توده نورانی در آسمان موشک بالستیک از آب درآمد
ماجرای توده نورانی در آسمان و خط و نشان روسیه برای غرب با آزمایش موشک 11 هزار کیلومتری

 

مشاهده اشیاء نورانی در شهرهای ایران و برخی کشورهای خاورمیانه از جمله آسمان سوریه و اسرائیل، هر چند زمینه‌ساز بسیاری از گمانه‌زنی‌ها و نگرانی‌ها در این کشورها و خصوصا وحشت ساکنان سرزمین‌های اشغالی شد، اما پس از ساعاتی پرده از آزمایش مهم موشکی روسیه در کشاکش تهدیدات نظامی برای حمله به سوریه و تلاش امریکا برای تسلط نظامی بر شرق دور برداشت.

به گزارش رجانیوز، ، حوالی ساعت 22 شامگاه پنجشنبه 18 خرداد 1391، گزارش‌های متعددی از شهرهای کشور از جمله تبریز، کرمانشاه، تهران، قم، اراک و قزوین مبنی بر مشاهده یک توده نورانی و ناشناخته در آسمان منتشر شد. این توده نورانی که به شکل علامت تعجب (!)افقی در شمال غربی آسمان تهران نیز بخوبی روءیت شده بود، پس از 30 ثانیه ناپدید شد.

 
شاهدان عینی در توصیف این پدیده از انفجار ناگهانی نور سفیدی در آسمان سخن گفتند که ابری در اطراف آن شکل گرفته، به سرعت گسترش پیدا کرد و نیمی از آسمان را فرا گرفت.
 
 
این در حالی بود که مشاهده این پدیده در آسمان جمهوری آذربایجان، ایران، افغانستان، سوریه، لبنان و سرزمین‌های اشغالی حاکی از بروز یک انفجار بزرگ در ارتفاعی بسیار زیاد از سطح زمین و آزاد شدن انرژی عظیم از این انفجار بود. امری که در آذر 1388 در آسمان نروژ مشاهده شد و علت آن خارج شدن موشک روسی از مسیر و ایجاد مارپیچی نورانی در آسمان نروژ بود.
 
اما ساعتی پس از مشاهده این پدیده در عمده کشورهای خاورمیانه و گمانه زنی درباره شهاب سنگ و یا شی فضایی بودن این پدیده، وادیم کوال، رئیس بخش حفاظت اطلاعات نیروهای استراتژیک موشکی در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دیده شدن شی نورانی در آسمان‌های برخی کشورهای خاورمیانه و روسیه، نتیجه آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک بین قاره ای "Topol " بوده است.
 
 
این موشک ر که در ساعت 22:39 به وقت باکو آزمایش شده است، ابتدا ساکنان آستراخان و بلگراد این موشک در آسمان مشاهده کرده و پس از آن توسط ساکنان آذربایجان، ایران، افغانستان، لبنان، سوریه و سرزمین‌های اشغالی در آسمان رویت شده است.
 
 
برد موشک روسی "توپول ـام" با استناده به برخی شنیده‌ها 11 هزار کلیومتر بوده و به عبارتی یکی از استراتژیک‌ترین موشک‌های روسیه به شمار می‌رود.
 
اما آزمایش پر سروصدای موشک راهبردی و قاره‌پیمای توپول توسط روسیه در شرایطی صورت گرفته است که کشورهای غربی به دنبال باز کردن راهی برای مداخله نظامی در سوریه هستند. امری که بصورت علنی با مخالفت روسیه مواجه شده و گسیل دو ناو جنگی به بندر طرطوس در نزدیک سوریه نیز در همین راستا ارزیابی شده است.
این در حالی است که همزمان با برگزاری اجلاس شانگهای در کشور چین، این نهاد شرقی بر عدم مداخله نظامی در موضوع سوریه تاکید و با آن مخالفت کرده بود.
 
 
به نظر می‌رسد آنچنان که برخی تحلیل گران معتقدند، موضوع سوریه با عث تجدید جنگ سرد میان شرق و غرب شده و این موضوع ظاهرا پس از به قدرت رسیدن پوتین شتاب بیشتری نیز گرفته است
برچسب‌ها:
نگاهی به فیلم «شور شیرین»
بسيجي خوب، بسيجي زنده است

 

گروه فرهنگی - محمد الیاس قنبری: هيچ روايتي بي قهرمان نمي تواند باشد. كنشگراني كه اعمال نيك و بد داستان را انجام مي دهند و يا اعمال نيك و بد داستان در نسبت با آنها و موثر بر آنها صورت مي گيرد. در صورت اخير، قهرمان، قهرمان قرباني خواهد بود. قهرمان قرباني كمتر كنش گر و بيشتر كنش پذير است. البته قهرمان را در اينجا لزوماً نبايد به معناي اسطوره اي آن دريافت. قهرمان در دوره معاصر به يك كنش گر ساده و زميني فروكاسته شده است. در مقابل اين قهرمان هاي روزمره زميني، قهرمان اسطوره اي قرار دارد كه مافوق بشر عمل مي كند. اما قهرمان واقعي را بايد در جايي ميان اين دو قهرمان پردازي جست. در افتادن به قهرمان پردازي هاي كاذب و اغراق آميز از يك سو و فروكاستن قهرمان به يك موجود خاكي و ميانمايه از سوي ديگر در افتادن به ورطه افراط و تفريط است. اساساً موجوديت انساني در تعليق ميان اوج و حضيض آسمان و زمين است كه او را يكتاي مخلوقات كرده است.

شهيد نشدن قهرمان داستان و راست قامتي و فائق آمدن او بر دشمن از نقاط مثبت فيلم شور شیرین است. مولف، گرچه قرباني شدن پاسدارهاي دكل بنفشه را نشان مي دهد اما به قرباني جلوه دادن پاسدارها اكتفا نمي كند و از قهرمان قرباني به قهرمان منجي عبور مي كند. شور شيرين از معدود فيلم هاي دفاع مقدس است كه بسيجي خوب را تنها بسيجي شهيد معرفي نمي كند بلكه بسيجي خوب را بسيجي راست قامت و پر از بغض و كينه از دشمن نيز جلوه می دهد. این چنین است که می بینیم، محمود كاوه حتي در بازجويي از اسيري كه از دشمن گرفته است با شدت و غلظت فراواني عمل مي كند.

سينماي جنگ غالباً رنگ و بوي جنوب و خوزستان دارد و در آن كمتر به جبهه غرب و كردستان پرداخته شده است. پرداختن به موضوعاتي چون غائله ضد انقلاب و كوموله و دموكرات از مغفولات سينماي دفاع مقدس است. شور شيرين را مي بايست از پيشقدمان اين نحو ارائه سينماي مقاومت و پايداري تلقي كرد. در مجموع، فيلم، مخاطب را راضي نگه مي دارد و ضمن ارائه محتوايي ارزشي به ورطه شعار نمي افتد. بازنمايي مناسبي از سپاه و پاسدار در فيلم مشاهده مي شود اما به نظر در بازنمايي ضدقهرمان ها و خبيث جلوه دادن آنها قدري اغراق شده است.

محمود كاوه زيرك است. محمود كاوه ارتباطات خوبي دارد و دور و بر او را انواع و اقسام آدم ها از ارتشي و بسيجي و كردهاي بومي فراگرفته اند. با افراد تحت فرماندهي اش رابطه اي دوستانه دارد و حتي براي آنها هديه مي خرد. محمود كاوه پر جنب و جوش است و مدام در تكاپو و در حال كشيدن نقشه براي سركوب ضد انقلاب هاي دموكرات كردستان و محمود كاوه موجودي است كه دشمن از او حساب مي برد و از او هراس دارد. محمود كاوه نسبت به ضد انقلاب بغض و كينه دارد و همواره در صدد است تا سخت ترين ضربات را بر آنها وارد كند. اين توصيفات ضمن اينكه در جاي خود خوب اند اما هيچ وجه امتيازي براي يك فرمانده شهيد ايجاد نمي كنند. اين سخن به اين معنا نيست كه براي ممتاز كردن شخصيت قهرمان قصه لزوماً شهادت اش را بايد به تصوير كشيد. اما ميان شهادت و مقام شهادت تفاوت است. قرار نيست همواره قهرمان قصه شهيد شود اما نبايد از ياد برد كه قرار است شخصيتي لايق شهادت به تصوير كشيده شود. هر چقدر هم دلاوري و شجاعت به مخاطب نشان دهيم باز مخاطب از خود خواهد پرسيد كه اين دلاوري ها و جان بركفي ها از كجا پديد آمده است؟ ريشه و اساس و بنياد كجاست؟ اين كنش هاي قهرمانانه چه معنايي دارند؟ به كجا ارجاع مي يابند؟ و الا بروسلي و راكي و رمبو نيز قهرمان اند. اصلاً شهادت مگر چيزي به غير از تنگ شدن قفس جسم براي روح رشادت يافته است؟

اما اينكه بزرگي روح را چگونه مي توان به تصوير كشيد خود از آن معماهايي است كه هنرمند سينماگر ما بايد راه حلي براي آن بيابد. راه يافتن به دنياي درون قهرمان و شنيدن حديث نفس او با معبود خويش در خلق چنين موقعيتي مي تواند موثر باشد. موقعيتي كه درباره كاوه در اين فيلم نمي بينيم ولي به عنوان مثال در از كرخه تا راين درباره كاراكتر سعيد مشاهده مي كنيم آنجايي كه كنار رودخانه راين فرياد مي زند : ((خدا خدا خدا چرا اينجا؟ من شاكي ام من شكايت دارم....)) تنها در چنين صورتي است كه سينماي جنگ را از چنگال ادعاهاي ناسيوناليستي مي رهاند و معناي فراخ تري به نام جهاد براي خدا را به آن مي دهد.

 

برچسب‌ها:
ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بدون مدیر است

بولتن نیوز: از زمان انتخاب سعید مرتضوی به سمت مدیرعامل تامین اجتماعی، در سه ماه گذشته و تحولات و انتقادهای پیرامون آن، و همچنین انتقال چند مدیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تامین اجتماعی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با کم توجهی و نبود مدیر ارشد و مدیران توانمند دیگر همراه شده و ضرورت دارد که هر چه زودتر مدیرانی توانمند برای اداره این ستاد مهم اقتصادی معرفی شوند.

اگر چه مدیران قبلی که عملا فعالیت های اجرایی ستاد را به عهده داشته اند هنوز در ستاد حضور و فعالیت دارند، اما در عین حال، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید مدیر ارشد داشته باشد و چند نفر از مدیران زبده اقتصادی و حقوقی در این نهاد مهم مشغول فعالیت شوند و به دولت و نهادهای مسوول و مجلس و.... گزارش بدهند و ارتباط ستاد با سایر دستگاه های اجرایی با مشکل مواجه نشود.
 
نکته حایز اهمیت این است که بخشنامه های رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، معادل مصوبات هیات دولت است و اگر مدیریت این ستاد هر چه زودتر کامل شود، می تواند در بهبود شرایط اقتصاد کشور، کاهش قاچاق، مقابله با گرانی ها، مقابله با آثار تحریم ها و.... موثر باشد.
 
ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از مهمترین دستگاه های اجرایی اقتصادی کشور و بازوی توانمند دولت در مقابله با قاچاق، رفتارهای غیر شفاف و غیر قانونی، سیاه و خاکستری است و بدون مدیر توانمند و موثر، نمی تواند در حد مورد انتظار عمل کند. لذا در شرایط کنونی با برخی تحریم های بانکی و اقتصادی و قاچاق کالاو ارز مواجه است، ضرورت دارد که این دستگاه مهم اجرایی، هر چه زودتر ساماندهی شود و مدیریت آن تکمیل شود.
 
با توجه به این که امسال، سال تولید ملی، حمایت از سرمایه و کار ایرانی نامگذاری شده است، توانمند سازی مدیریت این ستاد مهم اقتصادی می تواند به بهبود کارها و تقویت تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی کمک کند و مسائل و مشکلات بخش تولید را کاهش دهد.
برچسب‌ها:
اینترنت؛ فرصت یا تهدید؟!
 

برخي كارشناسان علوم اجتماعي، اينترنت را تيغ دولبه‌اي خوانده‌اند كه ضمن فوايد و مزايايي كه دارد، در صورت استفاده نادرست از آن، حيات اخلاقي و انساني كاربران را تهديد مي‌كند.

 

بر همين اساس است كه بسياري معتقدند اين فناوري مدرن مي‌تواند به ابزاري براي نابودي انسان تبديل شود، هر چند راهي براي گريز از آن نيست جز آن كه استفاده از آن مديريت شود.
 
نقش اينترنت در جهان امروز، ضرورت ايجاد شبكه ملي اطلاعات، نقش شوراي عالي فضاي مجازي كه اخيرا به دستور رهبر معظم انقلاب تشكيل شد و تاسيس مجمع فعالان فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال انقلاب اسلامي مباحثي است كه در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام رضا غلامي رييس مرکز پژوهش‌هاي فرهنگي و اجتماعي صدرا به آن پرداخته‌ايم. آنچه در پي مي‌آيد حاصل اين گفت‌وگوست.
 
 
چه توصيفي از نقش فناوري‌هاي اطلاعاتي و ارتباطاتي و البته به طور خاص شبكه جهاني اينترنت در جهان امروز داريد؟
 
در حال حاضر فناوري‌هاي اطلاعاتي و ارتباطاتي و مهم‌ترين مولود آن يعني شبكه جهاني اينترنت، تمامي ابعاد زندگي فردي و جمعي انسان را كم و بيش تحت تأثير خود قرار داده است. بعضي از صاحب‌نظران، فقط گسترش سريع شبكه اينترنت به اقصي نقاط جهان، آن هم با كارايي‌هاي بسيار متكثر و متنوع را در حد انقلاب صنعتي قرن هجدهم ميلادي، بزرگ و تحول‌آفرين توصيف مي‌كنند. گسترش اين شبكه يك زندگي دوم را تحت عنوان زندگي مجازي پديد آورده كه گرچه قواعد خاصي دارد، اما به طور مستقيم يا غيرمستقيم بر زندگي واقعي انسان‌ها در جهان خارج اثر مي‌گذارد.
 
بعضي از كارشناسان، اينترنت را زاييده دستگاه‌هاي دفاعي يا اطلاعاتي آمريكا مي‌دانند و به همين دليل آن را كاملا غيرقابل اطمينان معرفي مي‌كنند. نظر شما چيست؟
 
برچسب‌ها:
دل پردرد رهبرانقلاب ازصندلی‌های خالی مجلس

رهبر معظم انقلاب در آخرین فرمایشات خود در دیدار با نمایندگان مجلس هفتم تاکید کردند: "خیلی از اوقات که در گذشته تلویزیون مجلس را نشان می‌داد و من صندلی‌های خالی را می‌دیدم، پای تلویزیون از مردم خجالت می‌کشیدم و احساس شرم می‌کردم! ما به این مردم گفته‌ایم پای صندوق بیایید؛ آنها هم آمده‌اند و نماینده معین کرده‌اند؛ حالا چه دارد مطرح می‌شود؟ مطلب مهم. به مجلس نگاه می‌کنید، می‌بینید چهار تا صندلی خالی است؛ یکی نشسته، پنج تا صندلی خالی است. بنده این‌جا پای تلویزیون وقتی این صحنه را می‌دیدم، حقیقتاً احساس شرمندگی می‌کردم. این، بی‌انضباطی است و مطلقاً نباید این را برای مجلس برتافت".(بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس هفتم ۲۷/۳/۸۳)

یکی از نکات "مثبت" مجلس نهم که ۱۰ روز از آغاز فعالیت آن می گذرد، نظم دقیق شروع جلسات راس ساعت مقرر (۸ صبح) می باشد که مایه امیدواری است و این انتظار می رود که در آینده شاهد تیترهای "آغاز جلسه علنی مجلس با ... نماینده غایب" نباشیم.

گفتنی است بر اساس، ماده ۸۸ قانون آئین‏نامه داخلى مجلس شوراى اسلامى، نماینده‏اى که بیش از یکصد ساعت متوالى یا دویست و پنجاه ساعت غیرمتوالى از اوقات رسمى جلسات مجلس و کمیسیون را بدون عذر موجه در یکسال غیبت نماید، مستعفى شناخته خواهد شد.
 

بقیه در ادامه مطلب....

برچسب‌ها:
آشنایی با کلاهبرداری های شایع در اینترنت
آیا تا به حال با واژه تقلب سایبری برخورد کرده ­اید؟ آیا با کلاهبرداری فیشینگ و اسکیمینگ آشنایی دارید؟ چگونه از آسیب­های اقتصادی سایبری در امان باشیم؟ چه ارتباطی میان کلاهبرداری سایبری و سیاست وجود دارد؟ برای دستیابی به پاسخ این سؤالات با گزارش ویژه مشرق همراه شوید­...
 

تصویر درگاه اصلی بانک ملت


تصویر درگاه جعلی بانک ملت ساخته شده هکر

 

شرح کامل این موضوع را در ادامه مطلب مشاهده نمایید....

برچسب‌ها:
جنجال در مراسم سازمان حج+عکس

به نقل از مهر، در مراسم تودیع علی لیالی و معارفه موسوی رئیس جدید سازمان حج و زیارت پس از آنکه لیالی عنوان کرد که حسن محمدی با سفارش اسفندیار رحیم مشایی به عنوان مدیرعامل شرکت شمسا انتخاب شده همهمه ای در سالن به پا شد و سپس نیز حسن محمدی سالن را به نشانه اعتراض ترک کرد.

اما پارسایی عضو هیات مدیره شمسا نسبت به گفته لیالی اعتراض تندی کرد بطوریکه با نشستن کنار قاضی عسگر و حسینی وزیر ارشاد سعی در رد گفته های لیالی داشت.

وی به این کار بسنده نکرد و پس از پایان یافتن سخنرانی وزیر ارشاد با صدای بلند در سالن عنوان کرد که این گفته لیالی بزرگترین دروغ تاریخ بوده است و همین موضوع چند دقیقه ای برنامه را مختل کرد.

 

برچسب‌ها:
خانم ها و آقایان! می دانید امروز چه روزی است»؟

 
این پرسشی بود که دکتر جلیلی مسئول تیم هسته ای کشورمان در آغاز یکی از نشست های کاری اجلاس بغداد از نمایندگان 1+5 پرسید. سوال غیرمنتظره بود و اعضا و نمایندگان تیم های مذاکره کننده 1+5 که نمی دانستند این سوال چه ربطی به موضوع مذاکرات دارد، با تعجب پاسخ دادند «امروز چهارشنبه 23 می 2012 است» و دکتر جلیلی گفت « و سوم خرداد، یعنی دقیقا همان روزی که 30 سال پیش خرمشهر را از اشغال عراق دوران صدام آزاد کردیم»...
 
بقیه در ادامه مطلب....
برچسب‌ها:
مریض سیاسی از دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی
به گزارش خبرگزاری دانشجو آیت الله جوادی آملی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله حق شناس که در مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد، با بیان اینکه آیت‌الله حق شناس عمری را در راه خدمت قرآن بود، تصريح كرد: انسان طاهر می تواند در خدمت قرآن باشد که این نشان دهنده طهارت ایشان بود.
 
وی با تاکید بر اینکه ملائکه برای برخی رحمت فرستاده و نسبت به عده‌ای دیگر بی‌مهر هستند، افزود: طالب علوم دینی باید از دنیا پرواز کنند و نه اینکه در دنیا پرواز کنند و باید فرشته ای برای خود شوند و از مادیات فاصله بگیرد.
 
این استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: بسیاری از خطبه های امام علی(ع) بیش از 5 صفحه است که در چهار یا پنج سطر نقل شده و این نشان دهنده مهجوریت نهج البلاغه همانند قرآن است.
 
جوادی آملی با بیان اینکه شناخت امیرالمومنین علی(ع) کار بسیار دشواری می باشد، تاکید کرد: انسان اگر صالح، مومن، طیب و طاهر بود به جایی می‌رسد که مورد عنایت ذات اقدس الله قرار می‌گیرد و اگر به بیراهه رفت بنده شیطان می‌شود.
 
وي با اشاره به اینکه خداوند احسن الخالقین است، بيان كرد: این صفت خدا به خاطر احسن المخلوقین بودن انسان است و این احسن بودن به دلیل این است که انسان یک مدینه فاضله می باشد و هرچه که در یک کشور عقل و عدل باید باشد، درون انسان نهفته شده است.
 
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بيان حدیثی از امام جواد (ع) تصریح کرد: اگر شنونده، حرف گوینده حق‌گو را گوش کند خدای تبارک و تعالی را عبادت کرده، و اگر حرف گوینده شیطان گو را گوش دهد، شیطان را عبادت کرده است.
 
جوادی آملی با اشاره به اینکه شرح صدر آیت الله حق شناس نشان دهنده انس و الفت ایشان با قرآن کریم بود، تصریح کرد: شخصیت های بزرگ دینی را باید در لابلای قرآن مشاهده کرد.
 
وي افزود: حسینیه‌ها، حوزه‌های علمیه، مساجد و مجالس دینی اماکن مهمی برای دور شدن از مادیات دنیا و حرکت به سمت عرش الهی می باشد.
 
این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه با اشاره به اینکه طبابت شرایط خاص خود را دارد، بيان كرد: اگر کسی نامحرم را دید، صدایش را شنید و طمع کرد، مریض است و کسی که این مریض را دوا کند طبیب می باشد.
 
جوادی آملی با تاکید بر اینکه گوش و زبان بعضی ها در خدمت بیگانه می باشد، گفت: بعضی ها ستون پنجم دشمن هستند و منتظر این هستند که ببیند بی بی سی چه می‌گوید و این افراد مرض سیاسی، اجتماعی و دینی دارند، حال اگر کسی این مرض را رفع کند، طبابت کرده است.
برچسب‌ها:
ذره ای هوای نفس در آیت الله خامنه ای راه ندارد

 رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: من به عنوان کسی که از نزدیک با ایشان آشنایی داریم شهادت می‌دهم که ذره‌ای هوای نفس در وجود ایشان راه ندارد و هر کاری که انجام می ‌دهند، برای رضای خدا و اعتلای اسلام است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های روزانه رهبر معظم انقلاب ادامه داد: ایشان با وجود جانباز بودن و مشکل جسمی که دارند، بسیار بیش از دیگران از وقت خود استفاده می‌ کنند و یک لحظه از عمر ایشان تلف نمی ‌شود.
 

بقیه در ادامه مطلب....
برچسب‌ها:
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرج آنلاین و آدرس karajonline.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.